עשר משאלות לשנה הבאה


יש כמה דברים שאני לא יכול לסבול על הכביש בארץ. יש נהגים חסרי סבלנות שתמיד צודקים ותמיד עוקפים מימין, יש כבישים שבהם השילוט מוציא אותך מדעתך בשל השגיאות ובשל חוסר העקביות ומתי יסתיימו העבודות על הרכבת התחתית בתל אביב ויש ויש עוד ועוד משאלות.
מה הייתי רוצה שיקרה בשנה הבאה?
שמעון ביגלמן
21.9.2011
  • שבכל הצמתים המרומזרים תהיה זכות פניה ימינה. מה פשוט יותר מכך? זה קורה באירופה ובארה"ב אפשר לפנות ימינה אז פונים ומשחררים את הכבישים מעומסים מיותרים.
  • מהירות ומשטרה. אני מקווה כי המנטרה הקושרת בין מהירות ותאונות דרכים תאבד מתוקפה ושהמשטרה תדאג לטפל בגורמים המרכזיים לתאונות דרכים קטלניות במקומות הרלבנטים כמו צמתים מרומזרים, שלטי עצור וכ'. אם כך יהיה והמשטרה תפסיק להטפל לנהגים הנוסעים במהירות סבירה לתנאי הכביש, אזי כולנו נהנה מכך. כן גם מהירות של 130 קמ"ש על כביש חוצה ישראל למשל היא מהירות סבירה.
  • החוצפנים שעוקפים מצד ימין. הנה עוד מטלה למשטרה. תחפשו את הנהגים החצופים העוקפים מצד ימין או שנוסעים על השול כשהנהג הנורמטיבי זוחל לאיטו ומתעצבן אך שומר על חוק ועל נימוס בנהיגה.
  • חניה על מדרכות. הנתונים בדבר אחוז הנפגעים מתאונות דרכים במרחב העירוני מדאיגים. אחד מהדברים הפשוטים יחסית זה כדי למזער את הבעיה הזו הוא להתקין עמודי מתכת או קוביות אבן שימנעו מנהגים חסרי סובלנות להתעלם מהולכי הרגל, ו/או להחנות את מכוניתם במדרכות המיועדות להליכה. עוד שאלה. היכן נמצאים פקחי העיריות או השוטרים כשבאמת צריכים אותם. אה, עסוקים ברישום דו"חות על כל מיני דברים יותר רווחים.
  • חובת התקני בטיחות. מספרהתאונות הקטלניות נמצא בירידה בזכות השיפור המסויים ברמת הכבישים ובעיקר בשל התוספת של מערכות הבטיחות במכונית. לטוב כמובן אין סוף ומדי זמן מופיעה עוד מערכת מצילת חיים או לפחות מערכת מתוחכמת שמוציאה את הנהג הממוצע מהבור שהוא כרה לעצמו. התקווה לשנה הבאה היא שמשרד התחבורה ירים את הכפפה ויחייב את היבואנים בהתקנת עוד ועוד מערכות בטיחות בדיוק כמו שנעשה עם התקן ה-ESP. על הכוונת עכשיו צריכה לבוא חיוב התקנת מערכת השומרת על לחץ האוויר בצמיגים.
  • שילוט. למה, אבל למה השילוט על הכבישים בישראל הוא לא ברור. מדוע שר התחבורה הקדיש זמן רב מזמנו לעיצוב השילוט על פי הגחמות הלאומניות שלו ולא על פי הצרכים האמיתיים שהם חשובים ואפילו הכרחיים להתמצאות. בינתיים כשנוסעים מירושלים לנמל התעופה בן גוריון אפשר בקלות לפספס את הכניסה לנמל התעופה. ועוד, למה על שלטים רבים לא מסמנים את מספר הכביש כדבר שבשיגרה. לא ברור. ויש עוד הרבה דוגמאות לשילוט לקוי, כל אחד מכיר אותן.
  • רכבת לנמל התעופה. ירושלים היא העיר היחידה בארץ שאיננה מחוברת במסילת ברזל לנמל התעופה. נכון הקמת המסילה היא בעיצומה ולפי אנשי משרד התחבורה רק בעוד חמש שנים העבודות יסתיימו. אז בקשה קטנה לי אליכם. נא להזדרז מדובר בסך הכל בכ-30 ק"מ של מסילה. נכון, בדרך יש מנהרות וגשרים וזה אולי מעט מסובך, אבל דברים יותר מסובכים מכך נעשו בפחות זמן. תשאלו את הסינים.
  • לרבד את הכביש. כל משלם ארנונה ממוצע מקלל מדי יום את הרשות המוניציפלית בשל רמת התחזוקה הירודה של הכבישים. בורות, סדקים וסימון כבישים לקוי הם סימן הכר של הכביש העירוני הממוצע. למה זה כל כך מסובך לתחזק טוב יותר. זה עולה הרבה כסף עונים ברשות העירונית. אבל בדיוק לשם כך הנהג הממוצע נחלב לאורך כל השנה. תנו לנו כבישים ללא מהמורות ועם סימון או פס לבן שאפשר לזהות אותו.
  • מחיר הדלק. למה אצלנו מחיר הדלק נחשב כעוכר התקציב המשפחתי. משרד האוצר טוען שהבלו על הדלק בישראל דומה לממוצע באיחוד האירופי. חשבונית הם צודקים שם, אבל הם שוכחים כי אנחנו מרוויחים בשקלים ולכן ההשוואה איננה מלאה. תורידו את הבלו ותמצאו דרכים אחרות, יותר שיוויוניות למלא את קופת האוצר.
  • המכונית החשמלית. בשנת 2012 נראה את המכונית החשמלית על הכבישים בישראל. האם זאת תחילת מהפכה או עוד דרך (אקולוגית יותר) לחלוב את הנהג הישראלי? האם תהיה תחרות אמיתית בנקודות הטעינה? האם היבואנים והיצרנים ילחמו בעצמם (בדגמי הבנזין) ויצטרפו למערכה למען עולם נקי יותר? ימים יגידו.
שנה טובה ובטוחה
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg