מיני או היברידי


סיאט מי – חדש בישראל פולקסוואגן אפ

טויוטה אי גו- חדש בישראל
מחיר הדלק הפך לפקטור משמעותי המשפיע על המכירות בשוק הרכב. מה אפשר לקנות בגזרת החסכניות
22.4.12
כאשר מחיר הדלק הופך לפקטור משמעותי קניית רכב חסכני הנה משימה בעלת חשיבות רבה השינויים התכופים במחירי הדלק בעיקר כלפי מעלה מביאים בעקבותיהם לתגובה הולמת של השוק. יותר מכוניות מיני ויותר מכוניות היברידיות נראות על הכביש. ריכזנו עבורכם את המובילות בתחום שעברו את מבחן הכביש אצלנו. ויש עוד כאלה שכבר משווקות בארץ עדיין לא עברו את מבחן אוטוקום שכבר משווקות בארץ כמו: דגמי המיני של סיטוראן c2, דגם הפנדה של פיאט, הטויוטה אי גו, וכאלה שישווקו בקרוב הסקודה סיטי גו, הסיאט מיי ופולקסוואגן אפ. בנישת ההיברידיות יש להוסיף לרשימה גם את הטויוטה אוריס שכבר משווקת בארץ אך טרם נבחנה על ידי אוטוקום.
סקירת מכוניות מיני
שברולט ספארק

מבחן כביש
ביצועי מנוע טובים, שיא הכוח מתקבל בסיבובי מנוע גבוהים, במאמץ אף ניכר רעש קל, תיבת ההילוכים ידנית, ידית ארוכה ונוחה לתפעול, טווחי תנועת ידית ההילוכים קצרים. התנהגות כביש טובה, מתלים בכיול רך למניעת קפיצות , ניכרת תחושת יציבות, היגוי קל לתמרון, סביבת הנהג נוחה ומרווחת לוח שעונים צפוף וחלקו נסתר, מיקום רגל שמאלית לא נוח, אין מדרך התואם ותומך לכף הרגל, גלגל ההגה בעיצוב ספורטיבי 3 צלעות נעים לאחיזה אך לא ניתן לכיוון לגובה, תחושת ישיבה גבוהה יחסית למכונית מיני, עיצוב פנימי מרשים מודרני וצעיר מושבים נוחים ומרווחים. זאת ועוד הופכים את המיני לחווייתית בנהיגה.
יתרונות – ביצועי מנוע, נתוני תאוצה, רמת בטיחות ואבזור, עיצוב כללי, מרווח פנימי, חסכונית בדלק ואיכותית לסביבה, מחיר קנייה.
חסרונות – תיבת הילוכים ידנית בלבד, צפיפות לרגל שמאלית, גלגל ההגה לא ניתן לכיוון, לוח שעונים נסתר.
צריכת דלק במבחן: 17.4 ק"מ/ל
מחיר: 67,500 ₪ – תיבה ידנית בלבד
סוזוקי אלטו

מבחן כביש
מנוע קטן יעיל בנסיעה וחסכוני בדלק, ביצועים טובים ביחס לנפח המנוע, רעידות מורגשות בעמידה ובסיבובי סרק, תיבת הילוכים אוטומטית, פועלת ביעילות ותואמת ליכולות המנוע, מתלים קשיחים, התנהגות כביש טובה בזכות מערכות בטיחות אקטיביות, רמת אבזור בסיסית, תכנון פנימי יעיל למכונית מיני, ייעודית לנסיעה בתחום עירוני בגלל ביצועים ויכולת תמרון לחניה.
יתרונות – קומפקטית, חסכונית במחיר ובדלק, יעילה לתחום עירוני, בטיחות אקטיבית, ידידותית לסביבה.
חסרונות – נפח תא מטען, רמת אבזור- כיוון מראות ידני, רעד מנוע בסרק, בידוד רעשי מנוע, פתיחת חלונות מאחור.
צריכת דלק במבחן: 15.7 ק"מ/ל
מחיר: 72,590 ₪
פיג'ו 107
מבחן כביש -ביצועי מנוע סבירים, בנסיעה במישור ביצועי המנוע יעילים וזמינים, בעליות ניכר מאמץ, העברת ההילוכים בשיטה הרובוטית טובה למערכות מסוג זה, יחסי העברה קצרים, בעליות המכונית נוטה להתדרדר לאחור בזמן עצירה, ומחייבת פעולת בלימה של הנהג, התנהגות כביש טובה, מתלים רכים, היציבות ניכרת למרות המימדים, יכולות התמרון מעולות, העיצוב הייחודי משרה תחושת נהיגה מאתגרת ומהנה, תכנון פנים מעניק מרווח ונוחות לנוסעים.
יתרונות – קומפקטית, יכולות תמרון, יעילה בעיר בעיקר לבעיות חנייה, חסכונית בדלק איכותית לסביבה.
חסרונות – רמת אבזור, תיבת הילוכים, ביצועי מנוע בעומס, פתח אוורור בפנל מרכזי כלפי מעלה, חלונות בדלתות אחוריים, נפח תא מטען.
צריכת דלק במבחן: 14 ק"מ/ל
מחיר: 74,900 ₪
קיה פיקאנטו
מבחן כבישביצועי מנוע טובים, פעולת מנוע שקטה, זמינות כוח טובה. תיבת הילוכים אוטומטית, פועלת ביעילות ונוחה לתפעול, הסטת הידית ימינה תוריד להילוך שלישי ותאט את המהירות. התנהגות כביש טובה אך כיול המתלים נוטה לקשיחות ולן ההיגוי קשה במקצת. התחושה הכללית היא של יציבות. הנדסת האנוש טובה. יש בפיקנטו מתגים נוחים ושדה ראייה רחב. החלק הקדמי מרווח מאוד וגובה התקרה רב ובצדדים לא ניכרת צפיפות לידיים. ליושבים מקדימה ישנה תחושה של מכונית סופר מיני. רמת האבזור טובה והחומרים האיכותיים בשילוב העיצוב גורמים להנאה רבה בנהיגה.
יתרונות – ביצועי מנוע, רמת בטיחות, התנהגות כביש,חסכונית בדלק, מרווח פנימי, רמת אבזור, עיצוב כללי, מידות מרכב, מחיר קנייה.
חסרונות – בידוד רעשים חיצוני, הגה קשה, ללא מדף לתא מטען.
צריכת דלק במבחן: 13 ק"מ/ל
מחיר: 74,900 ₪
יונדאי I10
מבחן כבישביצועי מנוע טובים, נשמעים רעשי מנוע בתא הנוסעים בנסיעה במאמץ. תיבת הילוכים אוטומטית, עם מגביל הילוך להאטה יעילה ונוחה לתפעול. התנהגות כביש טובה, מתלים קשיחים, היגוי מדויק וניכרת יציבות. שדה ראייה נרחב, הנדסת אנוש טובה ומרווח פנים נוח. למכונית יכולת תמרון יעילה בעיקר לתחום עירוני.
יתרונות – ביצועי מנוע, תיבת הילוכים, רמת בטיחות, ידידותית לסביבה, מרווח פנימי, נוחות נהיגה.
חסרונות – 4 כריות אוויר בלבד , מערכת שמע לא מקורית, קשיחות מתלים, ללא מחשב דרך.
צריכת דלק במבחן: 12.6 ק"מ/ל
מחיר: 70,900 ₪
פיאט 500
מבחן כבישביצועי מנוע סבירים, ניכר מאמץ תחת עומס אך המנוע חסכוני, תיבת הילוכים רובוטית, עם אפשרות לשילוב הילוכים ידנית שהיא יעילה והפעלתה מתבצעת בהסתת הידית שמאלה. התנהגות כביש טובה אולם המתלים קשיחים והמכונית קופצנית, הגוי נוח וקל לתמרון, רמת האבזור בסיסית, תפעול הרדיו באמצעות לחצנים בלבד, מכונית מיני קטנה ומהנה עם הרבה תשומת לב.
יתרונות – עיצוב חדשני, קומפקטית, חסכונית בדלק, יעילות בעיר, נוסטלגיה בהווה.
חסרונות – תיבת הילוכים, רמת אבזור, הנדסת אנוש.
צריכת דלק במבחן: 14 ק"מ/ל
מחיר: 110,990 ₪
סקירת מכוניות היברידיות
הונדה ג'אז

מבחן כביש –
ביצועי מנוע טובים, פעולת המנוע שקטה, זמינות כוח טובה ומתקבלת בזמן קצר ביותר ונתוני תאוצה טובים. תיבת ההילוכים הרציפה יעילה ונוחה לתפעול גם באמצעות ידיות החלפת ההילוכים בגלגל ההגה. שילוב המכללים תורם לחיסכון בדלק ובפליטת מזהמים. לוח השעונים הצבעוני והאקטיבי מספק מידע נוח לקריאה בצורת עלים ירוקים ותורם לנהיגה חסכונית ורגועה. מערכת ה"סטופ אנד גו", מכבה את המנוע בעת עצירה ומדליקה אותו עם לחיצה בדוושת הדלק. התנהגות כביש טובה, המתלים נוטים לקשיחות ועקב כך מורגשות קפיצות במהמורות. היגוי קל ומדויק. הנדסת אנוש טובה. מרווח פנים וגובה תקרה רב. שדה ראייה נרחב מלפנים ולכך מוסיפים גם מראות הצד הגדולות והרחבות.
יתרונות – ידידותית לסביבה, חסכונית בדלק, רמת בטיחות, מרווח פנימי, ביצועי מנוע, עיצוב, תמורה טובה למחיר קניה.
חסרונות – רמת אבזור, כיול מתלים, איכות חומרי הפלסטיק.
צריכת דלק במבחן: 17.3 ק"מ/ל
מחיר: 116,990 ₪
הונדה אינסייט

מבחן כביש
ביצועי מנוע סבירים, ניכר חיסכון בדלק, צג צבעוני מתחלף, בלוח השעונים בצורת קשת במד המהירות, מורה על נהיגה ירוקה וחסכונית לעומת נהיגה כחולה אופיינית ובזבזנית יותר, במצבי עצירה מדומם המנוע ומערכות החשמל ניזונות מהמצבר, במצב "אוטו-סטופ" נכבה המזגן, בתחילת נסיעה ישנה תחושה של חיתוך קל כתוצאה מתפקוד תיבת ההילוכים הרציפה הפועלת ביעילות באופן כללי, מעבר לנהיגה חסכונית יותר מתאפשר בלחיצת כפתור ECON הקשור לתיבת ההילוכים ומגביל כוח בזמן תאוצה, התנהגות כביש טובה, אחיזה טובה, כיול מתלים קשיח, נוחה ומהנה לנהיגה.
יתרונות – מחיר קנייה, חיסכון בדלק ובפליטת מזהמים, עיצוב פנימי, מרווח לרגלים.
חסרונות – ביצועי מנוע בעומס, כיבוי מזגן בעצירה בפעולת "אוטו-סטופ", רוחב מושב אחורי.
צריכת דלק במבחן: 15.8 ק"מ /ל
מחיר: 132,900 ₪
טויוטה פריוס

מבחן כביש
ביצועי מנוע טובים ושקטים, נתוני תאוצה משופרים, מעבר בין המנועים אינו מורגש כלל, תיבת הילוכים נוחה לתפעול ויעילה, התנהגות כביש טובה, מתלים רכים, מערכות בקרת יציבות ואחיזה תורמות ליציבות, 4 מצבי נהיגה אפשריים, רגילה, חסכונית, ספורט, ונהיגה חשמלית באמצעות הסוללה אפשרית לטווח קצר בלבד ובמהירות נמוכה עיצוב פנימי מרשים ביותר וחדשני, תצוגת נתונים מרשימה, נוחות תפעול ושפע האבזור מעניקים הנאה בנהיגה.
יתרונות – ביצועי מנועים, חסכונית בדלק ונקייה לסביבה, עיצוב פנים, טכנולוגיית צגי הנתונים מתקדמת, רמת בטיחות ואבזור.
חסרונות – מחיר קנייה גבוה, ללא בקרת שיוט, גלגל ההגה לא מצופה עור, נדרשת מיומנות גבוהה לתפעול המכונית.
צריכת דלק במבחן: 17.5 ק"מ/ל
מחיר: 155,000 ₪
לקסוס CT-200 H

מבחן כביש –
ביצועי מנוע טובים, בשלב התאוצה ניכרים רעשים קלים, תיבת ההילוכים הרציפה יעילה ונוחה לתפעול בידית קטנה וקפיצית כג'ויסטיק, לצידה בורר סיבובי למצבי הנהיגה: רגיל, חסכוני, ספורטיבי וחשמלי. המעבר בניהם משנה באופן מיידי את מצב לוח השעונים. השילוב בין המכללים מביא לשיפור יעיל בצריכת הדלק. התנהגות כביש טובה, המתלים בכיול קשיח, היגוי מדויק עם רגישות משתנה. הנדסת אנוש טובה אולם בסביבת הנהג ניכרת צפיפות. מבנה המכונית קומפקטי ולא תואם לאופי רכב היוקרתי. רמת האבזור והגימור מפצה על המבנה הקומפקטי ברכב כנדרש ברכב יוקרתי.
יתרונות – ביצועים, רמת בטיחות, אבזור, חסכונית בדלק, איכותית לסביבה, איכות חומרים, התנהגות כביש.
חסרונות – מרווח פנימי, צפיפות בסביבת הנהג, נפח תא מטען, רוחב המושב האחורי.
צריכת דלק במבחן: 18.3 ק"מ/ל
מחיר: 179,800 ₪
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg