ראלי דרך המשי 2016


צוות פוינטר-
iGOבראלי דרך המשי2016
דווחים מהשטח על רז והלל שמתחרים ומייצגים את ישראל בראלי שטח משמעותית בעולם.
18/7/16 צילום רמי גלבוע וואלה
ביום השישי לראלי, קיבלו המתחרים עדכון סטייג', בבוקר לפני ההזנקה וגם הפעם, הסיבה היתה מזג האוויר. במקום נשבו רוחות מאוד חזקות שסיכנו את המראת המסוקים. המארגנים הגדירו את נוכחות המסוקים באוויר במהלך סטייג', כתנאי הכרחי לקיומו ולכן הודיעו על קיצור הסטייג' לכ-220 ק"מ (במקום 327 ק"מ) ופיצולו לשני חלקים: החלק הראשון יהיה של כ-110 ק"מ והשני של כ-220 ק"מ. ביניהם נוסף קטע קישור.
רז והלל מצוות פוינטר-iGOהיו אמורים להיות מוזנקים מהמקום ה-27 אך "הוקפצו" למקום ה-26.
השטח בו נתקל הצוות התברר כחולי במיוחד ולחץ האוויר בצמיגים לא הותאם לכך. הצהובה עבדה קשה מאוד, התחממה ורז והלל ראו איך זה אחר זה עוקפים אותם מתחרים עם מנועים חזקים יותר, המסוגלים להתמודד גם עם לחץ אוויר לא מתאים בצמיגים. עם תום החלק הראשון של הסטייג', התקבל העדכון כי בשל עוצמת הרוחות, מבוטל החלק השני של הסטייג' לגמרי. האכזבה היתה גדולה במיוחד משום שהתוכנית היתה לסדר את לחץ האוויר בצמיגים ולצמצם הירידה במיקום שנוצרה בחלק הראשון. למרות ההתמודדות עם החול וכנראה גם בזכות העובדה ששאר המתחרים חוו התמודדות לא פשוטה, התוצאות אחרי היום השישי הציגו ירידה של מקום אחד בלבד, מהמקום ה-26 למקום ה-25, במכוניות. מזג האוויר עבר מקיצוניות אחת לשנייה. חם ולח עם שמש חזקה ורגע לאחר מכן גשם שוטף, מה שהביא את החבר'ה לנצל את הפוגות הגשם לעבודה מומרצת. ההרים המושלגים באופק סיפקו נוף אחר ושונה מזה שהחבר'ה חוו עד עתה והמחשבות רצו בראש על מה שמחכה בחצי השני של הראלי. בחלק הסיני. הסטייג' המיועד והאחרון בקאזאחסטאן, 76.86 ק"מ, עשה רושם של סטייג' קצר יחסית, אבל המארגנים רמזו שלא להקל בו ראש ותיארו את הסטייג' ככזה שיעבור בנוף הררי ייחודי, טכני באופן יחסי ויוביל את המתחרים למישורים בגובה 2,000 מ' – 2,600 מ'. העדכון היומי מהמארגנים גילה כי המשאיות יוזנקו אחרי המכוניות ובכך נרשמה הקלה גדולה.
צוות פוינטר-iGOמוקם להזנקה מהמקום ה-38, אך הוזנק בפועל מהמקום ה-49.
הסטייג' התקיים ביום חמישי, השאיר את רז עם תסכול שרק גרם לתחרותיות הבסיסית שלו להתעצם עוד יותר. רז נוהג מהר. אחראי, שפוי, טכני ומחושב אבל מהר. בחלוקה ביניהם, הלל מוביל ומנהל את הטיפול בצהובה, עם ידע, ניסיון, הבנה, מקצועיות ויצירתיות ברמה ששייכת רק למומחים בודדים. אחת המטרות היא, שהצהובה תהיה במצב כזה שיאפשר לרז לנהוג מהר. הסטייג' ה-7 בשבת, יחד עם הביטחון בצהובה, שהלל נתן, שיחרר את "המפלצת" ואפשר לרז לנהוג מהר, חזק ולעקוף, הרבה. הנהיגה הזו קיבלה ביטוי בתוצאות שהתחילו להגיע, במהלך הסטייג', כאשר לנק' ה-2 כבר הגיעו במקום ה-21. בתום הסטייג' ה-7 עבר הראלי לסין. המתחרים עברו, במערב הגבול, ביקורת רפואית קלילה (הסינים לחוצים מוירוסים) ורז והלל מספרים על תגובות נהדרות, מצד הסינים, כשמסתבר שהם ישראלים. יחד עם מעבר הגבול עולה הפרש השעות, ביננו לבין הראלי, ל-5 שעות.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg