כנס אור ירוק 2014


כנס אור ירוק 2014
תחת הנושא: לא רק הנהג אשם, התקיים השנה כנס של אור ירוק, שעסק בפיתוח תשתיות, הטמעת טכנולוגיה אכיפה והעלאת המהירות בכבישים.
24/3/2014
אבי נהור מייסד ויו"ר עמותת אור ירוק פתח ואמר: " בסיסמא לא רק הנהג אשם, אין כוונה להתעלם מטעויות הנהג להיפך המטרה לגרום לנהג לנהוג כחוק. ולשפר את מיומנות הנהיגה. מדינת ישראל משפר את התשתיות, מהלך שהוביל אותנו להימנות בין עשרת המדינות המובילות בעולם, בבטיחות בדרכים".
ישראל כץ שר התחבורה והבטיחות בדרכיםאמר :"הדבר העיקרי שמונע תאונות בארץ, הוא פיתוח התשתיות חדשות. בנוסף חשוב מאוד להמשיך ולהשקיע בבטיחות כלי הרכב ובהטמעת טכנולוגיה, בחינוך תעבורתי, אכיפה והדרכה".
בהתייחס לטענה שהעלאת המהירות ל- 120 קמ"ש בכבישים מהירים, תביא בפועל לנסיעה ב- 130 קמ"ש ותסכן את הנהגים. ציין כץ : "כי אימץ את מסקנות הוועדה שקבע שיש צורך להתאים את המהירות לתנאי הכבישים. הוכח כי במקומות שהעלנו את המהירות לא אירעו יותר תאונות ובחלק מהכבישים אף ירדו. ברוב המדינות המפותחות רף המהירות גבוהה יותר וכמות ההרוגים נמוכה מישראל ".
שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק אמר כי המטרות מבחינתנו שישראל תיכלל בין חמש המדינות הבטוחות בעולם. לרדת למספר הרוגים של 280 בני אדם עד 2015. לרדת למספר של 245 הרוגים עד לשנת 2020
הדרכים לביצוע המטרות כוללים פעולות הבאות:
אכיפה בדרכים– תקציב המשטרה עמד על 160 מיליון ₪, בפועל קבלה המשטרה תקציב של 71 מיליון ₪ . רק 59 מצלמות מהירות פועלות כיום הרבה פחות ממה שתוכנן. כמות הניידות קטנה 224 נידות, במקום 450 שנדרשות.
פיתוח תשתיות– 326 ק"מ של כבישים אדומים ומסוכנים ו- 85 צמתים מסוכנים בהם נהרגים בכל שנה 55 בני אדם.
שיפור בטיחות כלי הרכב– 2.7 מיליון כלי רכב, כאשר הגיל הממוצע של כלי הרכב הוא 8.4 שנים. 33% מכלי הרכב לא קיימות מערכות בטיחות ראויות. חבילות בטיחות מתקדמת מעניקה כיום הנחה של 2300 ₪.
הטמעת קופסה ירוקה לניטור נסיעות ברכב ציבורי ומסחרי עשוייה להפחית בכ- 22 הרוגים בשנה.
חינוך תעבורתי כבר מגיל צעיר– מעורבות הנהגים הצעירים בתאונות מחייבת להגביר מודעותם לסכנות. בעיות היסח הדעת ושליחת הודעות בטלפון בנהיגה, גורמות לעליה של 23% במעורבות בתאונות.
פינוי נפגעים ופעולות חילוץ והצלה– פינוי יעיל של נפגעים מביא לירידה של 48% במספר הנפגעים קשה ולירידה במספר ההרוגים.
טיפול ממוקד בקבוצות סיכון– חשוב להתמקד בקבוצות הסיכון ולטפל בהם באופן ממוקד למניעת מעורבותם בתאונות בעתיד.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg