קיה ריו החדשה 2012

קיה ריו החדשה הושקה בישראל
הריו החדשה סופר מיני הותיקה של קיה, משווקת מעתה בשתי תצורות מבנה מנועי בנזין ודיזל, בטיחות גבוהה, עיצוב מודרני ורמת אבזור עשירה. המחיר החל מ 81,900 ש"ח לדגם ידני, קיה בתנועה לצמרת המכירות, יצאנו לבחון.
11/1/2012
ריו החדשה הוצגה לראשונה בתערוכת המכוניות של ג'נבה 2011, הביאה לבשורה חדשה בשוק המשפחתיות. תוך התחשבות בנשואים סביבתיים מהמובילים בתעשייה. פליטות ה-CO2מתחילות ברמה נמוכה מאוד. הדור הרביעי של ריו משווק כעת בעיצוב חדשני, בדגש על איכות, טכנולוגיה מתקדמת, בטיחות ואיכות הסביבה.שתי תצורות ושלושה מנועים- הריו החדשה תימכר עם שתי תצורות מרכב (האצ'בק 5 דלתות וסדאן 4 דלתות), שלושה מנועים (שניים מסוג בנזין 1.4 ו-1.25 ליטר ודיזל 1.4) ושתי רמות גימור (LXו-EX). הריו החדשה היא ארוכה, רחבה ונמוכה יותר מקודמתה ובעלת רוחק סרנים ארוך יותר ב-70 מ"מ.

עיצוב חיצוני
– מראה על גישה חדשה ומושקעת. במבט מלפנים מעניקה הריו החדשה ייחודית משלה. החזית הקדמית שמשתלבת עם הפנסים הראשיים כאשר הלוגו יושב מעל לשבכה הקדמית. במבט מהצד, קו הגג הנמוך יותר והיחס הגבוה יותר של המרכב לזכוכית משתלבים עם צורת הטריז החזקה של המרכב כדי להעניק לריו מראה דינמי וספורטיבי. מאחור, מפגינה הריו גם את החיבור בינה לבין הספורטאז' באמצעות העיצוב החזק והיציב שלה, עמוד Cהזורם, קו הכתף הגבוה הדומיננטי והזווית החדה של השמשה האחורית. קו הגג דמוי הקופה עומד בניגוד דרמטי לפגוש האחורי החזק והסטטי ומעניק עוצמה ומוצקות למראה הרכב מאחור. דגם הסדאן הוא ארוך יותר מהאצ'בק (ב-115 מ"מ), רחב יותר (ב-75 מ"מ) ונמוך יותר (ב-15 מ"מ), עם רוחק סרנים ארוך יותר ב-70 מ"מ (המגיע ל-2,570 מ"מ) מה שמביא למרחב גדול הרבה יותר לנוסעים ולמטען.

עיצוב פנימי-
העיצוב של הריו עבר מהפך. לוח המכשירים האופקי משלב בחוכמה בין מודרניות אלגנטית לבין שכליות, ומעניק תחושת רוגע. לכך יש להוסיף את האיכות המשופרת והעידון של החומרים הפנימיים ותשומת הלב הקפדנית לגימור. כל התאורות האחוריות בלוח המחוונים, לוח המכשירים, מערכת השמע ומיזוג האוויר הן בצבע האדום האופייני של קיה, שהוכח כנוח לעיניים ומעניק יכולת קריאה ברורה. החידוש בדגם החדש נמצא בשורת המתגים הממוקמים במרכז, המשתלבים בצורה חלקה ביחידת האוורור המרכזית ושולטים בכמה מהתפקודים המשניים של המכונית. חידוש עיצובי הוא האפשרות לבחירה בין שני שילובים של גוונים וחיפויים המעניקים למכונית תחושת יוקרה אמיתית. תא הנוסעים של הריו מרווח יותר מזה של הדגם הקודם וגם מעניק תחושה מרווחת יותר. בסיס השמשה הקדמית הוזז לפנים ב-156 מ"מ ולמעלה ב-18 מ"מ, ויחד עם הארכת רוחק הסרנים ב-70 מ"מ והרחבת המרכב ב-25 מ"מ, מעניק יתרונות מבחינת המרחב לכל יושבי הרכב ולנפח המטען. מרווח הרגליים מלפנים הוארך ב-45 מ"מ, מרווח הראש מלפנים גדל ב-8 מ"מ ומרווח הברכיים מאחור גדל ב-34 מ"מ. תא המטען בדגמי ריו סדאן רחב יותר כעת ב-125 מ"מ ונפחו עומד על 389 ליטר .בדגם חמש דלתות הורחב תא המטען ב-100 מ"מ והקיבול שלו עומד כעת על 288 ליטר – שיפור בהשוואה לדגם הנוכחי. מקומות האחסון בתוך תא הנוסעים כוללים תא כפפות גדול יותר בנפח של 1.5 ליטר, קונסולה מרכזית גדולה יותר בנפח של 3 ליטר וכיסים עבור בקבוקי משקה של 1.5 ליטר בדלתות הקדמיות ובקבוקים של 0.5 ליטר בדלתות האחוריות.

אבזור – דגמי ריו החדשים כוללים פריטים כגון רדיו/נגן תקליטורים תואם MP3עם שקעי AUX, iPodו-USB, דיבורית Bluetooth (בדגמי EX), מיזוג אוויר עם בקרת אקלים (בדגמי EX) וזכוכית להגנה מפני קרינת UV. כל הדגמים מצוידים כסטנדרט באנטנת גג קצרה באורך וארבעה רמקולים. הלקוחות יכולים לבחור בין רדיו/נגן תקליטורים, קישוריות iPod, AUXאו-USB, דרך שליטה במערכת השמע מגלגל ההגה וכן זוג טוויטרים קדמיים קיימים בדגמי EX. הריו מצוידת בהגה כוח בעל תגבור חשמלי, גלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק, 4 חלונות חשמליים, מראות צד חשמליות, תצוגת טמפרטורה חיצונית, מחשב דרך ומד מרחק, פתיחה מרחוק של מכסה תא המטען (סדאן), השהיית כיבוי תאורה פנימית, תאורה באזור המטען, מערכת אוורור וחימום עם מניפה בעלת 4 מהירויות, שקע אספקת מתח 12 וולט ומחוון החלפת הילוך בתיבת הילוכים ידנית.
מנועים – הריו החדשה מציעה לבחירה שני מנועי בנזין יעילים להפליא מנוע Gamma 1.4ליטר או מנוע Kappa 1.25ליטר המפיקים 109 כ"ס ו-85 כ"ס בהתאמה. מנוע Gammaהפופולארי שודרג לקראת התקנתו בריו החדשה. המנוע החדש עבר שינויים המפחיתים את החיכוך וזכה בתזמון שסתומים כפול משתנה ברציפות (CVVT) לקבלת ביצועים טובים וצריכת דלק תחרותית ונמוכה. עם הספק מרבי של 109 כ"ס ב-6,300 סל"ד ומומנט מרבי של 14 קג"מ ב-4,200 סל"ד.
משפחת מנועי Kappaהמתקדמים של קיה, המותקנים גם בפיקנטו, כוללים מערכת CVVTכפולה, עם בלוק מנוע מיציקת אלומיניום, גל ארכובה בהיסט, שרשרת תזמון נטולת תחזוקה וקפיצי שסתומים מטיפוס "כוורת" בעלי חיכוך נמוך. טכנולוגיות אלה משפרות את היעילות בצורה משמעותית ומפחיתות את פליטות המזהמים. מנוע ה-1.25 ליטר של הריו החדשה מספק 85 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-12.3 קג"מ של מומנט ב-4,000 סל"ד. ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 13.1 שניות, והמהירות המרבית היא 168 קמ"ש.
תיבת ההילוכים – התיבה הסטנדרטית של הדגם בעל מנוע ה-1.4 ליטר היא תיבת הילוכים אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים (עם אפשרות לתפעול ידני) חסכונית בדלק. מנוע ה-1.25 ליטר מצויי בתיבת הילוכים ידנית בעלת 5 הילוכים. תיבות ההילוכים מצוידות בהילוך גבוה בעל יחס העברה ארוך כדי להנמיך את סיבובי המנוע בשעת שיוט ולשפר את החיסכון בדלק.
בנוסף מוצעת הריו עם מנוע דיזל עם הספק של 90 כ"ס ומומנט של 22 קג"מ עם תיבת הילוכים ידנית, 6 הילוכים. קהל היעד לדגם זה יהיה צי המוניות וגם מורי הנהיגה.
מתלים והגה – ערכת המתלים ומכללי ההנעה של הריו החדשה, עברו תכנון חדש לחלוטין כדי להמשיך את התנהגות הכביש המגיבה של הדגם הפופולארי תוך שיפור היציבות ואיכות הנסיעה. הגה הכוח החשמלי (MDPS) הכלולה במפרט הסטנדרטי, כולל כעת חיישן מומנט/זווית משולב כדי להגן מפני משבי רוחות צד. שימוש ההגה בסיוע כוח חשמלי במקום בסיוע הידראולי תורם לחיסכון של 3% בצריכת הדלק לטענת היצרן. סרן קורת הפיתול מאחור הוא קשיח יותר (להפחתת תת-היגוי) וחוזק החיבור בין הזרועות הנגררות הוכפל, לשיפור היציבות.
בטיחות הריו החדשה קיבלה מבנה מרכב חדש לחלוטין שנבנה תוך שימוש בשיעור גבוה יותר של פלדה בעלת חוזק גבוה במיוחד (UHTS) מאשר בדור השלישי, דבר ששיפר את החוזק והקשיחות של המבנה. לשיפור העיוות ההדרגתי במקרה של התנגשות חזיתית, הוקדשה תשומת לב מיוחדת לחיזוק קורות האורך הצדיות של תא המנוע, שולי הכנפיים הקדמיות וקיר האש הרוחבי שמאחורי לוח המכשירים כדי לספוג כוחות ולפזר אותם בצורה יעילה יותר.כמו כן נעשה שיפור ההגנה מפני פגיעות צד. הריו החדשה מצוידת במכסה תא מנוע ניתן לעיוות עם צירים גמישים להפחתת עצמת הפגיעה בהולכי רגל.ציוד הבטיחות הפסיבית הזמין כולל: שש כריות אוויר (קדמיות, צדיות, וילון), מערכת ABS+EBD, מערכת ESP +TCS, מערכת VSM (בקרת יציבות אקטיבית), HAC (מערכת סיוע לזינוק בעלייה), ESS (מערכת התראה בעת בלימת חירום) ושלוש חגורות בטיחות אחוריות הכוללות 3 נקודות עיגון. עוגנים למושבי בטיחות לילד במושב האחורי, תאורת יום אוטומטית, מנעולי בטיחות לילדים בדלתות האחוריות והתראה קולית לחגירת חגורת בטיחות (מושב הנהג)
בטחון במקרה תאונה – כל ריו חדשה מצוידת במערכת הגנה על המצבר שמכבה באופן אוטומטי את הפנסים הראשיים ומערכות חשמל אחרות בעת דימום המנוע, כדי למנוע את פריקת המצבר כשהמכונית חונה.
מבחן כביש – השקת הדגמים כללה נסיעה מת"א לערד ובחזרה. דגם הסדאן הפופלארי, שופר משמעותית. העיצוב מודרני וזורם, החומרים איכותיים הנדסת האנוש משופרת והרבה יותר מרחב פנימי, לא כולל בתקרה וזה בגלל העיצוב הספורטיבי. המנוע עוצמתי יותר וחשוב לא פחות שקט מאוד, ניכר כי השקיעו בסעיף בידוד הרעשים. תיבת ההילוכים יעילה למרות שהסתפקו בארבעה הילוכים. התנהגות כביש טובה, מתלים קשיחים, היגוי חשמלי משופר, מדוייק ומשתנה ברגישותו עם הגברת המהירות. צריכת הדלק מבשרת טובות, מנתוני מחשב דרך קבלנו תוצאה של 11.6 ק"מ לליטר. הדגם הידני בגרסת חמש הדלתות המעוצבת בסגנון צעיר וספורטיבי, מהנה לנהיגה ודינאמי הרבה יותר.
סיכום- הריו החדשהללא ספק, מהווה קפיצת מדרגה משמעותית לטלקאר כפי שעשתה הפורטה בקטגוריה המשפחתית. המכונית מגובשת, מעוצבת ומאובזרת באיכות. ביצועיה ותג המחיר שלה הופכים אתה לאטרקטיבית מתמיד.

יהודה בר נתן- מנהל שיווק ומכירות קיה

מחירים (ש"ח):

ריו חדשה 1.2 LX בנזין ידני 5 דלתות – 81,900
ריו חדשה 1.4 LX בנזין אוטו' 5 דלתות – 99,900
ריו חדשה 1.4 EX בנזין אוטו' 5 דלתות – 101,900
ריו חדשה 1.4 LX בנזין אוטו' 4 דלתות – 106,900
ריו חדשה 1.4 EX בנזין אוטו' 4 דלתות – 108,000
ריו חדשה 1.4 LX דיזל ידני 5 דלתות – 113,400

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg