מאזדה 3 החדשה


מאזדה 3 חדשה הושקה בישראל
המשפחתית הנמכרת בישראל ה- 3 מתחדשת בעיצוב ה- KODO הדינאמי ובשילוב טכנולוגיית הסקאיי-אקטיב, תוך שדרוג בבטיחות ובאבזור. גיל אגמון: "נמכור הרבה מאזדה 3 עד אפריל 2014 יהיו בעיות מלאי".
7/10/2013נועם קום
ה- 3 החדשה, נחשפה ומשווקת בישראל. היא כבר דור שלישי לדגם המשפחתי הנמכר ביותר בישראל. כ- 151,078מאזדות משפחתיות נמכרו עד כה בישראל, מרביתם ( כ- 70% ),באמצעות חברות הליסינג. הדגם החדש, פורץ עם עיצוב כחיה מזנקת ( KODO). כמו בדגם ה- 6 למנהלים. ב- 3 החדשה משתלבת טכנולוגיית ה- SKY ACTIV שכוללת: מנוע מתקדם וידידותי לסביבה, לרבות מערכת I- stop המדוממת את פעולתו בעת עצירה ומביאה לחיסכון בדלק. תיבת הילוכים מתקדמת ושלדה קשיחה וקלה ב- 40 ק"ג לעומת קודמתה. יתרונות הטכנולוגיה בחיסכון בדלק ובביצועים. אנשי דלק מוטורס טוענים שהמלאי המכוניות מוגבל לשנה זו. מחודש אפריל 2014 לא צפויות בעיות מלאי. מאזדה פותחת את מפעלה החדש במכסיקו שם תיוצר גם ה-3 החדשה.
מנועים– שני סוגי מנועי סקאיי-אקטיב, בפחים של 1.5 המספק 120 כ"ס ובנפח של 2.0 ליטר המספק 165 כ"ס.
תיבת הילוכים– אוטומטית עם 6 הילוכים כולל מערכת טיפטרוניק המאפשרת העברת הילוכים ידנית ונשלטת במנופי תפעול בגלגל ההגה ובידית ההילוכים.
ביצועים– תאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש מתקבלת בתוך 11.6 שניות. תאוצה המאפיינת עקיפה נמדדה אצלנו בכ- 9.4 שניות. צריכת הדלק המשולבת לנתוני היצרן כ- 18 ק"מ לכל ליטר דלק.
מבנה הרכב– תצורת הרכב במבנה סדאן עם 4 דלתות או במבנה 5 דלתות הצ'בק. במנדות הרכב ניכר שיפור עם תוספת אורך ורוחב ובסיס הגלגלים שהתארך ל- 2.70 מ'. השינוי מקנה מרחב פנימי משופר עם מרווח לרגלים של מעל ל- 80 ס"מ במצטבר ורוחב מושב אחורי של 1.33 מ'.
רמות גימור– שלוש רמות גימור ל- 3 החדשה: "אקטיב", "קומפורט" ו"ספיריט" שקיימת רק בדגם 2.0 ליטר כבעבר.
בטיחות– תחום הבטיחות מקבל שיפור משמעותי ברמה האקטיבית, עם תוספת מערכות כגון: בלימה מתקדמת ואוטומטית במצבי חירום עד 30 קמ"ש שיעילה לתחום עירוני. תגבור בבלימת חירום מערכות בקרת יציבות, אחיזה, וניטור לחץ אוויר בצמיגים, מצלמת רוורס כל אילו כסטנדרט. בדגם הספיריט בנוסף מערכת להתראה לסטייה מנתיב. בתחום הפסיבי, 6 כריות אוויר, ניתוק כרית, חגורות עם קדם מותחן, התראה לאי חגירת חגורות לכל הנוסעים.
אבזור– רמת האבזור שודרגה באופן מיוחד, שכוללת כסטנדרט: מערכת בידור MZD עם מסך מגע רחב בגודל 7 אינץ, בנוסף בורר שליטה והפעלה למצב נסיעה בסמוך לידית ההילוכים, מערכת מיזוג נשלטת לנהג ולנוסע בנפרד. מעכת שמע איכותית, דיבורית בלוטוס , בקרת שיוט, מערכת ניווט (אופציה בדגם אקטיב), מחשב דרך, קיפול מראות ולחצן התנעה ללא מפתח. צג נתונים מול השמשה הקדמית מעל לוח השעונים בדגמי קומפורט וספיריט.
מבחן כביש – ה-3 החדשה מעניקה תחושת שדרוג בזכות העיצוב, אבזור ואיכות החומרים שבה וגם חידוש כמו לחצן ההתנעה לראשונה במכונית משפחתית. ביצועי המנוע טובים אם כי בתאוצה חזקה ניכרים מאמצים קלים. זמני התאוצה אינם מהגבוהים בקטגוריה אך עומדים בדרישות בזכות מנוע גמיש. מערכת ה- I stopהמדוממת את המנוע בכל עצירה יעילה במיוחד ומעניקה שקט ותורמת לחיסכון בדלק. תיבת ההילוכים חדישה ומתוזמנת כראוי. מנופי החלפת ההילוכים בגלגל ההגה נוחים לתפעול ויעילים להאטה. התנהגות בכביש איכותית, המתלים קשיחים עם היגוי מדויק ומערכות אקטיביות התורמות לתחושת היציבות. שדה הראיה משופר, כך גם מרווח פנים הרכב. האבזור מפנק וגם עניין הבטיחות בנסיעה נלקח בחשבון. אין אפשרות לתפעל את מסך המגע בעת נסיעה, יש לעשות זאת באמצעות בורר מיוחד, הממוקם בסמוך לידית ההילוכים ופועל כעכבר מחשב. חסרה לנו בדגם האקטיב תוכנת ניווט, שקיימת למעשה בדגמים מתחרים. צריכת הדלק במבחן שלנו עמדה על – 12.8 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

מחירים:

אקטיב 1.5 ליטר 4/5 דלתות – 128,000 ₪
קומפורט 1.5 ליטר 4/5 דלתות – 132,000 ₪
אקטיב 2.0 ליטר 4/5 דלתות – 133,000 ₪
קומפורט 2.0 ליטר 4/5 דלתות – 133,000 ₪
ספיריט 2.0 ליטר 4/5 דלתות – 142,000 ₪

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg