מכירות רכב – אין הפתעות


יונדאי ממשיכה להוביל במכירות רכב נוסעים, קיה בנישת ה-
SUV, איסוזו בנישת
ה-PIC UP וסיטרואן בנישת הואנים
5.10.12
עשרת חודשי השנה הראשונים חיזקה את העובדה כי שנת 2012 הייתה שנה לא טובה ליבואני הרכב. סך המכירות בעשרת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו
ב-177,771 מכוניות לעומת 193,314 מכוניות בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ-9 אחוזים. בעשרת החודשים הראשונים נמכרו 147,075 מכוניות נוסעים (בתקופה המקבילה אשתקד 161,377) בנישת ה-
SUV נמכרו 16,471 (15,325) בנישת הואנים נמכרו 10,705 (13,104) ואנים ועוד 3,520 (3,508) מכוניות מסוג PIC UP.
סיכום המכירות בעשרת החודשים מצביע שוב על מיצובם של חמישה מותגים מובילים האוחזים בכחמישים אחוז מכלל המכירות. החמישיה הגדולה ממשיכה להוביל בפער ניכר מהאחרים מה שגורם לשוק הישראלי להקבץ תחת מספר קטן של מותגים.
יונדאי ממשיכה להוביל את השוק הישראלי כשהיא מוכרת בחודשים ינואר- אוקטובר 27,637 (ירידה קטנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד אז מכרה יונדאי 27,843 מכוניות) ומהן 25,526 מכוניות נוסעים. פורד ממוקמת במקום השני עם מכירות של 17,374 מהן 15,580 מכוניות נוסעים. במקום השלישי נמצאת טויוטה עם מכירות של 16,764 מכוניות בדומה למצבה בתקופה מקבילה. במקום הרביעי נמצאת קיה עם מכירות של 16,547 עליה לעומת התקופה המקבילה אשתקד אז מכרה קיה 13,294 מכוניות. במקום החמישי נמצאת מאזדה עם מכירות של 10,005 מכוניות ירידה משמעותית לעומת בתקופה המקבילה אשתקד אז מכרה מאזדה 19,124 מכוניות
את החמישיה השניה מובילה סקודה עם 9,608 מכוניות וצמודה אליה חברתה לקונצרן עם 8,520 מכוניות. ניסאן נמצאת במקום השמיני עם 8,368 מכוניות ואחריה סוזוקי עם 8,224 מכוניות. חותמת את העשירה הראשונה שברולט עם מכירות של 7,269 מכוניות. רנו שנמצאת במקום ה-11 מכרה 5,810 מכוניות מהן 490 רכבים חשמליים
מכירה לפי סוג
בנישת הנוסעים נמכרו 147,075 מכוניות כאן מובילה ללא עורר יונדאי עם מסירות של 25,526 ובהפרש ניכר לעומת פורד שמכרה 15,580 כלי רכב וטויטה שמכרה 15,273. קיה משתרכת מעט מאחור עם 13,371 ומאזדה עם 8,392.
בנישת ה-SUV נמכרו 16,471 מכוניות. כאן מובילה קיה עם מכירות של 2,533 כלי רכב ואחריה יונדאי עם 1,878 מאזדה עם 1613 סקודה עם 1509 וניסאן עם 1705.
בנישת ה-PIC UP נמכרו 3,520 מכוניות כאן מובילה איסוזו עם 972 מכוניות ואחריה פולקסוואגן עם מכירה של 922 מכוניות, טויוטה עם 762 מכוניות ומיצובישי עם 499.
בנישת הואנים נמכרו 10,705 מכוניות. כאן בולטת תופעה מעניינת שכן המותגים האירופאיים הם המובילים. סיטרואן מובילה את הנישה עם 1,702 מכוניות אחריה פורד עם 1,443, פיאט 1,309, פיג'ו 1,233, רנו 1,117 ופולקסוואגן עם 857.
מכירת מוניות
בעשרת החודשים הראשונים נמכרו 654 מוניות. הנתונים מראים כי עידן המרצדס כמונית המובילה הסתיים. סקודה השתלטה על הזירה עם מכירות של 288 כלי רכב שהם 44 אחוז מהשוק. קיה נמצאת במקום השני עם מכירות של 134 מכוניות שהם 20.5% מהשוק. מרצדס נמצאת רק במקום השלישי עם מכירות של 84 מוניות שהן 12.8 אחוז מהמכירות הכלליות. במקום הרביעי נמצאת פולקסוואגן עם 72 כלי
רכב (11%) ואופל נמצאת הרחק מאחור עם 26 מוניות (4%).
נהגי המוניות מעדיפים מוניות עם נפח מנוע של 1,401-1,600 סמ"ק בגזרה זו נרכשו 315 מכוניות לעומת 141 מוניות בנפח מנוע של 1,801-2,000 סמ"ק
מכירות לפי ארצות ייצור
תופעת השוק הגלובלי מביאה לידי כך שאין בהכרח קשר בין המותג ומקום הייצור של כלי הרכב. הנתונים מצביעים כי 46.1% מהמכוניות שהגיעו לישראל בשנת 2012 יוצרו באירופה עליה לעומת התקופה המקבילה אשתקד. רק 14.5 אחוז מכלל המכוניות שהגיעו לארץ יוצרו ביפאן, 20.6 אחוז בקוריאה ואילו מארה"ב הגיעו לארץ רק 2.5 אחוזים.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg