מסירת מכוניות 2018


מסירות מכוניות ינואר – יולי 2018

מתחילת השנה נמסרו 188,549 כלי רכב. מדובר בירידה של 5,484 מכוניות לעומת אשתקד. יונדאי הינו המותג המוביל. עם 29,510 מסירות עליה של 6.9% לעומת אשתקד.

3/8/18
מגמת התמתנות ממשיכה בשוק הרכב מתחילת השנה, כאשר תנופת המסירות נבלמה. 188,549 כלי רכב נמסרו בחודשים ינואר- יולי בהשוואה ל- 2017 נמסרו פחות 5,484 מכוניות, מדובר בירידה של כ- 2.8% .

בצמרת המסירות, צועדת יונדאי, שמובילה את הטבלה, עם 29,510 מכוניות. קיה שניה, לאחר שמסרה 24,344 מכוניות. טויוטה שלישית עם 19,234 מכוניות. אחריהם ניצבות בדרוג: סקודה, ניסאן, מאזדה, מיצובישי, סוזוקי, רנו ,סיאט, שברולט, סיטרואן, פיג'ו, והונדה.

מכוניות יוקרה- מתחילת השנה, מסתמנת ירידה בקטגוריית המכוניות היוקרתית. כאשר אאודי מובילה עם 3,156 , מסירות, מרצדס שנייה עם 2,940 מסירות, ב.מ.וו שלישית עם 2,330 מסירות, אחריהם בדרוג: וולוו, לקסוס, קאדילק, אינפיניטי, לנד-רובר, פורשה, יגואר, מאזרטי, אסטון מרטין ופרארי שמסרה 6 מכוניות מתחילת השנה.


מסירות לפי יבואנים ינואר – יולי 2018

היבואן

כמות מכוניות

% מכלל המסירות

כלמוביל

38,889

20.6

צ'מפיון מוטורס

27,028

14.3

טלקאר

24,628

13.1

קרסו

20,942

11.1

יוניון מוטורס

20,195

10.7

דלק מוטורס

13,825

7.3

דוד לובינסקי

9,499

5

מכשירי תנועה

9,027

4.8

יוניברסל מוטורס

6,661

3.5


חלוקה לקטגוריות ינואר – יולי 2018

קטגוריה

כמות מסירות

שיעור ב- %

נוסעים

111,974

59.3

פנאי שטח

66,230

35.1

וואנים

7,343

3.8

מסחריים

3,002

1.5


מסירת מכוניות לפי יבשות ינואר – יולי 2018

היבשת

כמות מסירות

% מהמסירות

אירופה

80,971

42,9

דרום קוריאה

33,599

17.8

יפן

31,193

16.5

טורקיה

22,668

12

תאילנד

6,183

3.3

מקסיקו

5,306

2.8

הודו

4,582

2.4

ארה"ב

3,286

1.7

הדגמים הנמכרים ביותר ינואר-יוני 2018

מס'

תוצר / דגם

כמות מסירות

1

יונדאי איוניק

6,900

2

קיה ספורטאג'

6,100

3

יונדאי טוסון

5,900

4

קיה פיקנטו

5,300

5

קיה נירו

4,750

6

סקודה אוקטביה

4,700

7

יונדאי i-10

4,600

8

טויוטה קורולה

3,800

9

מיצובישי אאוטלנדר

3,400

10

מאזדה 3

3,300



מגמות שוק הרכב

ההאטה במכירות רכב חדש, מגמתית מתחילת השנה. היא נובעת ממגמות המתרחשות בשוק הרכב בישראל. השוק אמנם תחרותי ומחירי המכוניות החדשות אטרקטיביים מתמיד. בעקבות רפורמות שהתרחשו בענף הרכב, נוצרה תחרות במחירי מכוניות חדשות, עם כניסת חברות הליסינג משווקות של רכב חדש במבצעי הנחות משמעותיות. מכירת מכוניות חדשות "0" ק"מ בהנחות משמעותיות ואפשרות לתנאי מימון בעיקר שמדובר ברכישה באינטרנט. אולם גם בערוץ זה ניכרת ירידה במכירות. מסלולי ליסינג ללקוחות פרטיים צוברים תנופה, והריבית הנמוכה יחסית להלוואות שניתנות עבור רכישת מכונית. אילו ועוד הגבירו את הביקוש למכוניות חדשות בשנים האחרונות. היבואנים, לא נותרים אדישים למתרחש ומציעים ללקוחות פרטיים, מבצעי הנחות מיוחדים, תנאי מימון, טרייד אין לרכב משומש ומסלולי ליסינג פרטי ומימוני ומכירה מיוחדת לקבוצות רכישה. מגמת ההתמתנות שהחלה מ- 2017 נובעת בין היתר מבעיות אשראי של הרוכשים וגורמי המימון. מכוניות היברידיות צוברות תנופה וניכרת עלייה מתמדת במסירות. מעל 24 אלף כלי רכב היברידיים נמסרו במחצית השנה מדובר בכ- 15% משוק הרכב החדש. יונדאי איוניק מסרה כבר מעל כ- 7,500 מכוניות. הדגם גם זכה במכרז הליסינג של צה"ל כרכב צמוד לסא"ל. מכוניות היברידיות יוקרתיות שמחירם מעל ל- 300 אלף ₪, יתייקרו בשל ביטול ההטבה הניתנת להם במסי הקנייה שלהם.

מכוניות משומשות- גם לשוק המכוניות המשומשות שנאמד במעל ל- 500 אלף מכוניות הנמכרות בשנה. לשוק המשומשות, השפעה משמעותית למתרחש במכירת מכוניות חדשות, שכן היצע רב של מכוניות משומשות למכירה, אל מול ביקוש נמוך מצד הרוכשים יוצר מיתון. בנוסף, יכולת מכירה או ההחלפה (טרייד אין) של כלי רכב משומשים, הפכה לבעייתית ואינה אטרקטיבית כיום לעומת השנים האחרונות. היצע המכוניות המשומשות שעומדות במגרשים, הביא את חברות הליסינג למציאת פתרונות יצירתיים בהם: השכרת מכוניות משומשות לטווח ארוך במחירים אטרקטיביים לרבות תחזוקה מלאה. מכירת מכוניות תוך התחייבות לטרייד-אין עתידי.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg