משפחתית פלוס מפולקסווגן הג'טה


משפחתית פלוס מפולקסווגן הג'טה
הג'טה המגיעה לישראל מציגה תכונות חדשות שלא הכרנו בה קודם. בשלב ראשון במנועי TSI 1.4המחיר – 138,900 ש"ח
11/10/2011
32 שנה וכמעט 10 מיליון רכבים לאחר השקת הדור הראשון, מגיע הדור השישי של הג'טה, ומשנה את כל התפיסות המוכרות על הדגם. בניגוד לעבר, הג'טה סדאן אינה חולקת מרכיבי פלטפורמה עם הגולף, ומציגה מידות של רכב משפחתי לכל דבר עם אורך 4.64 מ' רוחבה משתרע על 1.78 מ' ובסיס גלגלים של 2,651 מ"מ, בסיס הגלגלים צמח ב73מ"מ, גובה הג'טה הנו כ-1.45 מ' (6 מ"מ נמוך יותר לעומת הדגם היוצא) מה שיוצר מבנה אוירודינמי החוסך בדלק. מנועי הג'טה הם מטכנולוגיית ה-בשלב השני, בתחילת השנה הבאה, תגיע גרסת ה- 1.2 ליטר.
עיצוב הג'טה החדשה הנו סולידי אך דינמי. החזית
מציגה שכבה כסופה ודקה המאפיינת את שאר דגמי המותג. פנסי החזית משווים לה מראה אגרסיבי יותר בזכות קווים מלוכסנים וחדים. לאלו נוספו פנסי ערפל המשתלבים בפגוש הקדמי כשביחד עם מסגרת גריל קדמי מצופה כרום, בתי מראות וידיות בצבע הרכב, משווים לקדמת הרכב מראה סולידי אלגנטי (בגרסת Highline בלבד). עיצוב החלק האחורי השתנה לעומת הדורות הקודמים ומציג פנסים אחוריים מאורכים. את המראה החיצוני משלימים חישוקי סגסוגת 16 אינץ (בגרסת Highline בלבד). ומנורות איתות במראות הצד. תא המטען מאחור מציע נפח מכובד של 510 ליטרים.
TSI המספקת מנועים מה"ירוקים" בקטגוריה, ורמת בטיחות הגבוהה ביותר שיש. בשלב הראשון מושקת גרסת ה-1.4 ליטר, עם שני מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד, המשודכים לתיבת DSG בעלת שבעה הילוכים.
הגרסה האירופאית המגיעה לישראל משתדרגת במתלה רב חיבורי כמו זה המצוי בגולף.החלפת המתלה האחורי, ביחד עם קפיצים ובולמי זעזועים מכוילים להתנהגות כביש ספורטיבית, והגה אלקטרו מכני מייצרים אחיזת כביש גבוהה יותר ויכולת דינמית המתאימה לטעם האירופי. בנוסף, מצוידת הג'טה בגרסתה האירופאית בבלמי דיסק מקדימה ומאחור לעומת בלמי דיסק מקדימה בלבד בגרסה האמריקאית.
שידרוגים ותוספות בגרסה האירופאית
תא הנוסעים של הג'טה החדשה שופר וכולל שידרוג ברמת החומרים לעומת הגרסה היוצאת ומרווח פנים טוב יותר. הג'טה מוצעת בשתי רמות אבזור, Trendline ו-Highline. גרסת ה-Trendline כוללת לוח שעונים עשיר, דאשבורד מחומר איכותי רך, שילוב צבעים כהה בהיר המספק אווירה אלגנטית בתא הנוסעים ומחשב דרך מורחב. לאלו ניתן להוסיף את ההגה, ידית ההילוכים ובלם יד מצופי עור, תא כפפות ננעל מקורר, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת "קלימטרוניק", משענת יד מרכזית עם תאי אחסון ועוד. גלגל ההגה בעל 3 חישורים כולל לחצני שליטה על מערכת השמע ומחשב הדרך (לא קיים בגרסאות הדיזל). הדור שלישי של מערכת ההיגוי האלקטרומכנית מציגה פונקציית קשיחות מותאמת למהירות הנהיגה ותנאי הכביש. הג'טה מציעה רדיו דיסק מקורי הקורא MP3 עם 8 רמקולים. ברמת הגימור Highline ניתן למצוא בנוסף גם מערכת בקרת שיוט, פנסי ערפל קדמיים, חלון חשמלי בגג, מערכת תאורה מסוג "Coming Home Leaving Home", חיישני גשם ועוד.
מנועים ירוקים
גרסת הג'טה המושקת בישראל כוללת כיום שלושה מנועים. שתי גרסאות של מנועי הבנזין בנפח 1.4 ליטר TSI, וגרסת 1.6 ליטר TDI, בפתיחת השנה הבאה תגיע גם גרסת ה-1.2 ליטר. טכנולוגיית ה-TSI וה-TDI מציעות מנועים עם הספק גבוה ביחס למשקל ולנפח, מומנט גבוה בסל"ד נמוך, וצריכת דלק ופליטת מזהמים, בדגש על CO2 נמוכה. עם צריכת דלק משולבת של 6 ליטר למאה ק"מ ופליטת CO2 משולבת של 138גר', הג'טה מציגה את המנועים הירוקים והחסכוניים ביותר כשהיא נמצאת בדרגת זיהום ארבע, הנמוכה בקטגוריה. גרסאות הבנזין כוללות שני הספקים. האחד עם 122 כ"ס המגיע ב-5,000 סל"ד ומומנט מירבי של 20.3 קג"מ המושג בין 1,500 ל-4,000 סל"ד. גרסה זו מגיעה למהירות מירבית של 202 קמ"ש, עם תאוצה של 0 ל-100 ב-9.8 שניות. הגרסה החזקה המגיעה רק ברמת הגימור Highline כוללת מנוע המספק 160 כ"ס ב-5,800 סל"ד עם מומנט של 24.5 קג"מ המושג בין 1,500 ל-4,500 סל"ד. גרסה זו מגיעה למהירות מרבית של 221 קמ"ש, ודורשת 8.3 שניות כדי להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש. גרסת הדיזל כוללת מנוע 1.6 ליטר בטכנולוגית מסילה משותפת, עם הספק של 105 כ"ס המושגים ב-4,400 סל"ד, ומומנט של 24.5 קג"מ המגיעים בין 1,500
ל-2,500 סל"ד. על ההנעה של כל הדגמים אחראית תיבת
DSG כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים, כאשר רק לגרסת הדיזל ניתן לשדך גם גיר ידני בעל חמישה הילוכים.
בטיחות
הג'טה החדשה נבחנה במבחני הריסוק של ה-N-cup וזכתה בציון המירבי של 5 כוכבים במדד כוכבי הריסוק. שלדת הג'טה שופרה על ידי תכנון באמצעות תוכנות תיב"מ, ומורכבת מפחים בעלי חוזק שונה המאפשרים לה לקרוס בצורה מדורגת, תוך ספיגת אנרגיה מירבית במקרה של תאונה ופיזורה מסביב לתא הנוסעים. בגרסת ה-Trendline יש 6 כריות אוויר (צמד כריות אוויר במושבים הקדמיים, צמד כריות אוויר צדיות במושבים הקדמיים וצמד כריות אוויר וילון לאורךהרכב).
בג'טה 2011 נעשה לראשונה שימוש בחיישן מיוחד שקולט את רעש הקריסה של המרכב בעת תאונה ועל פי מידע זה מאפשר את פתיחת הכריות בתזמון מדויק יותר מבעבר
.
לשיפור השליטה על הרכב ועוד.
בנוסף ניתן למצוא בגרסת הבסיס את מערכות בקרת יציבות ה-ESP, וה-EDL
מחיר הג'טה החדשה בנפח מנוע 1.4 ליטר TSI ברמת אבזור Trendline יחל מ- 138,900 שקל, כשמחיר גרסת הדיזל 1.6 ליטר TDI בגרסה ידנית יחל מ- 134,900.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg