ניסאן והג'וק שלה


ניסמו ג'וק. משדורגת למראה וביצועים ספורטיביים

קרוס אובר עם ביצועים ספורטיביים ועיצוב דמוי קופה
1.9.13
הגו'ק שלך ניסאן עולה על הכביש כשהיא מלווה בנופך ספורטיבי הנגזר מהשם ניסמו
(Nissan Motorsports International Co. Ltd). בניסאן אומרים שהשידורג למראה הספורטיבי ימשך והבאה בתור היא ה-370Z.
הג'וק הוצג לראושנה כרכב תצוגה בתערוכת המכוניות של טוקיו ב-2011 והופעת הבכורה העולמית הראשונה שלו נעשתה במרוץ 24 השעות של לה מאן. הוא הוצג שוב בתערוכת פריז בספטמבר, וכעת הוא כבר מוצע באולמות התצוגה (ההשקה בשווקים השונים ברחבי אירופה מבוצעת באופן מדורג).
נקודת הפתיחה היא העיצוב הרדיקאלי עם התמהיל הייחודי של קווי קופה ספורט ועיצוב של SUV ששידרג את דגם ה-Juke הסטנדרטי.
הדגם החדש כולל פגושים קדמיים ואחוריים נמוכים יותר וחצאיות סף צדיות, בתוספת שבכת מקרן ("גריל") בעלת עיצוב משופר וספוילר לדלת האחורית המתרוממת כדי לבקר טוב יותר את זרימת האוויר סביב הרכב. שדרוגים אלה מפחיתים את כוחות העילוי בחזית ומאחור, וכך משפרים את הביצועים. חישוקי 18 אינץ' חדשים ומעוצבים, עם צמיגים רחבים יותר, מציעים אחיזת כביש משופרת, בתי מראות חיצוניות בצבע אדום ופסי עיטור סביב בסיס המכונית יאפשרו זיהוי מידי של המכונית כרכב של Nismo.
בתא המנוע מותקנת גרסה מתוגברת של מנוע הבנזין 1.6 ליטר, בעל הזרקה ישירה ומגדש טורבו, שלניסאן. ההספק 147קוו"ט (200 כ"ס), והמומנט 250 ניוטון-מ'.
הכיול הנוקשה יותר של המתלים והשינויים במערכת ההיגוי נועדו לספק התנהגות ספורטיבית ישירה יותר ובקרת אחיזה משופרת. הדגם החדש יהיה זמין גם עם מערכת Torque Vectoring (חלוקה וקטורית של המומנט) בדגמי הינע 4WD בלבד – טכנולוגיה המשולבת ב-R35 Nissan GT-R והמציעה אחיזה משופרת וכושר נסיעה טוב יותר בפניות. הלקוחות יוכלו לבחור בין דגם בעל הינע 2WD המצויד בתיבת הילוכים ידנית בעלת ששה הילוכים, לבין דגם בעל הינע 4WD ותיבת הילוכים רציפה (CVT) בעלת 7 הילוכים.
השינוי נראה גם בתא הנהג שעוצב למעשה מחדש. גלגל ההגה, הדוושות, המדים והמחוונים, ראש ידית ההילוכים וחיפויי הדלתות לעיצובים חדשים, שנועדו להעצים את התחושה הספורטיבית במהלך הנהיגה. הניסמו מצוייד במושבים ספורטיביים מיוחדים, בעלי שילובי זמש ותפרים אדומים, המעניקים נוחות משופרת ותמיכה מוגברת במהלך ביצוע פניות חדות.
אורכו של ה-Nissan Juke Nismo הוא 4,165 מ"מ, 30 מ"מ יותר מן הרכב הסטנדרטי. עם רוחב של 1,770 מ"מ הוא רחב יותר ב-5 מ"מ מן הדגם הסטנדרטי, ואילו הגובה ורוחק הסרנים נותרו זהים – 1,565 מ"מ ו-2,530 מ"מ בהתאמה. למרות כל השינויים, תוספת המשקל היא ממש זניחה. משקל הרכב בעל הינע 2 גלגלים הוא 1,295 ק"ג ואילו משקל הרכב בעל הינע 4 גלגלים הוא 1,441 ק"ג, ערכים שהם כמעט זהים לגרסאות המקבילות של ה-JUKE הסטנדרטי.
זמן התאוצה של גרסת ה-2WD מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 7.8 שניות, והמהירות המרבית היא 215 קמ"ש. צריכת הדלק שלו היא 6.9 ליטר/100 ק"מ במסלול נסיעה משולב, עם פליטת CO2 של 159 גרם/ק"מ – ערכים זהים לאלו של Juke בעל מנוע DIG-T סטנדרטי, שהספקו נמוך יותר.
גרסת הינע 4WD המצוידת בתיבת הילוכים רציפה (CVT), מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 8.2 שניות, ויש לה מהירות מרבית של 200 קמ"ש. צריכת הדלק
היא
7.4 ליטר/100 ק"מ במסלול נסיעה משולב, עם פליטת CO2 של 169 גרם/ק"מ.
אבזור
הניסמו גוק מצוייד במערכת Nissan Connect שהיא הגרסה המשופרת של מערכת המידע והבידור של ניסאן הכוללת גם מערכת ניווט. מערכת הבקרה הדינמית של ניסאן מאפשרת בקרה משופרת באמצעות מערכת פיקוד מרכזי מתקדמת זו מאפשרת לנהג לשנות את המאפיינים הדינמיים של הרכב וכן לבצע שינויים בתפקודים יומיומיים כדוגמת בקרת האקלים.
הצג הדיגיטלי המותקן במרכז משנה את מראה התצוגה, הצבעים והתפקודים בהתאם למצב הפעולה שנבחר על-ידי הנהג. ההגדרות מאפשרות לשנות את מפות תפקוד המצערת, את כוח ההיגוי ואת תכניות החלפת ההילוכים של תיבת ההילוכים הרציפה בדגמי הינע 4 גלגלים של ה-Juke Nismo.
מחיר:
ג'וק ניסמו 4X2 עם תיבת הילוכים ידנית- החל מ- 164,900 ₪
ג'וק ניסמו 4X4 עם תיבת הילוכים אוטו' רציפה- החל מ-184,900 ₪
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg