כלמוביל חושפת בישראל, את הרכב המקוון הראשון בישראל.
תתקין מערכת מולטימדיה עם Wi-Fiמובנה ואינטרנט בדגם יונדאי ix35. נוסעי הרכב יוכלו להאזין 20 אלף תחנות רדיו אינטרנטי, לגלוש בסמארטפון ולנווט ב- WAZEדרך מסך המגע תוך כדי נסיעה והכל באינטרנט הפנימי של הרכב.
7/3/2015
כלמוביל יבואנית יונדאי בישראל מציגה לראשונה את ה- Connected Carאשר משלבת Wi-Fiמובנה ואינטרנט בדגם יונדאי ix35 ובהמשך בדגמים נוספים של החברה. מדובר במערכת מבוססת אנדרואיד אשר מספקת Wi-Fiמובנה וקבוע ברכב באמצעות SIMסלולרי, אינטרנט ו- Hot Spotאשר יאפשר לכל הנוסעים לחבר את המכשירים שלהם על מנת שיוכלו לגלוש. מערכת ההפעלה מסוג אנדרואיד "תרוץ" על גבי מערכת המולטימדיה שברכב ותספק בין היתר ממשק מגע נוח, אפשרות לרדיו Nobexאינטרנטי, ניווט עם מערכת WAZE ומסכי עזרה אינטרנטיים של יונדאי שיוכלו להציג רשימה של אולמות תצוגה, מרכזי שירות וטרייד-אין שבלחיצת כפתור יהיה ניתן לנווט או להתקשר אליהם. כמו כן ספר הרכב יופיע בצורה דיגיטלית על המסך.
רדיו Nobexהנו יישום עולמי מוביל להזרמת תוכן רדיו בשידור חי. Nobexמאפשר האזנה לכ- 20,000 תחנות רדיו מכ- 100 מדינות ברחבי העולם. רדיו Nobexהותאם למערכת של כלמוביל באופן אינטואיטיבי וקל לשימוש.
המערכת הותאמה למשתמש הישראלי ולהוראות החוק. על מנת להמשיך בקו טכנולוגי זה ולהביא את שיא הטכנולוגיה לקהל הישראלי, כלמוביל ממשיכה לפתח יישומים ניידים, אפליקציות ושירותים נוספים אשר ימשיכו לשדרג את חווית הנהיגה ולתת ערכים מוספים ללקוחות. עדכוני תוכנה ויישומים חדשים יוכלו להישלח מרחוק ללקוחות אשר בעת הפעלת הרכב ולחיצה על אישור יוכלו לקבלם ולהתחיל להשתמש בהם באותו הרגע. למערכת מצורף כרטיס SIM דאטה מתנה. כלמוביל תישא בעלויות חבילת גלישה בנפח של עד 3GBלחודש למשך 12 חודשים ממועד עליית הרכב לכביש. לאחר מועד זה יהיה על בעל הרכב להסדיר חבילת תקשורת באופן עצמאי.
המערכות יותקנו בישראל ע"י גיל קאר. המערכת תימכר ללא עלות נוספת בדגמי ה- ix35. בשלב השני תוטמע המערכת ב- i-35ובכל דגמי יונדאי.
לדברי דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל: "חיפשנו פלטפורמה שהופכת את המכוניות שלנו למכוניות "מחוברות". על מנת לפתח יישום שכזה שיתפנו פעולה עם חברת סטארט-אפ ישראלית אשר בנתה מערכת שמשדרגת את חווית הנהיגה ומציבה רף חדש לנהג הישראלי. המטרה שלנו הייתה לפגוש את העתיד כאן ועכשיו ולא להמתין עד לבואה של הטכנולוגיה. הקהל שלנו הופך להיות מתוחכם יותר, טכנולוגי ומתקדם יותר ושמחפש מעבר לנהיגה גם ערך מוסף, ואת זה מצאנו ברכב המקוון שאנו משיקים כעת. אין סיבה שסביבת הרכב תהיה שונה מהסביבה הטכנולוגית של הבית או העבודה".