מכירות כלי רכב נובמבר 2011


המחאה החברתית לא משפיעה על שוק כלי הרכב. גידול משמעותי במכירות
5.12.11
מכירות כלי הרכב בחודש נובמבר מסמנים מגמה מתמשכת בעליה במכירת כלי רכב. הנתונים לחודש נובמבר 2011 מצביעים על מכירת 211,847 כלי רכב לעומת 197,682 כלי רכב שנמכרו בנובמבר 2010
מהיכן מגיעות המכוניות
בנתוני המקרו של מכירות כל הרכב בישראל מושפעים הן מהצונאמי ביפאן והן מהפופלריות ההולכת וגוברת של כלי הרכב הקוריאנים. בנובמבר 2010 חלקם של כלי הרכב מיפאן בשוק הישראלי היה 34.6 אחוז והוא קטן בחודש הנוכחי ל-23.9 אחוז ובמספרים מוחלטים מ-68,487 בנובמבר 2010 ל-50,711 כלי רכב בנובמבר שנה זו. הנתון הבולט הוא הירידה בחלקם של רכבי הנוסעים מיפאן בשוק הישראלי ממכירה של 60,660 צנחו היצרנים היפאנים למכירה של 45,106 כלי רכב, מ-36.6 אחוז ל-25.5 אחוז. נתון דומה נרשם גם ברכב המסחרי ירידה ביבוא מ-7,827 ל-5,605 כלי רכב והקטנת הנוכחות בסגמנט מ-24.4 ל-16.1 אחוז.
היצרנים האירופאיים הגדילו במשורה את חלקם בשוק הישראלי מ-33.7 ל-37.1 אחוז כאשר הגידול העיקרי נמצא בחטיבת מכוניות הנוסעים שצמח מ-56,139 ל-66,957 כלי רכב, עליה בנתח שוק מ-33.9 ל- 37.8 אחוז. בנישת המסחריות, האירופאים עלו רק במעט מ-10,462 ל-11,725 כלי רכב.
מי שצמח ובגדול אלו הקוריאנים. בתקופה הזו הם הכפילו את נוכחותם בשוק מ-8.9 אחוזים ל-16.8 אחוז. בנישת הנוסעים הם הכפילו את נוכחותם מ-8 אחוזים ל-15.8 אחוז (13,222 כלי רכב בשנת 2010 לעומת 27,971 כלי רכב בנובמבר 2011). במקטע שוק המסחריות הם גדלו מ-13.8 אחוז (4,427 כלי רכב) ל-21.9 אחוז ( 7,627 כלי רכב).
מכירות לפי יבואנים
המותגים הפופלריים
יונדאי ממשיכה להוביל ולהגדיל את חלקה בשוק הרכב הישראלי כשהיא מוכרת 31,049 כלי רכב לעומת 27,866 כלי רכב בתקופה המקבילה אשתקד שהם כ-15 אחוז משוק הרכב הישראלי. מאזדה ממשיכה לאבד גובה אך שומרת עדיין על מקומה השני בשוק הישראלי (9.5 אחוזים מהשוק) כשהיא מוכרת 20,164 כלי רכב לעומת 28,868 כלי רכב בתקופה המקבילה ב-2010. גם טויוטה מאבדת גובה, רק 18,298 כלי רכב לעומת 20,507 בשנה החולפת (8.6 אחוזים מכלל השוק).
קיה היא הכוכב החדש כשהיא מוכרת 14,622 כלי רכב לעומת 8,151 כלי רכב ב-2010 (כ-7 אחוזים). שברולט מגדילה אף היא את חלקה בשוק תוך כדי מכירת 13,122 (6 אחוזים מהשוק) כלי רכב לעומת 9,117 בשנה החולפת.


מכירות לפי קטגוריות
מאחורי החמישיה המובילה נמצאת סוזוקי ששומרת על מספר כלי הרכב שהיא מוכרת, פולקסואגן שמצליחה לגדול במתינות ופורד. ניסאן היא חברה שמייצרת קולות של התעוררות כאשר היא מצליחה להשתלב במקום התשיעי עם עליה נאה במכירות מ-6,178 ל-9,045. את העשיריה הראשונה חותמת סקודה שאף היא מגדילה את מכירותיה מ-6,790 ל-8,750 כלי רכב. העשיריה השניה נפתחת על ידי רנו ונסגרת על ידי דייהטסו.
מבין מותגי הפאר אפשר לציין את אאודי (מקום 21 במכירות הכלליות) עם 1,725 כלי רכב, עליה לעומת השנה החולפת, וולוו מקום 25 בדירוג המוכרים, ביואיק, ומרצדס הניצבת במקום ה-27 עם 880 כלי רכב ירידה לעומת השנה החולפת 930 כלי רכב.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg