מצב המכירות

פורד פוקוס. הנמכרת ביותר מתחילת השנה

יונדאי היא החברה המובילה במכירות רכב בישראל וזאת כבר לא חדשה גדולה. סקודה מבססת את עצמה כיבואן המוניות הגדול בישראל
5.7.13
השוק הישראלי קופא על שמריו. מכוניות אמריקאיות כמעט ואינן מגיעות, ההצע האירופאי דליל יחסית ורק הקוריאניות מצליחות לגעת בכיסו של מר ישראלי. בגלל המיסוי מה שפופולרי באירופה, מכוניות דיזל, כמעט ולא מגיעות לארץ וכבישי הארץ הופכים אט אטא להיות העתק של כבישי דרום קוריאה.
שבעה חודשים עברו מתחילת השנה ותמונת המצב איננה משתנה. יונדאי מובילה במכירות עם מכירות של 22,298 (16.7%) ואחריה קיה, טויוטה, פורד וסקודה. חמשת המובילות בשוק הרכב הישראלי מכרו 63,228 (47.3 אחוז) כלי רכב מתוך 133,402 כלי רכב שנמכרו בשבעת החודשים הראשונים בשנה והמשיכו בשליטה המוחלטת שלהן בשוק. החמישיה השניה, מאזדה, ניסאן, רנו, סוזוקי, פולקסוואגן וסיטרואן מכרו ביחד 36,304 אחוז שהם 27.2 אחוז מכלל המכירות. שוק סגור לאחרים. כל ההצהרות הרבות של שר התחבורה על פתיחת השוק לתחרות נענות עד היום באפס תוצאות.
עוד הוכחה לכך כי שוק הרכב נשלט על ידי קבוצה קטנה של יבואנים ושלדברי השר על רפורמה ותחרות אין כמעט כל השפעה על השוק אפשר לראות דרך הנתונים הבאים: בארץ פעילים 18 יבואני רכב המייצגים לפחות חברה אחת. כלמוביל, יבואנית יונדאי, מרצדס ומיצובישי, מחזיקה בנתח שוק של 19.1 אחוז דלק מוטורס ב-13.6 אחוז, צ'מפיון (פולקסוואגן וסיאט) ב-13% קרסו ב-9.7 אחוז טלקאר 9.6%. חמשת היבואנים המובילים מביאים לארץ 65 אחוז מכלל המכוניות ושאר 13 היבואנים מסתפקים בשיירי השוק. ולזה כמובן שאי אפשר לקרוא תחרות מורידת מחירים.
מכירות 1-7 2013


דגמים מובילים
נתוני המכירות מצביעים כי הויכוח בין חברה של מותג אחד לבין חברה של מגוון מותגים הוכרע ובגדול לטובת המולטי מותג. חברת דלק יבואנית פורד התבססה בעיקר על דגם אחד הפוקוס שממנו היא מכרה 7,037 מכוניות מתוך 9,499 מכוניות שמכרה בשבעת החודשים הראשונים של 2013. לעומתה, כלמוביל מציגה קשת של דגמים מתוצרת יונדאי שאיפשרה לה להשתלט על השוק הישראלי ולהפוך למכונית העם.
גם הנסיון המחודש לייבא לארץ מותגים סינים לא צלח בינתיים. בשבעת החודשים ראשונים עלו על הכביש רק 363 סיניות. הדגם הסיני MG350 משך בחכתו רק 309 ישראלים והמותג היותר קטן, GREAT WALL הביא לרכישת 54 מכוניות בלבד.
הדגמים הבולטים בשנת 2013 בשבעת החודשים הראשונים: היו:
טנדרים: ברלינגו סיטרואן 1362, פיורינו 739, קנגו 384, פיג'ו פרטנר 295.
משפחתיות: פורד פוקוס 7,037, רנו פלואנס 4,042, הונדה סיויק 2,332, סקודה אוקטביה 2,323, קיה פורטה 2,095, סוזוקיSX4 1,689, פולקסווגן גולף 1,661, טויוטה קורולה 1,664, רנו מגאן 645.
משפחתיות מנהלים: יונדאיI30 5,220, יונדאי I35 5,204, אופל אסטרה 2,227, מאזדה 6 1,529, פיג'ו 301 812,מאזדה 3 799, טויוטה אוונסיס 434, פיג'ו 508 202.
סופר מיני: יונדאיI20, 4,746י יונדאי i25 5,220, קיה ריו 2,853, סיאט איביזה 2,651, מזדה 2 2,347, ניסאן ג'וק 2,267.
מיני: קיה פיקנטו 5,554, ניסאן מיקרה 2,834, סוזוקי ספלאש 1,566, סקודה רפיד 1,239, יונדאיI10 1,056, סוזוקי אלטו 997, פיאט 500 806, סקודה סיטיגו 723, טויוטה איגו 466, סיאט מי 462, קליאו 420, פולו 991.
היברידיות :הונדה ג'אז 1,434, טויוטה פריוס 887, טויוטה אוריוס 665, טויוטה יאריס 542, הונדה אינסייט 479.
מוניות – דגמים המובילים
בשבעת החודשים הראשונים של השנה נמכרו 2,452 מוניות חדשות. השוק הזה הוא עוד פחות תחרותי מאשר השוק הכללי. רק 14 יבואנים נמצאים במגרש המוניות. ארבעה יבואנים מחזיקים בנתח שוק של 84.2 אחוז: סקודה מובילה עם 877 מסירות, ואחריה מרצדס עם 509, קיה 500 ופולקסוואגן 179. שאר השוק מתחלק בין עשר חברות נוספות.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg