מפריז יצאו הבשורות


לקסוס החדשה בתערוכת פריז

הגדולה מבין תערוכות הרכב נפתחת בשבוע הקרוב
20.9.12

תערוכת פריז לרכב, שתפתח לקהל ב-27 לספטמבר, היא מהוותיקות בענף והתערוכה הראשונהנ התקיימה אי שם בשנת 1898. בפאריז טורחים להדגיש כי תערוכת פריז היא התערוכה המועדפת על קהל חובבי הרכב. הם מציינים כי בתערוכה שהתקיימה
ב2010 ביקרו 1,263,46 מהם 13,000 עתונאים
מ-103 ארצות.
להשוואה, בתערוכת פרנקפורט שנערכה בשנת 2011 ביקרו "רק" 928,000 איש בטוקיו 842,000 בדטרויט בתערוכה שנערכה השנה ביקרו 771,000 בשנחאי

(ב-2011) 715,000 ובג'נבה מוקדם יותר השנה 702,000 איש.
העובדה שפריז הפכה להיות מוקד מועדף על המבקרים והחברות באה לידי ביטוי במספר המציגים. השנה יציגו את תוצרתם בתערוכה 217 חברות ובהם כל חברות הרכב הגדולות המציגות רכבי קונספט ודגמים חדשים.
לקסוס תציג בתערוכת פריז לראשונה את מכונית הקונספט LF-CC המצוידת במערכת הנעה היברידית מלאה וחדשה לחלוטין עם מנוע בנפח 2.5 ליטר ועם פליטת CO2 הנמוכה בקבוצה. הדגם המוצע כעת הוא המשך ישיר של מכונית הקונספט LF-LC (מכונית ספורט קופה 2+2 היברידית).
ה-LF-CC קומפקטית יותר, בעלת הנעה אחורית ומערכת הנעה היברידית מלאה, והיא משלבת מספר סממני עיצוב שנלקחו מה-LF-LC. ה-LF-CC מבשרת על השקתו הקרובה של דגם קופה פרימיום בגודל ביניים.
ה-LF-CC מביאה לידי ביטוי את ההתפתחות האחרונה בשפת העיצוב של לקסוס, עם הגריל הקדמי בצורת "שעון חול" (spindle grille). את הגריל הקדמי ממסגרים מכסה המנוע, הספויילר הקדמי העמוק והקצוות הבולטים של הכנפיים הקדמיות, והוא מוקף במסגרת עם גימור מתכתי ובעלת צורה תלת-ממדית מודגשת.
פנסים ראשיים בעיצוב ייחודי עם 3 זרקורי LED ממוקמים ברווח הצר שבין המשטחים העליונים והתחתונים של הכנפיים, ללא הכיסוי המקובל העשוי מקשה אחת. תאורה נפרדת לנסיעה ביום משולבת במשטח העליון של הפגוש. צבע המרכב של ה-LF-CC חדש גם הוא – Fluid Titanium (טיטניום נוזלי) בגימור מטאלי ובעל ברק, המשלב דגשים חדים ובהירים עם משטחים בעלי גוון כהה, שמבליטים עוד יותר את צורתו המפוסלת של המרכב.
העיצוב פנימי
הקונסולה הקדמית מחולקת לשניים: החלק העליון הוא אזור תצוגה, ובו צג רב-תפקודי הממוקם במרחק אידיאלי להצצה חטופה, והחלק התחתון הוא אזור תפעול, המאפשר גישה לידית ההילוכים הייחודית ולמסך מגע ייחודי וחדשני (Touch Tracer Display) לשליטה מרחוק במערכות.
תא הנוסעים מרווח ואוורירי עם תא נהג ספורטיבי, ששם דגש על סביבת נהיגה הדוקה וממוקדת מאוד. כל רכיבי תפעול הנהיגה מרוכזים בסביבת מושב הנהג, ומשלבים הנדסת אנוש עם טכנולוגיות HMI מתקדמות. הנהג נהנה מתנוחת נהיגה נמוכה וממוקדת מאוד, עם גלגל הגה ספורטיבי ובעל אחיזה רחבה, מיקום אופטימאלי של הדוושות ומחוונים בעלי נראוּת גבוהה. מסך המגע לשליטה מרחוק במערכות ממוקם היישר מאחורי ידית ההילוכים, לנוחות ולקלות תפעול מרביות.
בהתאם לצבע המרכב Fluid Titanium, מחופים גם המושבים, הדלתות וחופת לוח המחוונים בעור בגוון אלגנטי של ענבר. השימוש הנרחב בנגיעות של מתכת ובחומרים רכים למגע ברחבי תא הנוסעים מחזק את המראה היוקרתי.
ה-LF-CC מצוידת במערכת הנעה היברידית מלאה וחדשה, עם מנוע היברידי בנפח 2.5 ליטר, המשלב בין ביצועים מפתים, כיאה למכונית קופה ספורטיבית, לבין פליטת CO2 נמוכה מ-100 גר'/ק"מ. מנוע הבנזין 2.5 ליטר, 4 צילינדרים, כולל גל זיזים עילי כפול, שהותאם במיוחד למערכת ההנעה ההיברידית, ונהנה ממספר שיפורים טכניים. הוא פועל בשיטת מחזור אטקינסון ובטכנולוגיית הזרקה ישירה D-4S, כדי להגיע לאופטימיזציה של ההספק וכן לחיסכון בדלק.
פרט לבכורה העולמית של ה-LF-CC, תציג לקסוס גם את ה-LS 600h F SPORT החדשה לחלוטין.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg