קיה סול חדשה

קיה סול חדשה
קיה מתחדשת עם דגם חדש לחלוטין של ה-SUV הקומפקטי שלה הסול. מחיר החל מ- 119,900 ₪.
11/5/2014
קיה מציגה לראשונה דגם חדש לחלוטין של הסול ה-SUV הקומפקטית מתוצרתה. הסול החדשה ערכה את הופעת הבכורה שלה בתערוכת המכוניות בפרנקפורט והיא ומושקת בישראל.
בסול החדשה לא נעשה שימוש באף אחד מלוחות המרכב של הדגם הקודם, והעיצוב הפנימי הוא חדש. המראה אופייני נשמר מראה הכתפיים המרובעות, שטח החלונות המרשים, הפנסים האחוריים הגבוהים ותנוחת הישיבה הגבוהה. בשורה האחרונה אפשר לאמר כי הדגם החדש יישאר דומה לעיצוב האייקוני המקורי. רבים ממרכיבי העיצוב הדרמטיים של הטראק'סטר שנראו לראשונה ב-2012 מופיעים כעת בסול החדשה והדמיון החיצוני בין הסול החדשה ודגם הקונספט, טראק'סטר הוא ברור. פתח כניסת האוויר הטרפזי הגדול בחזית, נלקח מדגם הקונספט, ופנסי הערפל הממוקמים נמוך ובקצוות החיצוניים, דומים לאלה של דגם הקונספט. החזית הקדמית האופיינית של קיה נמצאת גם היא כאן, למרות שהיא טופלה כך שתראה דומה יותר לזו של דגם הקונספט ולדגמים האחרים במערך המוצרים של קיה.
הסול החדשה, תשווק בישראל עם מנועי 1.6 ליטר GDI בנזין ו-1.6 ליטר CRDi דיזל, לצד תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 הילוכים. בהמשך השנה תתווסף גם גרסת דיזל אוטומטית.
השינוי הטכני הגדול יותר בסול החדשה הוא האימוץ של פלטפורמה חדשה לחלוטין, המבוססת על זו של הקיה סיד האחרונה. המרכב שתוכנן מחדש מיוצר כעת מ-66% פלדה בעלת חוזק גבוה מאוד או פלדה בעלת חוזק גבוה, עם חיבורים חזקים יותר באזור הלוח הקדמי של המרכב, החלק העליון והתחתון של עמודי B ובין עמודי C. התוצאה היא שיפור של 29% בקשיחות הפיתול בהשוואה לדגם היוצא. הודות לשימוש בפלדה בעלת חוזק גבוה מאוד, עמודי A צרים יותר ב-20 מ"מ, ומשפרים משמעותית את שדה הראייה לפנים. המתלה הקדמי מסוג תמוכות מקפרסון נתמך כעת על תת-מסגרת עם ארבעה תותבים (בדור הראשון של הסול לא היו תותבים), כדי לבודד את תא הנוסעים בצורה טובה יותר מרעידות ולהקטין ככל האפשר את נוקשות הנסיעה. תיבת ההגה הוזזה לפנים כדי לשפר את תגובת ההיגוי ולהפחית את הכוחות המורגשים דרך גלגל ההגה. מאחור, בולמי הזעזועים הם ארוכים יותר ומותקנים בצורה אנכית כד לספק מהלך מתלים גדול יותר ופעולה חלקה יותר, לשיפור נוחות הנסיעה.
השדרוג בשלדה, הביאו למכונית עם שיפורים משמעותיים בדינאמיקת הנהיגה ונוחות הנסיעה.
מידות
המידות החיצוניות של הקיה סול החדשה גדלו האורך הכולל הוגדל ב-20 מ"מ ל-4,140 מ"מ ובסיס הגלגלים הוגדל ב-20 מ"מ ל-2,570 מ"מ. הדגם החדש הורחב ב-15 מ"מ, ל-1,800 מ"מ, והונמך ב-10 מ"מ ל-1,600 מ"מ. פתח הדלת תא המטען רחב כעת ב-60 מ"מ ומעניק גישה קלה יותר לאזור המטען הגדול יותר, שקיבולו גדל ב-4% ל-354 ליטר כשהמושבים האחוריים נמצאים במקומם. הנהג והנוסעים בסול החדשה ייהנו מתא נוסעים שקט יותר באופן משמעותי, עם חומרים איכותיים יותר בכל רחבי תא הנוסעים, ובידוד רעשים משופר בהשוואה לסול היוצאת רמות הרעש הפנימי הונמכו בכ-3 דציבלים. תא הנוסעים הוא גם גדול יותר, עם מרווח ראש קדמי שהוגדל ב-6 מ"מ, מרווח רגליים קדמי של 1,040 מ"מ ומרווח כתפיים שגדל בשיעור של עד 7.5 מ"מ. מרווח הרגליים מאחור גדל גם הוא (ב-4 מ"מ). כדי להקל על הכניסה והיציאה, הונמך גובה סף הכניסה של הסול החדשה ב-5 מ"מ, ונקודות המותן של המושבים נמוכות יותר ב-12 מ"מ מלפנים ומאחור.
גימור ואיבזור
הקיה סול החדשה תהיה זמינה עם מגוון חדש של מאפיינים יחודיים (בהתאם לרמת הגימור), כולל תאורת DRL, Flex Steer היגוי משתנה המאפשר בחירת רמת תגבור שונה באמצעות כפתור מערכת בקרת אקלים מערכת שמע איכותית עם חיבור למצלמת נסיעה לאחור מובנית וכן מערכת מוסיקה יחודית "My Music" זיכרון פנימי לאחסון קבצי מוסיקה ברכב בקרת שיוט הכוללת מגביל מהירות ונשלטת מגלגל ההגה חלון שמש פנוראמי בגג אפשרות לצבע מרכב דו גווני חישוקי סגסוגת קלה 18", מסילות גגון אורכיות, חלונות אחוריים כהים ומראות צד מחוממות ומתקפלות.
מחירים
מחירי הסול החדשה הינם 119,900 ₪ לרמת גימור LX ו-129,900 ₪ לרמת גימור EX.
מפרט טכני
מרכב ושלדה
SUV קומפקטי מסגמנט B עם 5 דלתות, 5 מושבים ומרכב אחוד המיוצר כולו מפלדה.
מנועי ארבעה צילינדרים בנזין ודיזל רוחביים מניעים את הגלגלים הקדמיים באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 6 מהירויות.
מנוע / בנזין
1.6 ליטר 132 כ"ס
שם1.6 GDI
סוג 4 צילינדרים בטור, DOHC, עם CVVT
נפח 1,591 סמ"ק (1.6 ליטר)
הספק 132 כ"ס (97 קו"ט) @ 6,300 סל"ד
מומנט 161 נ"מ (16.4 קג"מ) @ 4,850 סל"ד
מערכת דלק הזרקה ישירה
מנוע / דיזל
1.6 ליטר 128 כ"ס
שם1.6 CRDi
סוג 4 צילינדרים בטור, DOHC, עם 16 שסתומים
נפח 1,582 סמ"ק (1.6 ליטר)
הספק 128 כ"ס (94 קו"ט) @ 4,000 סל"ד
מומנט 260 נ"מ (26.5 קג"מ) @ 1,900-2,750 סל"ד
מערכת דלק הזרקה ישירה מסוג מסילה משותפת
תיבות הילוכים1.6 GDI1.6 CRDi
אוטומטית 6 הילוכים 6 הילוכים
מערכת מתלים ושיכוך
מלפנים מתלה נפרד לחלוטין עם תמוכות מקפרסון, קפיצי סלילים ובולמי זעזועים עם תא כפול ממולאי גז. מוט מייצב נגד גלגול 22 מ"מ.
מאחור מתלה נפרד למחצה באמצעות קורת פיתול קשיחה (CTBA) עם קפיצי סלילים נפרדים ובולמי זעזועים ממולאי גז.


מערכת היגוי
סוג (MDPS) הגה כוח חשמלי מסוג סבבת ומוט משונן
יחס היגוי 15.7:1 (1.6 GDI), 16.0:1 (1.6 CRDi)
סיבוב גלגל ההגה 2.85 (1.6 GDI), 3.0:1 (1.6 CRDi) מנעילה לנעילה
קוטר סיבוב 10.6 מטר
מערכת בלמים
מגבר בלמים מגבר יחיד 10.0 אינץ'
בלמים קדמיים דיסק מאוורר 280 X 26 מ"מ
בלמים אחוריים דיסק מלא 262 X 10 מ"מ
מערכת סיועABS
100 ל-0 קמ"ש 35.5 מטר
חישוקים וצמיגים
סגסוגת16 x 6.5 אינץ' צמיגים 205/60 R16
18 x 7.5 אינץ' צמיגים 235/45 R18
גלגל חילוף גלגל חילוף 'חוסך מקום'
מידות (מ"מ)
חיצוניות
אורך כולל 4,140
רוחב כולל 1,800 (ללא מראות צד)
גובה כולל 1,593 (חישוקי 16 אינץ', ללא פסי נשיאה על הגג) – 1,618 (חישוקי 18 אינץ', עם פסי נשיאה על הגג)
רוחק סרנים 2,570
מפשק גלגלים קדמי 1,576-1,560 (בהתאם לחישוקים)
מפשק גלגלים אחורי 1,588-1,573 (בהתאם לחישוקים)
שלוחה קדמית 840
שלוחה אחורית 730
מרווח גחון 143
פנימיות
מלפנים מאחור
מרווח ראש 1,006 1,003
עם חלון שמש בגג 962 963
מרווח רגלים 1,040 994
מרווח כתפיים 1,410 1,390
מרווח מותניים 1,352 1,252
קיבולות (ליטר)
מיכל דלק (ליטר) 54
מטען (VDA) 354 ליטר (מושבים אחוריים במקומם)
1,367 ליטר (מושבים אחוריים מקופלים, עד הגג)
משקלות1.6 GDI1.6 CRDi
משקל עצמי (ק"ג) 1,245-1,398 1,331-1,482
משקל מרבי (ק"ג) 1,850 1,940
ביצועים
מהירות מרבית (קמ"ש) 180 177
0 ל-100 קמ"ש (ש') 11.7 12.2
צריכת דלק ופליטת מזהמים (מחזור משולב (לפי תקן פליטת מזהמים יורו 5))
ליטר/100 ק"מ* 7.6 6.0
CO2 (גר'/ק"מ)* 176 158
* פליטות המזהמים אינן משתנות בהתאם למידות הגלגלים
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg