נוהגים בחו"ל, הצטיידו ברישיון בינלאומי


נוהגים בחו"ל הצטיידו ברישיון בינלאומי
משרד התחבורה ממליץ מעתה להצטייד ברישיון בינלאומי לנוהגים בחו"ל בנוסף לישראלי.
27/11/2013
ועדת הכלכלה דנה (25/11/13) בנושא נהיגה עם רישיונות זרים בישראל. הועדה דנה בסוגיות שונות המתייחסות לתקנות הקיימות בהם מוגדרת תקופת שהותו של נהג, שהוא תושב זר ורשאי לנהוג בישראל. עד כה אם תקופת השהות עד שנה מותרת הנהיגה עם רישיון זר.
משרד התחבורה באמצעות עו"ד חוה ראובני טען, כי התקנות החדשות נועדו להבהיר את הגדרתו של תושב זר השוהה בישראל ואת התקופה בה יותר לו לנהוג עם רישיון זר. כיום התקופה מוגבלת לשנה. משרד התחבורה מציע להגביל את תקופת האישור לנהגים מקצועיים לשלושה חודשים, מיום כניסתם לישראל. עוד מוצע לקבוע, כי אם בעל הרישיון הזר מחזיק גם ברישיון ישראלי, הוא לא יוכל להשתמש ברישיון הזר במקרה בו רישיונו הישראלי פסול. סגן מנהל אגף הרישוי חנן אהרון, הבהיר כי בקרוב משרד התחבורה יקבל ממשרד הפנים את קובץ השהייה בישראל של כל האזרחים הזרים ויתאים את מתן הרישיונות לתקופת השהייתם בישראל.
במהלך הישיבה עלו גם סוגיות נהיגת השוהים הבלתי חוקיים מאפריקה בישראל. נציגת המשטרה, רב-פקד שרון שלאין, התייחסה לנהיגת המסתננים ואמרה כי מדובר ברישיונות שלא ניתן לדעת אם הם תקפים או חוקיים בכלל. היא הוסיפה כי במקרים כאלה צריך למצוא פתרון שלא יאפשר למסתננים להשתמש ברישיון הזר במשך שנה. עו"ד ראובני טענה מנגד כי המדינה התחייבה לכבד רישיונות של מדינות אחרות במסגרת אמנה בינלאומית. ח"כ צור התייחס לדברים והורה למשרד התחבורה לפעול על מנת לתת למשטרה את הכלים לטפל בתופעה.
נועם קום נציג פורום ארגוני התחבורה (ארגון מנהלי תחבורה ופורום נוהגים היי-טק). ציין כי משרד התחבורה מתייחס בעיקר להגדרת "תושב זר" ותקופת שהייתו בישראל. בו בזמן שלא ניתן ואין כלים לדעת האם הרישיון הזר של הנהג תקף. מנהלי תחבורה בחברות היי-טק נתקלים בשלל סוגי רישיונות זרים ממדינות שונות ועליהם לאשר נהיגה ברכב החברה. האישור לא פעם ניתן על סמך תקופת השהייה ובתום לב. לא פעם מתברר בעיקר אם מדובר במקרי תאונות שחברות הביטוח דוחות את התביעה, בגלל התאמת הרישיון למדינת ישראל. לא ניתן כיום לפענח כיום מה מותר ומה אסור. לדעת קום, על משרד התחבורה להוציא מדריך בנושא.
נשיא ממס"י, יצחק מילשטין, חיזק את הדברים, ואישר כי יש מדינות באירופה לא מכבדות את הרישיון הישראלי. לטענתו, צריך תמיד להצטייד גם ברישיון בינלאומי. זה חל על יוצאים ולבאים מחו"ל. בכך תיפתר הבעיה של אי הודאות. לגבי התושבים הזרים אין יכולת לדעת בחלק מהמקרים מה מקור הרישיון בעיקר שמדובר בפליטים ומסתננים.
עו"ד ראובני התייחסה לטענה ואמרה כי מדינת ישראל פועלת לפי אמנת האו"ם. ראובני הוסיפה כי המשרד ממליץ להצטייד גם ברישיון בינלאומי, (נכתב באתר המשרד באותיות קטנות). ח"כ צור אמר כי הדברים מנוגדים למה שהציג המשרד בפני הוועדה בעבר, כאשר ביקש את האישור לפורמט הרישיון החדש בתקינה האירופאית. הרישיון החדש הוצג בשעתו לוועדה ככזה שיתאפשר השימוש בו גם בחו"ל, ולכן נהגים רבים מסתפקים בו ולא מצטיידים ברישיון בינלאומי. ח"כ צור קרא למשרד התחבורה לא להסתיר את חובת רישיון בינלאומי, באתר האינטרנט של משרד התחבורה וראוי אף לפרסם אותו לציבור.
רישיון נהיגהנהיגה בינלאומי ניתן להוציא בסניפי ממסיי בישראל. לחברה 9 סניפים בערי ישראל לפרטים: http://www.memsi.co.il
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg