כנס אור ירוק 2016


כנס אור ירוק 2016
יותר נידות, מצלמות אכיפה, מערכות התרעה ושיפור תשתיות, יביאו להפחתה במספר ההרוגים בתאונות דרכים.
29/3/16
תחת הכותרת: הכי קל להאשים את הנהג, של מי האחריות? התקיים ב- 29/3/16 כנס אור ירוק השנתי במרכז הכנסים אווניו. עמותת אור ירוק פועלת בישראל מזה 20 שנה בנושא קידום הבטיחות ומניעת תאונות דרכים. עם צוות עובדים וכ- 6000 מתנדבים.

אבי נהור – מייסד עמותת אור ירוק וקרן רן נאור
, פתח את הכנס באומרו כי הנתונים מדאיגים. לדבריו אין נוכחות מספקת של ניידות בכבישים ואין אכיפה מספקת. כמות נידות המשטרה הפועלות בכבישים זניחה והם לא יוצרות הרתעה. בהתייחס לתשתית אמר, כי צריך להתמקד בכבישים אדומים מדובר בכ- 320 ק"מ של כבישים שנחשבים מסוכנים. יש להתמקד בשיפור התשתיות בהם. אם כביש הערבה, אם יהפוך לכביש 4 נתיבים 2 לכל כיוון, נשיג הפחתה משמעותית בתאונות. לגבי מצלמות המהירות, אמר כי אין אמצעי יעיל יותר בעלות תועלת, להפחתת תאונות כמו מצלמות המהירות. דובר על 300 מצלמות אך בפועל פועלות רק כ- 100. כל המחקרים מוכיחים את יעילותם להפחתת תאונות. אסור לתת למשאבים הקשורים לנושא פרויקט המצלמות ומערכת המשפט, יהוו חסם ליישום הרעיון שיוריד עשרות הרוגים בשנה.

ישראל כץ- שר התחבורה והבטיחות בדרכים
, בירך על פעילות עמותת אור ירוק. העשייה והביקורת שלכם באה במטרה לתקן ולשפר את נושא הבטיחות. חוק רישוי ושירותי רכב לאחרונה, אושר לאחר תהליך ממושך. ההשלכות שלו ייצורו תחרות שתטיב עם הצרכנים שמחזיקים כלי רכב. מדובר בהוצאה הנחשבת לשנייה בגודלה לאחר דיור. בעקרי החוק קיים שיפור הקשור לתחזוקת כלי הרכב ובבטיחותם. בנושא תשתיות, הושקעו תקציבים חסרי תקדים. ההתמקדות היא בפתרונות להסעת המונים. תחבורה ציבורית היא עניין מורכב. הפתרונות בה מובנים כפאזל ואנו מחברים בין הגורמים בעוצמה, בכדי לקדם את הרעיון. בנושא האכיפה, מבטיח כץ לקדם את סמכויות הפקחים העירוניים, שיוסמכו לאכוף עבירות של תנועת כלי רכב הנעים בנתיבי תחבורה ציבורית, או לתנועת אופניים חשמליים שפועלים בניגוד לחוק. בנושא בטיחות כלי הרכב, ציין כי ניתן דגש רב להטמעת מערכות התרעה לשמירת מרחק וסטייה מנתיב ונסיעה לאחור. מדובר ביישומים בטיחותיים שוברי שוויון ויש לקדם אותם. הוכח כי ביכולתם להפחית בתאונות בשיעור של כ- 80%.
הכשרת נהגים, הרפורמה בנושא לימוד הנהיגה ברכב יוצאת לדרך. השיטה תשתנה בקרוב ותשתכלל משמעותית ובאמצעים טכנולוגיים. זמן התהליך לעמידה במבחנים יתקצר משמעותית. לא יתכן שתלמידי נהיגה יהיו בני ערובה של 100 בוחני רישוי.

גלעד ארדן- השר לביטחון פנים
, אמר כי בכל הקשור למניעת תאונות, המדינה היא האחראית לדאוג לתמיכה ולכך שימנעו סכנות ותאונות. הקיצוץ בתקציבי אגף התנועה היתה טעות חמורה שנעשתה בשנים האחרונות. אפעל לכך שמספר הניידות יכפיל עצמו בתוך שנה. לטוענים ששיעור התאונות עלה בכ- 20% בחמש השנים האחרונות. יש לקחת בחשבון שכמות כלי הרכב עלתה אף היא בכ- 500 אלף כ"ר, ותקציב המשטרה ירד. אפעל להרחבת סעיפי העבירות שבגינן יושבתו רכבים. כגון: שימוש בטלפונים בנהיגה, אפעל גם להשבית אוטובוסים ומשאיות שמבצעים עבירות תנועה.
ח"כ איתן כבל ויו"ר ועדת הכלכלה, לא מחפש אשמים. המשימה שלנו היא כיצד ניתן להפחית בכ- 100 ההרוגים בתוך שנה. ועדת הכלכלה בראשותי, עוסקת בנושא ואין אבן שלא טיפלנו בה. על השרים כץ וארדן שהם בהחלט דומיננטיים, לפעול באופן דרמטי במוקדי הסיכון בכדי להגיע ליעדים ולהפחתת תאונות.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק
, אמר כי במאבק בדרכים כל פעולה עשויה להציל חיי אדם. בין השנים 2002-2012 היה עשור מוצלח, עם ירידה של 47% בתאונות. לעומת זאת בשנים 2012-2015 מס' ההרוגים עלה בכ- 23%. תוכנית עמותת אור ירוק, תתמקד בתוכנית אכיפה אפקטיבית יותר שתכלול תוספת ניידות משטרה. שילוב סטודנטים בפעילות המשטרה. הוספת מצלמות מהירות ורמזור ב- 700 ק"מ כביש מסוכנים. בעניין המערכת המשפטית יש להקצות יותר שופטי תעבורה. 90 אלף דוחות נרשמים ומטופלים רק 40 אלף תיקים, היתר מבוטלים משפיטה. נפעל לשיפור מקדי סיכון בתשתיות ובשיפור של מערך פינוי והצלה של נפגעי תאונות דרכים. המחקרים מעידים על ירידה של 58% התמותה עם שיפור שיטות הפינוי וההצלה.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg