אכיפה לרוכבי אופניים חשמליים


אכיפה לרוכבי אופניים חשמליים

בשנת 2017 נרשמו כ- 15 אלף דוחות לרוכבי אופניים חשמליים, 85% מהם במחוז תל אביב.
4/10/18 צילום: אור ירוק

בתאריך: 23 בספטמבר 2018 נפצע באורח קשה מאוד ולאחר מכן נפטר ארי נשר בן ה-17 כשבעת רכיבה על אופניים חשמליים נפגע מרכב בתאונת פגע וברח בתל אביב. לאחר ארבעה ימים בהם נלחמו הרופאים בבית החולים איכילוב על חייו של ארי הוא נפטר מפצעיו. ארי נשר הוא הרוכב ה-16 שנהרג בתאונת אופניים חשמליים מתחילת שנת 2018.

2018 היא שנת שיא במספר הרוכבים שנהרגו בתאונת אופניים חשמליים כאשר בשנת 2017 כולה נהרגו שמונה רוכבים. גם מספר הנפגעים בתאונות אופניים חשמליים בשנת 2017 הוא גבוה במיוחד כאשר למעלה מ-2,000 נפצעו בתאונה עם הכלים הללו. מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק עולה כי בשנת 2017 רשמו שוטרי אגף התנועה 15,604 דוחות לרוכבי האופניים החשמליים -מדובר בעליה של 75% בהשוואה לשנת 2016 שבמהלכה רשמו השוטרים 8,907 דוחות לרוכבי האופניים החשמליים.

פעולות האכיפה מצומצמות ביותר. מספר דוחות התנועה נרשמו לרוכבי אופניים חשמליים מצומצם.

מהנתונים שהגיעו לאור ירוק עולה כי 13,201 דוחות בשנה שעברה נרשמו במחוז תל אביב, כ-85% מסך כל הדוחות שנרשמו באותה שנה. המחוז הדרומי נמצא במקום השני עם 895 דוחות ומחוז חוף במקום השלישי עם 614 בלבד.

אחד מכל שלושה דוחותנרשמים לרוכבים על המדרכה

5,783 דוחות נרשמו בשנת 2017 לרוכבי האופניים החשמליים בגין רכיבה על אופניים על המדרכה. למעשה מדובר ב-37% מסך כל הדוחות (אחד מכל שלושה דוחות) שנרשמו בשנה שעברה.

  • 1,072 דוחות נרשמו בגין איסור רכיבה באופניים על מעבר חציה.
  • 1,011 דוחות נרשמו לרוכבים מתחת לגיל 16.
  • 409 דוחות נרשמו בגין הרכבת אנשים על האופניים מעל גיל שמונה.
  • 518 דוחות נרשמו לרוכבים שהשתמשו בטלפון הסלולארי במהלך רכיבה.
  • 371 דוחות נרשמו לרוכבים שרכבו עם אוזניות.
  • רק 30 דוחות נרשמו לרוכבים שרכבו ללא קסדות.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק": שנת 2018 היא השנה הקטלנית ביותר עבור רוכבי האופניים החשמליים כאשר 16 בני אדם כבר קיפחו את חייהם בתאונות דרכים. כל שנה מדממת יותר מקודמתה וההתעלמות של המדינה מרוכבי האופניים החשמליים נמשכת. כמה עוד רוכבים צריכים להיהרג כדי שמישהו יתחיל להתחשב גם בהם ולסלול עבורם שבילי רכיבה רציפים ובטוחים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים אפשרו למאות אלפי זוגות אופניים חשמליים לנסוע בכבישים, בין כלי הרכב, אבל לא דאגו לתשתית מתאימה ולא דאגו לבטיחות. הרוכבים בהסברה ובהדרכה. ולכן במקום להתעלם ולהפנות עורף לרוכבים, צריכים במשרד לבטיחות בדרכים להתחיל לשים בראש סדר העדיפויות שלהם את הצלת החיים ולחייב בראש ובראשונה את כל הרוכבים, גם הבגירים, בחבישת קסדה".

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg