מכוניות ליסינג מלכודת דבש


עוזי יצחקי- מנכ"ל משרד התחבורה בפסגת הרכב

מכונית הליסינג מלכודת דבש
למרות גזירות המס בשנים האחרונות שוק הליסינג במגמת עלייה. הקשר בין חברות הליסינג ליבואנים בעייתי.
26/11/2013
פסגת הרכב השנתית שהופקה מטעם "מיידע כנסים" ואוטו ובחסות פורום נוהגים היי-טק, והתקיימה בכפר המכבייה. בה השתתפו כ- 600 מנהלים העוסקים בענף הרכב. במפגש מרשים וססגוני ניתן היה לפגות את ראשי ענף הליסינג, יבואני רכב, מנהלי תחבורה, קציני בטיחות, אנשי משרד התחבורה משטרה ושאר חובבי הגה. במסגרת הכנס נחשפה לראשונה בישראל הקרוסאוובר החדשה של פיג'ו ה- 2008. טויוטה חשפה במקום את המיניוואן ההיברידי פריוס פלוס.מנכ"ל משרד התחבורה מר עוזי יצחקי פתח וסקר את הפעילות שעושה המשרד, בכל הקשור לתחרות בענף הרכב, פיתוח תשתיות כבישים ורכבות. בקרוב תיפתח תחנת רכבת בשדרות, כאשר בתוך 60 דקות יהיה ניתן להגיע לת"א. לצד פיתוח הרכבות המשרד משקיע בהקמת חניונים חדשים שיועדו לשיטת חנה וסע.

חושפים את הקרוסאוובר של פיג'ו 2008

בוועידה התקיימו שלשה פנלים.הראשון בהם עסק המגמות שוק הליסינג, בהנחיית נועם קום יו"ר פורום נוהגים היי-טק. השתתפו בו מוני בר יו"ר חברות ההשכרה והליסינג ומנכ"ל באדג'ט, אליחאי אליגון מנכ"ל ליס 4u, שמוליק קליין מנכ"ל קל אוטו, ושלמה מאיר משנה למנכ"ל מכשירי תנועה. הפנל עסק בנושאים שונים בהם הקשר שבין היבואנים לחברות הליסינג. בעניין התחרות בענף לדעת הדוברים קיימת תחרות בריאה בזכות חברות הליסינג, שמוכרות כיום מעל 20 אלף מכוניות בשנה למגזר הפרטי. לשאלה מדוע מכוניות חדשה עם רישום ע"ש הרוכש לא מתבצעת עם הנחות. ציין שמוליק קליין כי הבעיה נובעת משליטת היבואנים ברישום בעלות על הרכב. הנושא בשליטה שלהם. האם אילו שמכתיבים לנו בכמה למכור את הרכב ועל מי לרשום אותו. מצידם עדיף היה שחברות הליסינג לא היו פועלות. מוני בר ציין מנגד, כי יבואן שמוכר לחברות ליסינג למכות את המכוניות שלו במחיר מופחת פוגע בעצמו כלכלית. מצב זה בלתי אפשרי בתנאים הקיימים. שלמה מאיר ציין כי ערוץ הליסינג יעיל במיוחד לאותם מותגים החלשים בשוק. בסוגיית שווי השימוש תואר המצב בו מתחילת שנת 2000 עלה שווי השימוש פי 4 ולמרות זאת גדל צי הליסינג. אליחאי אלייגון ציין כי, מכונית הליסינג כמלכודת דבש אין ברירה התנאים טובים וצריך לשלם. גידול שוק הליסינג נובע בין היתר עם החדירה למכירות לשוק הפרטי. אנשים חייבים פתרונות שאינם ולכן מכונית צמודה מליסינג היא הפתרון האידיאלי.
יואב הורוביץ ציין, כי את ה- 30 מיליארדים שגובים במיסים על הרכב ראוי להשקיע לפתרונות להסעת המונים. זו הדרך לפתור את הבעיה אחת ולתמיד. בעניין היבוא האישי והמקביל, לטענת המשתתפים הוא חסר סיכוי למעט במכוניותת יוקרה. באשר לייבוא מכוניות משומשות, ציין מוני בר, כי זו תיהיה מכבסה להלבנת כספים. לא נדע לעולה מה מגיע ארצה ועולה לכביש.
במהלך היום התקיימו הרצאות מרתקות בתחום פתרונות הסמארטפונים, אינטרנט, וטכנולוגיה מתקדמת למעקב אחר נסיעות ברכב. חברת הוצאה מוכרת חשפה את השיטה לגביית מס אמת, שבה חישוב שווי השימוש מבוצע בהתאם לנסיעות הפרטיות בלבד, המתועדות ביומן נסיעות אלקטרוני המסווג בין נסיעות עסקיות לפרטיות. לטענת רו"ח ועו"ד יואל רטנר מנכ"ל החברה הפתרון מעשי כיום, החיסכון לעובד משמעותי ביותר.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg