סיאט ליאון החדשה נוחתת בישראל


המשפחתית הספורטיבית של סיאט נוחתת בישראל עם דור שלישי חדש לחלוטין
18.9.13
סיאט, תחל לשווק השבוע את הדור השלישי החדש של המשפחתית הספורטיבית המעוצבת Seat Leon. שנת 2013 הינה קפיצת מדרגה עבור המותג הספרדי בישראל, שישווק עם השקת ה-Leon חמישה דגמים חדשים שונים ברוב הסגמנטים הפופולריים בישראל.
ה- Leon, הוצגה לראשונה בשנת 1999 והדגם הנוכחי הינו הדור השלישי בסדרה. מה שמאפיין את הליאון החדשה זה עיצוב דינמי זוויתי, מנועי טורבו חדשים בטכנולוגיית ה-TSIעם חיסכון בצריכת הדלק בשיעור של עד ל-19% בהשוואה לעבר, תא נוסעים עם איכות גימור ומרחב פנימי בסטנדרט שלא מוכר בסגמנט ואיבזור, בכל רמות הגימור בשלל מערכות, המספקות נוחות, שמושיות, חיסכון ובטיחות.
מנועים ותיבות הילוכים
הסיאט Leonמוצעת עם שני מנועים. גרסת מנוע טורבו 1.2 TSI מציעה הספק של 105 כ"ס, המושגים בין 5,000 ל-4,500 סל"ד, עם 17.8 קג"מ המושגים בין 1,400 ל-4,000 סל"ד. מנוע זה מספק תאוצה מאפס למאה ב- 10.2 שניות. תצרוכת דלק המשולבת של גרסה זו עומדת על כמעט 21 ליטר לכל קילומטר לעומת 17.5 בעבר. גרסת ה- 1.2 מוצעת גם עם תיבת הילוכים DSG בת שבעה הילוכים וגם עם תיבה ידנית בת שישה הילוכים.
גרסת המנוע בנפח 1.4 TSI מציעה הספק של 122 כ"ס, המושג בין 5,000-6,000 סל"ד, עם 20.4 קג"מ המושג בין 1,400
ל- 4,000 סל"ד. מנוע זה מספק תאוצה משמעותית יותר מאפס למאה עם 9.1 שניות. תצרוכת דלק המשולבת של גרסה זו עומדת על קרוב ל- 20 קילומטר על כל ליטר בנהיגה חסכונית. מנוע זה מוצע עם תיבה ידנית בת שישה הילוכים בלבד,
גרסת המנוע הבכירה בנפח 1.8 TSI מציעה הספק של 180 כ"ס, המושג בין 5,100-6,200 סל"ד, עם 25.5 קג"מ המושגים בין 1,250 ל- 5,000 סל"ד. מנוע זה הגיע למהירות מקסימלית של 224 קמ"ש מספק תאוצה של 7.1 שניות מאפס למאה. תצרוכת דלק המשולבת של גרסה זו עומדת על 17.5 קילומטר לכל ליטר בנזין. רמת פליטת המזהמים בגרסת ה-1.8 TSI מתמקמת בקבוצת זיהום 4. למנוע זה משודכת תיבת ה- DSG בת שבעה הילוכים.
לראשונה אף מוצעת ב- Leonגם האפשרות החסכונית (כסטנדרט בכל הדגמים) של מערכת העצור וסע המסייעת לחסכון בדלק בכל עצירה של הרכב.
תיכנון מחודש
ה- Leonהחדשה עוצבה מחדש מהמסד ועד הטפחות כשהיא מתבססת על פלטפורמת ה-MQB של קונצרן פולקסווגן. הפלטפורמה החדשנית מגיעה עם מרכב קשיח וקל יותר המאפשר להשיג חסכון גדול יותר בצריכת הדלק. הודות לפלטפורמה זו, לצד שימוש בחומרים קלים יותר בייצור המרכב,
ה- Leon החדשה מציעה משקל כולל הנמוך של עד 90 ק"ג, בהשוואה לגרסה היוצאת. מרכב ה-MQB גם נוח יותר להטמעת מערכות בטיחות חדישות, חדשנות המרכב ביחד עם הזזת הסרן הקדמי בכ-40 מילימטרים יותר קדימה יוצרים ב-Leonבסיס גלגלים ארוך יותר וחלוקה מאוזנת של עומסי סרן המספקים לצד נוחות גם יכולות נהיגה ספורטיביות יותר.אלו ביחד עם שדרוג משמעותי של מערכת ההיגוי מספקים חווית נהיגה דינמית וספורטיבית יותר מכל משפחתית אחרת בסגמנט.
עיצוב
ה-Leonהחדשה מאמצת את שפת העיצוב החדשה של סיאט, עם קווים מפוסלים זוויתיים לצד קימורים שריריים. חזית ה-Leonמציגה את תצורת החץ המוכרת הכוללת קימורים במכסה המנוע, מראה זוויתי של סבכת הרכב, ויחידות תאורה זוויתיות הכוללות פנסי תאורת LED. ליצירת המראה המחודד תורם גם השילוב בין פנסי הערפל הזוויתיים ביחד עם הסבכה התחתונה בפגוש הקדמי. בתי הגלגלים התפוחים מציעים חישוקי סגסוגת בקוטר 16 אינץ' (בקוטר 17 אינץ' ברמת גימור FR) ומשלימים חזית ספורטיבית ואלגנטית כאחד. צללית הרכב זורמת, וכוללת צמד קימורים בצידי הרכב היוצרים מעין מותניים מפוסלים, אלו ממשיכים לעברו האחורי של הרכב הכולל קימור עליון הבולט באופן דרמטי, ומשם לבתי התאורה בצורת טריז. גג הרכב מסתיים עם ספוילר אחורי.
מידות
הליאון נמתחת לאורך של 4.26 מטר והיא קצרה בחמישה סנטימטרים מאשר הדור היוצא, אך בזכות תכנון חכם, כמו הזזת הסרן הקדמי, בסיס הגלגלים גדל בכמעט שישה סנטימטרים, מה שמאפשר מרווח וחלל פנים משופר, במיוחד לנוסעים במושב אחוריים, כמו גם גידול בתא המטען .בסיס גלגלים גדל ב-6 ס"מ לכדי 263.6 ס"מ, אורך הרכב עומד על 426.3 ס"מ והרוחב שצומח בכ-5 ס"מ עומד על 181.6 ס"מ. לעומת זאת גובה הליאון התמתן בכ-4 ס"מ ועומד על 145.9 ס"מ (לעומת 145.5 ס"מ) מה ששיפר את התנגדות האוויר ב-10 אחוזים ותורם בשיפור צריכת הדלק. נפח תא המטען הנו 380 ליטר, תוספת של 39 ליטר לעומת הדגם הקודם.
עיצוב
עיצוב הפנים של ה-Leon מציג מראה אלגנטי ברור ומסודר המעניק לתא הנוסעים תחושת איכות. לוח המחוונים אלגנטי וכולל עיצוב בשני גוונים עם שימוש בקווים זוויתיים וקימורים היוצרים תחושת זרימה. העיצוב הייחודי של סיאט מתבטא בפרטים קטנים כמו בעיצוב טרפזי לפתחי האוורור הגדולים והזוויתיים, כפתורי השליטה על בקרת האקלים ועוד.
הקונסולה המרכזית כוללת מחשב דרך עם תצוגה דיגיטלית, מערכת Seat Sync – ממשק עם מסך צבעוני טאצ' לכלל תפריטי הרכב &ndash מערכת מולטימדיה, BT , הגדרות ונתוני נסיעה וצריכת דלק, התראות שונות, בקרת אקלים, מערכת Seat Dynamic Drive(מוצעת רק בדגם ה- FR) ושפע הגדרות תפעוליות לנוחיות הנהג והנוסע במושב הקדמי. גלגל הגה הנו בעל 3 חישורים עם כפתורי שליטה, ידית הילוכים עם ציפויים מעור, ומשענת יד מרכזית עם תא אחסון עור מעוצב. מערכת
ה- Seat Dynamic Driveמאפשרת לנהג לבחור את אופי הנהיגה בו הוא מעוניין: נהיגה רגילה, ספורטיבית, חסכונית ECO, והתאמה אישית. כל אחת מתוכניות הנהיגה הנ"ל תשפענה באופן שונה על התנהגות הרכב דרך מערכת ההיגוי, מערכת ניהול המנוע, מערכת מיזוג האוויר, תיבת ההילוכים וצליל המנוע (בבחירת אופי נהיגה ספורטיבי).
איבזור
סיאט Leonמציעה רשימת אבזור ארוכה, כבר בגרסת Style הכוללת שפע של אביזרי נוחות ותפעול כסטנדרט: מערכת בקרת שיוט, מערכת תאורת Comingleaving home, Day time running lightsהעוזרת לנהג למצוא את דרכו בזמן הגעה או עזיבת הרכב בשעות החשיכה. מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת ימין ושמאל עם פתחי אוורור מאחור. מערכת המולטימדיה כוללת שישה רמקולים ומגיעה עם דיבורית B.T מקורית, שליטה על תפריטי הרכב עם מסך מגע, תמיכה בקבצי MP3, שקע USB, CD ושקע AUX לחיבור נגן חיצוני. אל כל אלו מצטרפים גם פריטי אבזור שהפכו לסטנדרט, כמו פנסי ערפל עוקבי פנייה, מראות צד מתכווננות חשמלית עם הפרשת אדים, תאורת קריאה אישית מלפנים, תא כפפות עם תאורה, חיישני גשם ואורות, ועוד.
חבילת ה-FR מציעה בנוסף, בין היתר, מערכת חלון גג פנורמי עם הפעלה חשמלית, מושבי עור משולב אלקנטרה עם כיוון גב תחתון למושבים הקדמיים, מערכת סאונד עם 8 רמקולים, העברת הילוכים מגלגל ההגה, דיפוני FR בספי הדלתות הקדמיות, חישוקי 17 ו-18 אינץ' עם צמיגים 220/45R17 , 225/40R18 בהתאמה, ועוד.
בטיחות
אבזור הבטיחות הנו משופר וכולל אף מערכת לסיוע בבלימות חירום ומערכת בלימה למניעת תאונה משנית – Multi Collision Brake. רשימת אבזור הבטיחות של הרכב ארוכה וכוללת, בין היתר, זוג כריות אויר קדמיות לנהג ולנוסע לצד זוג כריות אויר צדיות, וזוג כריות וילון, בגרסת ה- FR מוצע גם זוג כריות אחוריות צידיות. קיימת אפשרות לניתוק כרית אויר קדמית ימנית חגורות בטיחות אוטומטיות עם 3 נקודות עיגון וכיוונון לגובה, תזכורת לחגירת בטיחות קדמיות, עוגני ISOFIX והכנה לרצועות עיגון עליונות במושבים האחוריים. בנוסף, ה-Leonמציעה את כל מערכות הבטיחות הידועות: מערכת ESP(Electronic Stability Program) הכוללת גם מערכת
ה-XDS המציעה דיפרנציאל אלקטרוני לשיפור אחיזת הכביש, מערכת ABS, מערכת (Traction Control System) TCS, מערכת BAS((Brake Assist system, מערכת ניטור לחץ אויר בצמיגים, כולל נורית התראה, מערכת HHC סיוע בזינוק בעלייה ועוד.
מחירים: Leon1.2 בגרסה הידנית – 114,400 ₪ . גרסת DSG-אוטומטית 123,400 ₪.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg