ועידת ישראל ה-6 בתחבורה


ועידת ישראל ה- 6 לתחבורה
הועידה הפעם בסימן הנהג המקצועי, שיפור תשתיות וקידום האקדמיה בתחבורה.
שר התחבורה: "לא יתכן שנהג חדש ברכב פרטי, יחויב על פי חוק בנהג מלווה ונהג משאית ואוטובוס,ינהגו ללא מלווה מקצועי בתחילת דרכם כנהגים".
26/6/2014 מאת: נועם קום

ד"ר אריה חממי- מנכ"ל מורג יועצים
ד"ר אריה חממי- יו"ר הועידה:
פתח ואמר, הוועידה ה-6 לתחבורה מתקיימת בסימן המסקנות של הוועידה הקודמת. השנה הוקמה מליאת התחבורה שכוללת נציגים מכל המגזרים השונים בענף התחבורה בישראל. המליאה פועלת עם מטרות וחזון. נושא הנהג המקצועי נקבע כיעד מרכזי לטיפול המליאה. תפקיד נהג כה מקצועי ורגיש, עד היום אין לו הגדרה מקצועית. מדובר בנהגים שיושבים על כלי רכב כבדים ומסיעים נוסעים רבים למשך שעות רבות ללא הכשרה מתאימה ודרוג מקצועי. המליאה הכינה עבודת מטה מיוחדת שמקדמת את כל נושא הנהג המקצועי.
אקדמיה בתחבורה- מדינת ישראל צריכה להיראות כמו מדינות מתקדמות. בעולם לומדים את מקצועות התחבורה באקדמיה, אין סיבה שזה לא יקרה בישראל. מי שיודע להקים תשתיות ראוי שיידע להקים אקדמיה לתחבורה.
ישראל כץ -שר התחבורה והבטיחות בדרכים: לא יתכן שנהג מקצועי לא יחויב בתקופת ליווי מקצועית. בו בזמן שנה רכב פרטי חייב בתקופת ליווי למשך חצי שנה. יש לדעתי לקדם את הנושא של הנהג המקצועי והכשרתו. בנוסף יש לקדם את תהליך ההכשרה של נהגים מקצועיים: תובלה והסיעים הכל הקשור לשעות נהיגה, הסעת נוסעים ופריקה וטעינה. באשר לנמלים ציין כץ כי יהיו בקרוב זכיינים חדשים בנמל אשדוד וחיפה המהלך ייצור פעילות עסקית הוספת מקומות עבודה ובעיקר תחרות במשק. אפעל לקדם את שעות שינוע המטענים של המשאיות לשעות הלילה בכך ירדו העומסים בכבישים וימנעו תאונות.
גז טבעי- באשר לשימוש בגז טבעי בתחבורה אמר כץ כי מנסים לעבור לשימוש באנרגיה חלופית. יש לנו גז טבעי אבל קיימות גם סכנות ביטחוניות בהקשר הזה. כרגע יש בדיקות עם גופי הביטחון האם ניתן להשתמש בגז הטבעי לתחבורה ציבורית.
ח"כ אבישי ברוורמן- יו"ר וועדת הכלכלה בכנסת: יש צורך במקצוענים בענף התחבורה. משרד התחבורה פועל להקמה ושיפור תשתיות התחבורה בישראל. השר כץ ומשרדו עושים פעולות ברוכות. אם זאת חשוב ביותר שהנהגים המקצועיים יהיו בעלי כישורים מתאימים. אני ממצפה ממשרד התחבורה להגיש תוכנית עבודה ברורה ומסודרת. בעבר הוגשו לוועדת הכלכלה הצעות חוק שנפלו כי לא הוגשו כראוי. אני מצפה מראשי המשרד להרים את הכפפה ולהגיש הצעות מחדש אך חשוב מכל האכיפה ליישום החוקים. כי מרוב חוקים לא יוצא דבר כשאין אכיפה. מדינת ישראל מובילה בעולם במספר החוקים שבה. בכל הקשור להכשרת הנהג והפיכתו למקצועי קורא ברוורמן למשרד התחבורה לקדם מיידית את הנושא החשוב.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg