פחות ניידות פחות אכיפה

ירידה במספר הדוחות בגין אי חגירת בטיחות.

24/7/17
כ-78 אלף דוחות בגין אי חגירת חגורת בטיחות רשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2016, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני המשטרה. בהשוואה לנתוני שנת 2015 מדובר בירידה של כ-8% במספר הדוחות כאשר באותה שנה נרשמו כ-85 אלף דוחות.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בשנת 2016 נהרגו 46 בני אדם שלא חגרו חגורת בטיחות/לא היו רתומים לעומת 35 בני אדם שנהרגו בשנת 2015 עליה של כ-30%. בשנת 2016 נפגעו 560 בני אדם בתאונות דרכים לאחר שלא היו חגורים בחגורת בטיחות/רתומים.

בפילוח על פי סיבת העבירה ניתן לראות כי:

·כ-35 אלף דוחות (הרוב) קיבלו נהגים שנהגו לא חגורים.

·כ-18 אלף דוחות נרשמו לנוסעים שלא היה חגורים.

·כ-12 אלף דוחות נרשמו כאשר הנוסע שלא היה חגור היה מעל גיל 14.

·כ-3,500 דוחות נרשמו בגין הסעה של ילד מתחת לגיל 3 שלא במושב הבטיחות

·כ-2,500 דוחות נרשמו בגין הסעה של ילד בגיל 8-14 שלא חגור בחגורת בטיחות.

·90 דוחות נרשמו בגין הסעה של תינוק שטרם מלאו לו שנה במושב הקדמי כשגבו של מושב הבטיחות אינו מופנה לחזית הרכב.

הירושלמים לא מפחדים להיתפס על ידי המשטרה ומובילים במספר הדוחות בשש השנים האחרונות (2011-2016)

·40,909 דוחות נרשמו בירושלים לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות.

·19,199 דוחות נרשמו בתל אביב לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות.

·16,058 דוחות נרשמו בחיפה לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות.

·13,171 דוחות נרשמו בבאר שבע לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות.

·12,097 דוחות נרשמו באילת לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות.

·10,158 דוחות נרשמו באשקלון לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות.

·9,090 דוחות נרשמו באשדוד לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות.

·7,868 דוחות נרשמו בראשון לציון לנהגים שנסע ואו הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות.

·7,550 דוחות נרשמו בנצרת לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות.

·6,083 דוחות נרשמו ברמלה לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חגורת בטיחות הוכחה כאביזר שבמקרים רבים יכול לעשות את ההבדל בין חיים ומוות, ולמרות זאת רבים נוסעים ברכב לא חגורים ומסכנים את עצמם ואת יתר הנוסעים. צמצום הניידות והשוטרים בכבישים הביא לכך שאנשים פשוט לא מפחדים להיתפס ולכן חייבים להוסיף כבר היום 300 ניידות ו-300 שוטרים כדי להגביר את הנראות והנוכחות המשטרתית ולמנוע מאנשים לנסוע ללא חגורות בטיחות".

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg