האם המהירות הורגת?

מהי באמת הסיבה להרוגים ולפצועים בתאונות דרכים. בשנת 2011 רק אחוז אחד !!! מכלל ההרוגים מצאו את מותם בתאונות שסיבתן הוגדרה כמהירות.
28.10.12
מדי כמה חודשים אנחנו מתבשרים על פעילות אכיפה של המשטרה במטרה לצמצם את הקטל בדרכים.
מטרה ראויה ללא כל ספק. המשטרה מתגייסת ובשורה השניה של ההודעה שוב מודיעים לנו על חיפוש מתחת לפנס וכי יוצבו מצלמות מהירות, כאן ושם, כאילו המהירות היא הגורם הראשי לקטל בדרכים.
נתוני הלמ"ס קובעים במפורש כי שלוש העבירות השכיחות ביותר (לשנת 2011) הן: אי-ציות לרמזור (18%), סטייה מנתיב (14%) ואי מתן זכות קדימה להולך-רגל (10%). המהירות נמצאת רק במקום התשיעי כסיבה לתאונות דרכים.
הטבלה לעיל המייצגת את נתוני שנת 2011 לא משקרת.

עבירה
נהגים שעברו עבירת נהיגה בעת התאונה
סך כולל
אחוז מסך כולל
אחוז מסך כל היהודים
אחוז מסך כל הערבים
סך כולל
15,690
100
100
100
אי-ציות לרמזור
2,795
18
18
16
סטייה מנתיב
2,221
14
13
18
אי-מתן זכות קדימה להולך רגל
1,511
10
11
5
אי-שמירה על מרחק
1,339
9
7
13
אי-מתן זכות קדימה לרכב
1,284
8
8
10
אי-ציות לתמרור "עצור"
1,066
7
8
4
אי-ציות לתמרור "זכות קדימה"
1,044
7
7
5
פניה לא נכונה
581
4
3
7
מהירות מופרזת
547
4
3
5
עבירה אחרת
3,302
19
22
17


אז מה אם יד אחת של השלטון קובעת כך ואילו היד השניה מבקשת עוד ועוד
כספים מה נוח יותר מאשר העמדת מצלמות מהירות המספקות במהירות ובדייקנות
סכומי כסף גדולים המיועדים לכל דבר חוץ מאשר לבטיחות בדרכים.
במאמץ לקעקע את האוקסימורון כאילו מהירות וקטל בדרכים הם הם
הגורמים למנת הסבל שחוות משפחות ויחידים כאשר יקירהם נהרגים או
נפצעים ניסינו לברר את הנתונים מזווית אחרת.

נתוני הלמ"ס מצביעים על תמונת מצב אחרת, תמונה שהמשטרה ומשרד
התחבורה לא ממש רוצים שתראו. מצאנו כי בשנת 2011 נפתחו 14,742
תאונות דרכים מסוג ת"ד
(תאונת דרכים עם נפגעים, שהוגדרה במשטרה כתאונה
שנחקרת על ידה ("תיק ת"ד").
הנתונים מראים כי מספר ההרוגים כתוצאה מתאונות שסיבתן נקבעה על
ידי המשטרה כמהירות מופרזת כלפי החוק ירד באופן דרמטי. בשנת 2007
היו 19 הרוגים בגין סיבה זאת ואילו ב-2011 היו רק 4 הרוגים בגין סיבה זאת.
התמונה נשארת דומה כאשר בודקים את מספר הפצועים קשה ואת
מספר הפצועים קל. כדי להמחיש עוד יותר את גודל האיוולת הממשלתית
צריך לזכור כי בשנת 2011 היו 341 הרוגים ורק 4 היו כתוצאה ממהירות
כלומר רק כאחוז אחד מכלל ההרוגים מקורו בתאונות שסיבתן מהירות.
מספר ההרוגים כתוצאה מאי ציות לרמזור הוא פי שש!!! מאשר בגין מהירות
ועמד על 23 איש ואשה. בשנת 2007 עמד מספר ההרוגים בגין אי ציות לרמזור
על 25 והוא נשאר דומה בשנת 2011.
מספר ההרוגים כתוצאה מאי ציות לתמרור עצור בשנת 2011 הוא 3 בלבד
בדומה למספר ההרוגים כתוצאה ממהירות בלתי חוקית. גם בתחום זה יש ירידה
משמעותית מ-11 הרוגים ב-2007 ל-3 ב-2011.
תמונה מעניינת נמצאת בתחום התאונות שסיבתן אי ציות לתמרור זכות קדימה.
כאן התמונה מצביעה על עלייה במספר ההרוגים מ-4 בשנת 2007 ל-7
בשנת 2011.
הנתונים הללו מצביעים באופן חד משמעי על האיוולת במדיניות
המשטרתית והממשלתית. קל לתפוס נהגים הנוהגים במהירות של 120
או 130 או אפילו 140 קמ"ש במכונית מודרנית ובכביש מהיר ויש כאלה
גם בארץ. את התקציב למצלמות מהירות יש להעביר מהכבישים
אל
הצמתים ולכידת עברייני תנועה בצמתים צריכה להפוך למשימה מספר
אחד של המשטרה. כאן הקנס והעונש יכול להיות גדול מאוד וחייב להיות מרתיע.
טיפול משמעותי בעבירות צמתים יביא ממילא להפחתה במספר התאונות
ההרוגים, הפצועים קשה והפצועים קל.

נפגעים בתאונות דרכים
לפי חומרת פגיעה בתאונות בהן לפחות
לאחד הנהגים המעורבים בתאונה נרשמה עבירת נהיגה
המצויינת בלוח – תיקי ת"ד
נפגעים
2011
2010
2009
2008
2007
מהירות מופרזת לגבי החוק
סך הכל
135
194
357
439
499
הרוג
4
8
7
21
19
קשה
11
43
55
83
83
קל
120
143
295
335
397
אי ציות לרמזור
סך הכל
4,793
3,031
3,589
3,841
4,576
הרוג
23
12
13
6
25
קשה
93
91
79
122
129
קל
4,677
2,928
3,497
3,713
4,422
אי ציות לתמרור עצור
סך הכל
1,691
1,282
1,803
2,207
2,254
הרוג
3
3
3
4
11
קשה
19
18
30
50
51
קל
1,669
1,261
1,770
2,153
2,192
אי ציות לתמרור זכות קדימה
סך הכל
1,765
1,286
1,948
2,390
2,397
הרוג
7
3
1
5
4
קשה
25
26
38
51
47
קל
1,733
1,257
1,909
2,334
2,346
הערה: במספר תאונות נרשמה אותה עבירה ליותר מנהג מעורב אחד, בעיקר באי ציות לרמזור
ללא אזור יהודה והשומרון
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg