פסגת הרכב השנתית


פסגת הרכב השנתית
ועידת הרכב השנתית של ישראל בהשתתפות מעל 400 מנהלי ענף הרכב בישראל, התקיימה למרות המצב הביטחוני השורר בארץ .
10/7/2014


מיכל רבינוביץ- מנהלת פסגת הרכב
מיכל רבינוביץ מחברת מידע כנסים מפיקת האירוע אמרה בדברי הפתיחה כי למרות המצב הביטחוני החלטנו לקיים את פסגת הרכב זו כבר הפעם השלישית. הנושאים הנידונים חשובים לעוסקים בענף הרכב. התנאים במקום עם מרחב מוגן, בטוחים ומתאימים לקיום התכנסות המונית, לכן החלטנו לקיים בכל זאת לקיים את האירוע. למרות המצב הגיעו יותר מ- 400 משתתפים.

שר התחבורה ישראל כץ טען, כי ענף הרכב בישראל מצוי במהלך הסדר, במטרה ליצור תחרות . חוק שירותי הרכב החדש, ייצור תחרות בענף הרכב. מעבר לזה ייוצרו מקומות עבודה חדשים ולאנשים יהיה קל יותר לרכוש מכוניות חדשות ולתחזק אותם. משרד התחבורה, לא מטפל רק במחירי הקנייה אלה בכל הקשור לתחזוקת הרכב הכוללת מחירי חלקי חילוף ועלות השרות במוסכים. המפתח לשינוי הוא יו"ר ועדת הכלכלה אבישי ברוורמן, שפועל למקדם את חוק שירותי רכב ורפורמות נוספות שיקדמו את התחרות בענף הרכב. מבחינה חברתית וכלכלית היה נחוץ לעשות סדר בענף הרכב. לגבי הייבוא המקביל, ציין כץ את חברת הליסינג אלבר, שהחלה לאחרונה לייבא מכוניות ותקדם את הרעיון. אין ממה לחשוש גם בתחום הסלולר חששו ובסופו של דבר כולם מרוויחים. רעיון "השמים הפתוחים" שזכה להתנגדות רבה מצד חברות התעופה בישראל, הביא להוזלת מחירים ולגידול של 20% בפעילות התחבורה. זו תחרות ! אתם מובילים ענף שהוא חשוב ביותר למשק בישראל, חובתנו לפעול להוזלת מחירים ולשיפור השרות.

ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ ופרופ' אבישי ברוורמן : "תחרות זה לא רק מחיר, זה גם איכות". ועדת הכלכלה דנה בכל הרפורמות המרכזיות במשק. אני מעדיף לקבל החלטות לאחר בדיקה ועבודת מטה יסודית. הכוונה לסיים את חוק שרותי רכב כמה שיותר מהר. לגבי הפחתת תאונות, יש להתמקד בפעולות שישפרו את מקצועיות הנהגים. בעניין האופניים חייבים להסדיר את ענף האופניים. לא יכול להיות מצב שבו על ילד נע על אופנים חשמליות בכבישים ובמדרכות. על משרד התחבורה לקבוע תנאים לחוק שיגדירו למי מותר לרכוב, ומה נדרש ממנו כגון חבישת קסדה וציות לחוקי התנועה.
ערן יעקב – סמנכ"ל רשות המיסים, התייחס ליבוא שישי ומקביל למכוניות. כעיקרון אנו בעד תחרות וייבוא רכב, שכן זה מביא להכנסות מיסים. אולם במקרה של ייבוא מכוניות אין התאמה בין החשבוניות לרכישה של המכוניות המיובאות לערכם בפועל. מכאן ,שאין תשלום מס אמת כעל המכוניות במקרים רבים. משרד התחבורה חייב לטפל ולהגביל את התופעה. בכל מקרה מדובר בייבוא של מכוניות יוקרה.
נציג היבואנים עו"ד אורן צנעני טען מנגד, כי הבירוקרטיה מחבלת בהצלחת הייבוא האישי. בגלל החשדנות התהליך לשחרור המכוניות מורכב ולוקח כחודש ימים.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg