אפליקציית קאר פול של וויז וגוגל
וויז, תוכנת הניווט וגוגל, חושפות אפליקציה לנסיעות משותפות בדרך לעבודה, הנהגים יוכלו לגבות תשלום.
10/7/2015
Ride With– היא אפליקציה חדשה לנסיעות משותפות בין עובדים, שזקוקים לטרמפ למקום עבודתם. בשלב א' האפליקציה מופניית לסביבת משקדי ההייטק, מאפשרת לתושבי גוש דן: ת"א, הרצליה ורעננה להשתמש בשרות.
איך זה עובד?
הנהג והנוסעים, נכנסים לאפליקציה ומגדירים את המסלול ליעד המבוקש. במידה ויש נוסע שמעוניין להצטרף מתקבלת הודעה עם פרטים ומקום האיסוף. מתאמים ונפגשים.
הנוסע- מגדיר את נקודת המוצא, שעה מבוקשת לאיסוף ומקום היעד. אפליקציית Ride With מתאמת בין הנוסע לנהג שבמסלול.
הנהג- מגדיר את נקודת המוצא, שעת יציאה ויעד הנסיעה. אפליקציית Waze מבררת אם מתאים ומתאפשר לאסוף את הנוסע.
כיצד מתבצע התשלום ?
התשלום אינו חובה. אולם תמורת השרות הנהג זכאי לתשלום כספי. ההחזר מתבסס על עלות הדלק ובלאי הרכב . האפליקציה קובעת מחיר מומלץ ומחיר מקסימלי שלא יעל על 400 ₪. הנהג והנוסע מסכמים מראש על המחיר. התשלום נעשה באמצעות האפליקציה ולא במזומן. ניתן לנסוע עד פעמיים ביום.
למי זה משתלם?
עובדים ללא רכב, יוכלו להרוויח פעמיים. יחסכו בעלויות הנסיעות באוטובוסים ובמוניות. וייחסכו בזמן. הנהגים נותני השרות, יכלו לקבל החזר לעלויות אחזקת הרכב כמו דלק ובלאי.
למי זה משתלם?
עובדים ללא רכב, יוכלו להרוויח פעמיים. יחסכו בעלויות הנסיעות באוטובוסים ובמוניות. וייחסכו בזמן. הנהגים נותני השרות, יכלו לקבל החזר לעלויות אחזקת הרכב כמו דלק ובלאי.
האם הביטוח מתיר להסיע נוסעים בשכר?
מפתחי האפליקציה לא לקחו בחשבון, שתנאי הביטוח אוסרים על הסעת נוסעים בשכר למעט רכב ציבורי כאוטובוס או מונית. כאשר מדובר במכונית שאינה רכב ציבורי, פוליסת ביטוח חובה מגבילה את הכיסוי ברכב שהשימוש בו מבוצע למטרות עסקיות של הסעת נוסעים, כנגד תשלום, שכר או תמורה אחרת. באם תתרחש חלילה תאונה חברת הביטוח תוכל לסרב לשפות את המבוטח בטענה שפעל שלא בתנאי הפוליסה.
האם תקנות התעבורה מתירות הסעה בשכר ?
תקנת התעבורה 84 א', מתייחסת להסעת נוסעים בכלי רכב. בתקנה נקבעו הכלי הרכב, שבהם מותר להסיע נוסעים בשכר. ברכב ציבורים: אוטובוס, אוטובוס זעיר, מונית, טיולית, רכב מדברי ורכב סיור, מותר להסיע נוסעים תמורת שכר. התקנות לא מתירות קבלת שכר או תמורה בנסיעות משותפות ברכב פרטי או אחר.
האם מותר לתת שרות הסעות תמורת תשלום?
לא! בשלב זה אסור על פי חוק לבצע הסעות ברכב פרטי תמורת תשלום. גם אם מדובר בתחבורה שיתופית באמצעות הרשת. הנושא יידון בוועדת הכלכלה בכנסת בקרוב, לבקשתה של ח"כ מירב בן ארי. לטענתה, קיימים כיום פתרונות טכנולוגיים ששיכולים לשמש כבסיס לשיתוף נסיעות וצמצום כמות כלי הרכב. ההיתרון הכלכלי נעוץ בכך שהשימוש באפליקציה יוזיל את מחירי ההסעות ותיווצר תחרות בשוק ההסעים. הפתרון השיתופי, יאפשר לעובדים להשלים הכנסה ולהוזיל את עלויות הרכב. סטודנטים בעלי רכב, יוכלו לשמש כנהגים תמורת תמורה כספית. בתחום הסביבתי- שיתוף בנסיעות יביא להפחתה בשימוש בכלי רכב פרטיים, יפחית את עומסי התנועה ומכך גם את זיהום האוויר. חסמים רגולטוריים, כמו תקנות התעבורה האוסרות על הסעת נוסעים בשכר ברכב פרטי, וחובת ביטוח, מונעים את המהלך. לדברי ח"כ בן ארי, על משרד התחבורה לפעול להסדרת תחום התחבורה השיתופית, שתטיב עם כלל האוכלוסיה בישראל.
האם מותר לתת שרות הסעות תמורת תשלום?
לא! בשלב זה אסור על פי חוק לבצע הסעות ברכב פרטי תמורת תשלום. גם אם מדובר בתחבורה שיתופית באמצעות הרשת. הנושא יידון בוועדת הכלכלה בכנסת בקרוב, לבקשתה של ח"כ מירב בן ארי. לטענתה, קיימים כיום פתרונות טכנולוגיים ששיכולים לשמש כבסיס לשיתוף נסיעות וצמצום כמות כלי הרכב. ההיתרון הכלכלי נעוץ בכך שהשימוש באפליקציה יוזיל את מחירי ההסעות ותיווצר תחרות בשוק ההסעים. הפתרון השיתופי, יאפשר לעובדים להשלים הכנסה ולהוזיל את עלויות הרכב. סטודנטים בעלי רכב, יוכלו לשמש כנהגים תמורת תמורה כספית. בתחום הסביבתי- שיתוף בנסיעות יביא להפחתה בשימוש בכלי רכב פרטיים, יפחית את עומסי התנועה ומכך גם את זיהום האוויר. חסמים רגולטוריים, כמו תקנות התעבורה האוסרות על הסעת נוסעים בשכר ברכב פרטי, וחובת ביטוח, מונעים את המהלך. לדברי ח"כ בן ארי, על משרד התחבורה לפעול להסדרת תחום התחבורה השיתופית, שתטיב עם כלל האוכלוסיה בישראל.