מיצובישי אאוטלנדר PHEV פלאג-אין


מיצובישי ירוקה- האאוטלנדר
PHEV
האאוטלנדר PHEVמציע פתרון מרשים בצריכת הדלק לצד רכב עם ציון ירוק בדרגה 1 והופך אותו בכך לרכב הראשון בישראל. מחיר 224,900 ₪ וגם קיזוז בשווי שימוש כרכב היברידי.
10/6/2014
כלמוביל יבואנית מיצובישי בישראל משיקה בישראל את אאוטלנדר PHEVהחדשני ופורץ הדרך בעל הנעה כפולה 4X4, המצויד במערכת הנעה פלאג אין היברידית הכוללת שני מנועי חשמל (82 כ"ס כל אחד), יכולת הטענה מעמדת טעינה ומנוע בעירה פנימית (121 כ"ס) אשר משמש לייצור אנרגיה תוך כדי נסיעה בכדי להטעין את סוללת ההינע של הרכב. האאוטלנדר PHEVממזג חדשנות טכנולוגית בתחום ההנעה החשמלית מדגם ה-i-Mievבשילוב הנעה כפולה, המבוססת על דגמי הראלי וטכנולוגית SUVהמגיעה מהפאג'רו. האאוטלנדר PHEVימכר במחיר של 224,900 אלף ₪. עלות טעינה מלאה עומדת על כ- 8 ₪ (0.66 ₪ לקוט"ש).
דוידי פיאמנטה מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל: "אנו משיקים רכב מהפכני מבחינה טכנולוגית, אשר משלב בין צרכי הנהג לנסיעה בכל טווח, לבין שמירה על הסביבה. מדובר ברכב שנותן מענה ייחודי לנהיגה משולבת, כמעט ללא מגבלת טווח, בניגוד לפתרונות קודמים וקיימים של רכבים חשמליים עם טווח נהיגה מוגבל. אנו גאים להציג היום את אחת המהפכות החשובות בעולם הרכב כפי שהבטיח היצרן לפני מספר שנים ומקווים להפוך לנושאי הבשורה בתחום זה, הוסיף פיאמנטה".
מנוע הבעירה הפנימית מופעל לרוב כמחולל זרם חשמלי המפעיל גנרטור אשר מטעין את סוללת ההינע וזאת מזינה את המנועים החשמליים ופעולתם המשותפת מאפשרת נסיעה לטווח של מעל 800 ק"מ (לפי נתוני יצרן) בשימוש של מיכל דלק אחד. מנוע הבנזין בנפח 2.0 ליטר המניע גם את הגלגלים הקדמיים ונכנס לפעולה כאשר יש צורך לייצר חשמל עבור ההנעה החשמלית, או לקחת חלק בהנעת המכונית.

פליטת מזהמים, צריכת דלק וציון ירוק
פליטת ה- CO2בנסיעה חשמלית בלבד עומדת על 0.
צריכת הדלק בנסיעה במצב חשמלי בלבד עומדת על 0 ליטר לק"מ.
צריכת הדלק המשוקללת עומדת על כ- 52.6 ק"מ לליטר על פי נתוני יצרן.
מדובר ברכב היחיד בישראל שאינו חשמלי טהור המקבל ציון ירוק של 1.
לאאוטלנדר PHEVשלושה מצבי פעולה, אשר מתחלפים בצורה אוטומטית בין מצב למצב בכל רגע ונתון ובהסתמך על אופי הנהיגה, מצב הטעינה והמהירות על מנת להביא את צריכת הדלק למצב האופטימאלי.
mode Electric Vehicle – מונע על ידי סוללת הינע בלבד. כוח ההינע זורם דרך שני מנועי חשמל בתצורת ה- 4X4. זהו מצב חשמלי מלא, עם טווח נסיעה מוצהר של 52 ק"מ וזמן טעינה של 3.5 שעות מעמדת טעינה ייעודית, (30 דקות בטעינה מעמדת טעינה מהירה ייעודית למילוי של עד 80% מקיבולת הסוללה) במצב זה המנועים החשמליים נסמכים על סוללת ליתיום-יון (סוללת הינע) עם קיבולת של 12 קילו-וואט שעה, ומתח מערכת של 300 וולט. התוצאה היא אפס פליטת מזהמים וללא צריכת דלק בכלל. מצב זה שקט, נקי ורב עוצמה עם מהירות מרבית של 120 קמ"ש.
מצב היברידי טורי – הנעה חשמלית וסיוע ממנוע הבנזין. במצב של האצה או התרוקנות סוללת ההינע, מנוע הבעירה הפנימית נכנס לפעולה ומייצר חשמל שמועבר לסוללת הינע ומשם לשני המנועים החשמליים. זהו מצב משולב בו מנוע הבנזין נכנס לפעולה ופועל כמחולל זרם (גנרטור) לטעינת הסוללה. במצב זה מנוע הבעירה הפנימית לא מניע ישירות את הגלגלים.
מצב היברידי מקביל– הנעת מנוע (בעירה פנימית) עם סיוע של המנועים החשמליים. בנסיעה במהירות גבוהה מעל 120 קמ"ש מנוע הבנזין נכנס לפעולה ומניע את הגלגלים הקדמיים בלבד ובה בעת מטעין את הסוללת הינע. במקרים של האצה נוספת או עומס אחר, שני המנועים החשמליים תורמים אף הם כוח. במצב זה מנוע הבנזין מספק את עיקר האנרגיה ישירות לגלגלים קדמיים, והמנועים החשמליים מסייעים לביצועים וחסכון בדלק.
בנוסף מצויד הרכב במערכת תמיכה למצב נהיגה ECO. באמצעות לחיצה על כפתור מצב ECOניתן לעבור למצב נהיגה חסכוני ויעיל יותר שמשפיע על השימוש במנועים החשמליים, במנוע הבנזין, מערכות המיזוג ועוד. כמו כן ישנו צג המראה עד כמה הנהיגה יעילה וחסכונית. מצבCHARGE גורם למנוע הבנזין לטעון את סוללת ההינע ואילו מצב SAVEחוסך שימוש בחשמל ושומר על קיבולת הסוללה קבועה. בנוסף, בירידות ובבלימות, בתהליך האטה שני מנועי החשמל מייצרים חשמל ומטעינים את סוללת ההינע באמצעות בלימה רגרנטיבית (regenerative braking).
הטעינה:את האאוטלנדר PHEVניתן לטעון ב- 2 צורות ניתן לטעון את הסוללה על ידי חיבור לעמדת טעינה ייעודית למשך כ-3.5 שעות עם כבל המסופק יחד עם הרכב. האאוטלנדר PHEV מצויד גם בשקע לטעינה מהירה, המאפשר טעינת הסוללה תוך 30 דקות לקיבולת של 80% בעמדת טעינה מהירה.
הטכנולוגיה: האאוטלנדר PHEVמשופע באבזור וטכנולוגיה פורצת דרך. לראשונה ניתן יהיה להשתמש באפליקציה ייעודית דרך הסמארטפון לשליטה מרחוק בטיימר הטעינה, לשנות את זמני הטעינה לשעות הלילה בהן התעריף נמוך יותר, להדליק את פנסי הרכב מרחוק ולשלוט מרחוק בהפעלת מזגן בזמן הטענת הרכב קירור ללא צורך כמובן בהתנעת הרכב על מנת להגיע לרכב מקורר מראש. החיבור עם הרכב נעשה באמצעות ה- wi-fi.
האבזור: האאוטלנדר PHEVמשלב אבזור עשיר ויוקרתי הכולל התנעה ללא מפתח, מושבי עור, מושב נהג עם כיוונון חשמלי, חימום לזוג מושבים קדמיים, חישוקי סגסוגת 18 אינץ', גג שמש חשמלי, מערכת מולטימדיה מתקדמת הכוללת 6 רמקולים ומסך מגע בגודל 7 אינץ' עם אפשרות לשיקוף הסמארטפון על הצג באמצעות חיבור HDMIובכך מאפשרת להציג את אפליקציית הניווט Waze (במכשירים תומכים), מצלמת נסיעה לאחור, שליטה על מערכת הקול ודיבורית בלוטוס מגלגל ההגה. בנוסף כולל הרכב תאורה קדמית HIDמסוג קסנון בעלות טווח רחב במיוחד, תאורה אחורית משולבת LED, דלת תא מטען חשמלית, הניתנת לפתיחה באמצעות כפתור הממוקם ליד מושב הנהג, שקע USBו-שקע 12V, חלונות כהים בחלק האחורי, הגה עור, מראות צד מחוממות מתקפלות חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת, חיישן גשם, חיישן תאורה, מנופי בלימה בשליטה מגלגל ההגה (מנופים לשליטה במידת הבלימה הרגנרטיבית אשר מטעינה את סוללת ההינע).
תצוגת לוח השעונים הינה בצג LCDבגודל 4.2 אינץ' אשר כולל מידע אודות מחשב הדרך, התראה לטיפול, מצב הנעה, רמת טעינה רגנרטיבית, מדד צריכת אנרגיה, מספר ק"מ בנסיעה חשמלית, מצב סוללה, זרימת אנרגיה ועוד.
מערכות הבטיחות: האאוטלנדר PHEVשזכה ב-5 כוכבי ריסוק במבחני ה-NCAPהאירופאי והיפני ייהנה מסטנדרט בטיחות גבוה ביותר ושלל מערכות בטיחות הכולל מערכת למניעת (איפחות) תאונה חזיתית FCMאשר מזהירה מפני תאונה ובולמת בצורה אוטומטית ( במהירות פחות מ- 30 קמ"ש) את הרכב כשיש סכנה לתאונה, אזהרת רכב אקוסטית AVAS, בקרת שיוט אדפטיבית ACCאשר שומרת על מרחק מהרכב מלפנים, התרעה על סטיה מנתיב LDW, אשר תתריע באמצעות חיווי קולי ונורת אזהרה ומערכת שליטה משולבת SUPER ALL WHEEL CONTROLאשר מספקת אחיזת גבוהה, יציבות איתנה, גם על משטחים מאתגרים באמצעות שילוב של בקרת יציבות אקטיבית,, בקרת משיכה ובקרת סבסוב אקטיבית, נעילת 4WDהמדמה נעילה של הדיפרנציאל המרכזי ומחלק את הכוח בין כל ארבעת הגלגלים לשיפור היציבות ואחיזת הכביש בתנאים קשים ומערכת ASCאשר מווסתת באופן אוטומטי את כוח המנוע ובולמת את הגלגלים המתאימים על מנת לסייע לשמור על השליטה ברכב ולמנוע החלקה. בנוסף, 7 כריות אוויר, מערכת לחלוקת עוצמת בלימה EBD, מערכת עזר לזינוק בעליה HSA, מערכת עזר לבלימה BASואיתות בלימת חירום.
מידות: אורך 4655 מ"מ, רוחב, 1800 מ"מ, גובה, 1680 מ"מ, בסיס גלגלים, 2670 מ"מ, מרווח גחון 19 מ"מ, משקל 1810 ק"ג, נפח תא מטען, 451-731 ליטר, מיכל דלק, 45 ליטר.
סרטון הסבר על הטכנולוגיה:
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg