מעודדים תחבורה ירוקה


ההטבות לרכב היברידי יימשכו עד 2018
מעודדים "תחבורה ירוקה" מס הקנייה על רכב היברידי יעמוד על 30% ו- 20% לרכב פלאג אין, לעוד 3 שנים. לגבי זיכוי בשווי שימוש טרם נתקבלה החלטה באוצר.
1311/2014
שר האוצר, יאיר לפיד, חתם על צו המאריך בשלוש שנים נוספות את תוקף ההטבות במס קנייה לרכב בעל טכנולוגיית הנעה מתקדמת, לרבות רכב היברידי ורכב מסוג Plug-In. רכב היברידי בדרגת זיהום 2 ייהנה גם בשלוש השנים הקרובות (2017-2015) משיעור מס מופחת בשיעור 30% ורכב מסוג Plug-Inייהנה ממס מופחת בשיעור 20% עד לשנת 2017.

30% מס קנייה לרכב היברידי


20% מס קנייה- רכב פלאג אין
הטבת המס, שעלותה למדינה כ- 40 מיליון ₪ לשנה, ניתנת במטרה לעודד "נסיעה ירוקה" והיא עולה בקנה אחד עם מדיניות הממשלה לצמצום התלות במקורות נפט ולהפחתת זיהום האוויר. נזכיר כי חתימת השר על הצו מנעה את העלאת מס שאמורה הייתה להיכנס לתוקף ב- 1.1.2015.

כ- 9,500 כלי רכב היברידיים נמסרו ב- 2014
רשות המסים רואה חשיבות רבה בקידום כלי רכב עם טכנולוגיות הנעה מתקדמות, שמאופיינים בחיסכון ניכר בדלק וברמה נמוכה של זיהום אוויר. כ- 9,500 כלי רכב היברידיים, המהווים כ-3.5% מהיקף רכבי הנוסעים שיובאו ארצה, נרשמו לתנועה בשנת 2014. מדובר בגידול בהיקף היבוא של כלי רכב היברידיים בשיעור של כ-50% לעומת 2013. חרף הצמיחה המרשימה לעומת השנים הקודמות, עדיין היקפי השימוש ברכב היברידי בישראל נמוכים יחסית בהשוואה למדינות מפותחות רבות.
עוד בשנת 2009 קבעה הוועדה הבינמשרדית ל"מיסוי ירוק", מתווה מדורג עולה, למיסוי רכב היברידי, שדרגת הזיהום שלו היא עד 2 וזאת כדי לאפשר ליבואנים להתמודד עם חסמי הכניסה ועם העובדה שמחיר היבוא של רכב היברידי גבוה משמעותית מרכב משפחתי רגיל. אולם בפועל, מחירי היבוא אינם יורדים כמצופה ולכן המתווה המקורי של מיסוי רכב היברידי הוארך כבר מספר פעמים. נציין כי אילולא הארכות אלה, כבר בשנת 2015 שיעורי המס על רכב היברידי היו אמורים להיות זהים לכלי הרכב הרגילים. הפעם, הוחלט להאריך את ההטבה בעוד שלוש שנים, מתוך הכרה בחשיבות הרבה ביצירת וודאות ואופק תכנון ליבואני רכב ולציבור הצרכנים.
שווי שימוש לרכב היברידי
בעניין זיכוי כספי למחזיק רכב היברידי, טרם נתקבלה החלטה. כיום, עובד/ת שמחזיקים ברכב היברידי מזוכים בתעריף שווי השימוש ב- 560 ש"ח לחודש. המשמעות, תשלום מס נמוך משמעותית לרכב במטרה לעודד ירוק. המהלך, הביא לכדאיות בבחירה של רכבים היברידים שהם חסכוניים בדלק ומזהמים פחות. דרגת הזיהום של מכוניות היברידיות נעה בין 2-3 .
לצורך הארכת ההטבה, על שר האוצר לחתום על צו הקשור למס שווי שימוש ברכב צמוד. עד כה לא הוחלט לגבי עתיד הזיכוי.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg