ראלי דרך המשי 2016


ראלי דרך המשי
צוות פוינטר-iGO בראלי דרך המשי 2016. רז מתאר את היום השמיני בראלי בשתי מילים: "יום זוועה".
19/7/16 צילום: רמי גלבוה וואלה
היום ה-8, עם הכי הרבה נהיגה בראלי, התברר כיום קשה במיוחד. סך הכל 905.35 ק"מ חיכו היום לצוות פוינטר- IGO. ב- 08:50 (05:50 זמן ישראל) יצאו לקישור של 513.64 ק"מ וב- 15:05 (10:05 זמן ישראל) הוזנקו, מהמקום ה-24, לסטייג' של 256.93 ק"מ. הפעם, שוב, יחד עם המשאיות. המארגנים תיארו את הסטייג' כמתחיל במסלול מהיר ומפותל, טכני לעיתים, שעובר בערוצים ונקיקים. הם ציינו כי כישורי הנהיגה יהוו משקל משמעותי בתחילת הסטייג' ומשם המתחרים יעברו במקטעים אוף-טראק. הבעיות התחילו בקטעים החוליים.בקטע הדיונות, חדר חול לחריצי רצועת המנוע. כתוצאה, הטעינה נחלשה והמנוע התחמם ורתח שוב ושוב. הם נאלצו לעצור 3-4 פעמים, לדומם מנוע, למלא מים ולתת למנוע להתקרר. כל עצירה נמשכה כחצי שעה. את המים הם השיגו מהמלאי שהיה להם איתם אך משלא הספיק, קיבלו מנות מים ממתחרים שעברו לידם.
40 הק"מ האחרונים של הסטייג', מחוץ ומעבר לחולות, אפשרו לרז להדביק את דוושת הגז לרצפת הצהובה ו"להרביץ" . הקטע הזה, האחרון, גם רומם מעט את מצב הרוח.קישור של 134.78 ק"מ הביא אותם למחנה וההערכה הייתה כי התקלה ברת תיקון. תיקון מורכב וארוך, כנראה, אבל אפשרי. הבדיקה של הלל גילתה כי התקלה היא במשאבת המים (מיסב שכשל), תקלה "קלה" יחסית שגרמה לכך שהמנוע התחמם ולא סחב. רז "זכה" בארבע שעות שינה, אחרי שהלל שלח אותו לישון, כדי שיהיה כשיר לנהיגה בבוקר. הלל עצמו הצליח להגיע לשעתיים וחצי שינה בלבד.
יום שני, היום התשיעי של הראלי התחיל עם קישור שח 289.72 ק"מ ועם הגעתם לנקודת הזינוק התברר להם שחל עיכוב של כחצי שעה בזינוק. את הסטייג' של היום תיארו המארגנים כבעל אופי "אפריקאי", עם דיונות ונוף מדברי. אף אחד לא ציפה ל-49 מעלות ורז ציין שבהחלט הרגיש כל אחת מהן. הבעיה היתה שכנראה גם הצהובה הרגישה אותן. לאחר כ-12 ק"מ מההזנקה נתקלו החבר'ה באותה תקלה מאתמול כאשר המנוע מתחמם והמים נעלמים.בשלב הזה, משהתברר שמשאבת המים, כנראה, לא הייתה הגורם לתקלה, שקלו לחזור לנקודת הזינוק ולבחון המצב בתשומת לב.ההחלטה שהתקבלה הייתה להמשיך בכל זאת. הם הבינו כי המים "בורחים" כשהמנוע מגיע לטמפרטורה מסוימת ולכן נסעו עם עין על מד הטמפרטורה. בכל פעם שהמנוע הגיע לטמפרטורה גבוהה, כיבו אותו והשלימו מים מהמלאי שלהם וגם ממתחרים שעברו. הישורת האחרונה בסטייג' אפשרה למתחרים נהיגה מהירה ואגרסיבית וגם רז והלל לא ויתרו על ההזדמנות לשפר זמנים. בהסכמה משותפת, פתח רז בשעטה, במהירות המקסימלית שהצהובה אפשרה ולמשך הקטע הקצר (מדי) הזה, שממילא היה קצר מדי מכדי שהמנוע יתחמם מעבר לגבול שהגדירו, הם גם התעלמו מהטמפרטורה העולה של המנוע. המשימה הייתה לסיים כבר את הסטייג' הזה.
צוות פוינטר-iGO הגיע למחנה, הערב, בשמונה וחצי בערך ורז מספר שהוא עייף. מאוד. אבל מיד מוסיף שבאינרציה הכל זורם. הלל כבר סיים הטיפול בצהובה, והם מתארגנים לישון. הלילה יהיו כנראה קצת יותר משעתיים וחצי ארבע שעות שינה. לא נמצא גורם טכני שיסביר את ההתחממות החוזרת ונשנית של הצהובה. הוחלפו בולם אחורי שמאלי וציריה אחורית שמאלית, הוסיפו מים ירוקים למערכת הקירור, ניקו פילטר אויר, החזירו לחצי אויר בגלגלים ל- 25psi(לקטע הקישור מחר בבוקר) והחליפו מראת שמאל. השמשה נסדקה אתמול אבל עדיין לא הוחלפה. הם ממתינים ליום שיהיה בו חלון זמן גדול יותר. בשורה התחתונה, המסקנה כרגע היא שצריך ללחוץ ולאמץ קצת פחות את המנוע. מי שמכיר את רז יודע כמה המסקנה הזו קשה לו…
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg