יגואר XE חדשה


יגואר
XE
החדשה
רכב הספורט סדאן היוקרתי ביותר בישראל, שלל טכנולוגיה ואבזור. מחיר החל מ- 289,900 ₪.
9/8/2015
מאיר חברה למכוניות שמחה להודיע על תחילת שיווקה של יגואר XEהחדשה בישראל. ה- XEמחזירה את יגואר לקטגורית משפחתיות היוקרה, מגדירה מחדש את תפיסת מכונית הסדאן הספורטיבית, והיא מכונית הנהיגה הטובה ביותר בקבוצתה. המבנה הקל שלה, העיצוב הזורם, תא הנוסעים המפואר, הנוחות והתנהגות הכביש היוצאים מן הכלל הם עדות לחזון של מייסד החברה, סיר וויליאם ליונס שאמר: "ה-XEהיא הדבר הקרוב ביותר ליצור חי שנייצר אי פעם".
מבנה המרכב– ליגואר יש ניסיון עשיר ביותר במרכבי אלומיניום מאשר לכל יצרנית רכב אחרת, דבר שאפשר לה לפתח את מבנה המרכב המהפכני של ה-XEהחדשה. זו המכונית היחידה בקבוצתה שמיוצרת סביב שלדה אחודה עתירת אלומיניום (75%) וחלוקת משקל אידאלית של 50:50.
קלה וקשיחה, עוד מאז פיתוח ה-XJהעשויה מאלומיניום בשנת 2003, ובהמשך ה-XK, ה-XJהנוכחית וה-F-Type, הניסיון העשיר של יגואר מגולם גם בשלדה האחודה עתירת האלומיניום של ה-XE. למעשה, ה-XEהיא מכונית הסדאן הקשיחה ביותר שיגואר ייצרה אי פעם ((22kNm/Deg, ואף מכונית בקבוצת הביניים אינה מכילה יותר אלומיניום.
חווית נהיגה– נהיגה, דגמי הסדאן של יגואר מוכרים מאז ומתמיד בשל השילוב חסר המתחרים של נוחות נסיעה עילאית ודינמיקת נהיגה נפלאה. ה-XEהחדשה מביאה את השילוב הזה לרמה גבוהה יותר הודות למתלה קדמי בעל עצמות עצה כפולות, מתלה אחורי מסוג Integral Link, והשימוש, לראשונה ביגואר, בהגה כוח חשמלי. מטרת הפיתוח: להיות מכונית הנהיגה הטובה ביותר בפלח השוק שלה.
מומנט בבלימה– אחד התפקודים המרשימים ביותר של היגואר XEהחדשה הוא הכוונת מומנט (Torque Vectoring) באמצעות בלימה, מדובר בטכנולוגיה מתקדמת שהוכחה כבר ב-F-Type Coupeוכלולה כציוד סטנדרטי ב-XEהחדשה. חידוש טכנולוגי זה מונע מראש תת היגוי באמצעות בלימה נפרדת של הגלגלים הפנימיים בהתאם לצורך, כדי לשמור את המכונית בקו ההתקדמות האידיאלי בתוך פנייה. ההתערבות היא עדינה והנהג כמעט ואינו חש בה, אך נהנה מהיגוי ניטראלי יותר, מאמץ היגוי מופחת, ובסופו של דבר מחוויית נהיגה מהנה ומתגמלת יותר.
מערכות הינע– ה-XEמונעת על ידי מגוון מנועי ארבעה ושישה צילינדרים דיזל ובנזין, המציעים שילוב של ביצועים, עידון וחיסכון בדלק, מ-99 גרם/ק"מ ועד ל-250 קמ"ש. כל המנועים נהנים מהזרקה ישירה, תזמון שסתומים משתנה (והגדשת טורבו)כדי להעניק בעירה נקייה ושקטה ותגובת דוושה יוצאת מן הכלל. מערכות stop-startחכמות וטעינה רגנרטיבית חכמה מגדילות עוד יותר את החיסכון בדלק. הכוח מועבר לגלגלים באמצעות תיבת הילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים, ששתיהן מצטיינות בהעברת הילוכים חלקה. בארץ תשווק המכונית בשלב זה עם מנועי בנזין בלבד ותיבה אוטומטית.
מנועי בנזין 4 צילינדרים משלבים ביצועים וחיסכון- יחידת ההנעה ב-XEמציע היא מנוע 4 צילינדרים טורבו 2.0 ליטר עם הזרקת דלק ישירה, שהופיע לראשונה בדגמי יגואר XFו-XJ. מנוע מעודן וקל משקל זה, שעבר שיפור נוסף עבור ה-XEהחדשה, זמין בשתי רמות הספק: 200 כ"ס/280 נ"מ ו-240 כ"ס/340 נ"מ. מנוע זה, המיוצר כולו מאלומיניום, שוקל רק 138 ק"ג, וכולל צמד גלי איזון המסתובבים בכיוון מנוגד כדי לבטל את הכוחות המשניים, וכך מציע את הפעולה החלקה והעצמה של מנוע 6 צילינדרים אטמוספרי בחבילה קטנה וחסכונית יותר.
תיבת הילוכים– אוטומטית 8 הילוכים. המבנה עתיר האלומיניום מאפשר להציע את תיבת 8 ההילוכים של ZFבעלת המשקל האופטימלי, המופיעה גם בדגמי XJו- XFולחסוך כ-10 ק"ג. תצוגה מיידע בתצוגה עילית– תצוגת הלייזר העילית (HUD), המופיעה לראשונה ביגואר ובתעשיית הרכב, מקרינה תמונות צבעוניות בעלות ניגודיות גבוהה ישירות בקו הראייה של הנהג, והיא קטנה יותר וקלה יותר בכמעט שליש מאשר מערכות TFTקיימות. התמונה נראית כאילו היא "צפה" במרחק של כשני מטרים לפני הנהג. היא מציגה נתונים כגון מהירות הנסיעה, הוראות ניווט מפורטות, תמרורים והגדרות מערכת בקרת השיוט, כך שעיני הנהג יכולות להמשיך להתמקד במקום החיוני ביותר: הכביש שלפניו.
טכנולוגיית מצלמה סטריאו– ה-XEהחדשה היא אחת המכוניות הראשונה בקבוצה שמצוידות במצלמת סטריאו. חיישן מתקדם זה מעניק מראה תלת מימדי של הכביש מלפנים ונמצא בליבה של מערכת בלימת החירום האוטונומית (AEB) ומערכת זיהוי תמרורים. בקרת שיוט מסתגלת הכוללת Queue assist – בקרת השיוט המסתגלת (ACC) של ה-XEהחדשה מקלה עוד יותר על הנסיעה בכביש המהיר. רדאר לטווח ארוך בתדר 77GHzסורק את הכביש שמלפנים, ומאפשר למכונית לשמור על מרחק שנקבע מראש מהרכב שמלפנים עד למצב זחילה בפקקים. מערכת ACCיכולה גם ליזום בלימת חירום אם היא מזהה שצפויה התנגשות.
מערכת שמע ודיבורית– מאפליקציות של סמארטפון ו-Wi-Fiועד מערכות שמע איכותיות שפותחו יחד עם חברת Meridianבעלת המוניטין העולמי &ndash ה-XEהחדשה מציעה מגוון טכנולוגיות המתוכננות להעניק לך מידע ובידור, ולהפוך כל נסיעה לחוויה מהנה. לאלו שרוצים רק להתרווח וליהנות ממוזיקה, ה-XEמביאה לראשונה את הטכנולוגיה של מערכת שמע יוקרתית באמת לפלח שוק זה. המערכת בעלת 11 הרמקולים, שהיא המוצר האחרון של השותפות ארוכת השנים בין יגואר לחברת Meridianהבריטית, כוללת סאב-וופר רב עצמה ופותחה במיוחד עבור ה-XE. אלגוריתמים מיוחדים מבטיחים את הצליל הטוב ביותר ומתאימים אותו לאקוסטיקה של תא הנוסעים. עם מערכת מידע ובידור מתקדמת כל כך, מציבה ה-XEאמת מידה חדשה בקבוצה מבחינת הבידור לנהג ולנוסעים, שיהיה קשה מאוד להתעלות עליה.
שרון גלזר- מנהל חטיבת הרכב הפרטי ב'מאיר' חברה למכוניות מדגיש: "הדגם החדש הוא "כרטיס הכניסה" ללקוחות רבים אשר רוצים להתקדם ליגואר. הXE– הוא בהחלט דגם מיוחד וייחודי בנוף סגמנט המשפחתיות יוקרה אשר מביא איתו ביצועים ויוקרה המאפיינים את אחד ממותגי היוקרה הנחשקים בעולם".
דגמים ומחירים
Jaguar XE
מחיר
XE Prestige 20T
289,900 ₪
XE Prestige Plus 20T
319,900
XE Prestige 25T
319,900
XE Prestige Plus 25T
349,900
XE 2.0 R-Sport 25T
359,900
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg