מכוניות על מימן


הונדה וג'נרל מוטורס בשיתוף פעולה מהפכני של פיתוח וייצור מערכת הנעה מימנית למכוניות.

3/2/17

ענקיות הרכב הונדה היפנית וג'נרל מוטורס האמריקנית, חשפו לאחרונה שיתוף פעולה מהפכני שעוסק בפיתוח וייצור כלי רכב שכוללים מערכת ההנעה המימנית המוכרת גם כטכנולוגיית תאי הדלק (advanced hydrogen fuel cell system). בהודעה הרשמית ציינו היצרניות כי שלב הפיתוח הסתיים לאחר 3 שנות עבודה וכעת הפרויקט עובר לשלב הייצור ההמוני, שהכוונה שבעתיד המערכות יהיו בשימוש בכלי הרכב של שתי החברות. במסגרת שיתוף הפעולה יוקם מפעל חדשני במישיגן בו ייצרו את מערכות ההנעה בתאי דלק מהדור החדש שיהיו קלות קטנות ויעילות יותר מהמערכות הקיימות כיום בשוק.טכנולוגיית תא הדלק מאפשרת להפוך מימן ואוויר למים ואנרגיה חשמלית באמצעותה ניתן לטעון סוללות או להניע באופן ישיר את המנוע החשמלי ברכב. תדלוק המימן דומה לתדלוק רגיל באמצעות פיה בתחנת הדלק ולמעשה חוסך את הזמן הרב הכרוך בטעינה בעמדות טעינה של רכב חשמלי רגיל.ייצור המערכות ייחל בעוד כשלוש שנים ויספק עבודה ל-100 עובדים חדשים שייקלטו לצורך פרויקט הייצור. הונדה וג'נרל מוטורס הודיעו כי יקימו חברה חדשה ומשותפת שתורכב ממנהלים בכירים משתי החברות.

מערכת ההנעה המימנית וטכנולוגיית תאי הדלק, מכוונת להתמודדות עם אתגרים רבים בפניהם ניצב ענף הרכב העולמי כמו התלות בדלק, פליטות וזיהום אוויר בעולם שהולך לכיוון אנרגיה ירוקה, יעילות וכמובן הגדלת טווחי הנסיעה במכוניות ללא דלק. הונדה השיקה בשנה שעברה ביפן מכונית מימן חדשה לגמרי בשם קלאריטי פיול סל (Clarity Fuel Cell), שהגיעה בדצמבר האחרון גם לשוק האמריקאי. למכונית טווח נסיעה של כ-590 ק"מ בין כל תדלוק ותצרוכת מימן המקבילה ל-29 ק"מ לליטר במנוע בנזין.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg