מיסוי על רכב היברידי 2017


גידול משמעותי בביקוש לכלי רכב היברידיים שנהנים מהטבות מס
. בסוף 2017, פג תוקף התקנה וייעשה חישוב מחדש לשיעור הנחות במס קנייה לרכב חדש ובשווי שימוש לרכב צמוד.

14/5/17
משנת 2017 חל גידול משמעותי במסירות רכבים היברידיים. הכנסות המדינה צפויות לרדת בכחצי מיליארד ₪. בסוף השנה. בסוף השנה תתעדכן התקנה המטיבה במס, עם רכבים היברידיים וחשמליים. בסוף שנת 2017 תסתיים ההטבה במיסי קנייה הניתנת לרכבים היברידיים וחשמליים. כיום ניתנת הטבה שבמקום לשלם מס קנייה של 83% , רכב היברידי משלם מס קנייה בשיעור של 30% ורכב פלאגאין משלם כ– 20 אחוזים זאת בהתאם לרמות הפליטה. שיעור מס הקנייה המקסימלי עומד על 83% אולם התשלום האמיתי נקבע בהתאם לדרגת הזיהום של כל דגם רכב. בישראל 15 דרגות זיהום, ושיעור מיסי הקנייה הממוצע עומד כיום על כ– 60%.

ברבעון א של 2017, גדל השוק של מכוניות היברידיות בשיעור של 86% ועמד על מעל 5560 מכוניות. לתנופה שייכות יונדאי שמסרה 1879 איוניק , 370 סונטה, וקיה עם 833 מסירות של דגמי נירו היברידית. המסירות של דגמי טויוטה גדלו בכ– 47% עם 1312 מסירות ברבעון ראשון. כמות כל הרכב ההיברידיים נמצאים במגמת עלייה משמעותית, עם שיווק דגמי טויוטה השונים ודגמי יונדאי, איוניק, וסונטה וקיה נירו. במציאות זו שבה כלי רכב היברידיים נהנים מההטבה במיסי קנייה, ובזיכוי בתשלום שווי שימוש שמדובר ברכב צמוד ממקום העבודה. המכוניות ההיברידיות הופכות לכדאיות יותר בעלות תועלת בעיקר שמדובר בציי רכב וליסינג. אולם הזוכות העיקריות בהטבות הם דווקא מכוניות היוקרה כמרצדס, BMW, לקסוס שנהנות מהנחה משמעותית של עד מאות אלפי ₪ ליחידה. בזאת זכות היותם היברידיות או חשמליות. רן דנאי מנכ"ל יוניון מוטורס יבואנית טויוטה בישראל, העריך בכנס ארגון מנהלי תחבורה, כי ההטבה לרכבים היברידים וחשמליים עשויה להצטמצם מתחילת 2018. להערכתו, שיעור מס הקנייה עשוי לעלות לכ– 45% ( תוספת של 15%) כשמדובר ברכב היברידי. בכדי למנוע את התופעה של מתן הטבות מפליגות לרכבי יוקרה היברידיים, יש לתחם את שיעור ההטבה הכספית באופן מידתי והגיוני לסוג כל דגם רכב. לדברי דנאי, באם רשות המיסים תבטל את ההטבה הניתנת כיום במס הקנייה, מחיר המכוניות הנפוצות בשוק ההיברידי והפלאג אין מחיר המכוניות יתייקרו מ– 10 אלפים ₪ ומעלה. השינוי יפגע בשיווק מכוניות עממיות היברידיות כדוגמת טויוטה: אוריס, פריוס, יונדאי איוניק וסונטה וקיה ריו. בעניין ההטבה הניתנת לשווי שימוש לרכב שגם היא מסתיימת בסוף 2017 הערכה כי ההטבה לא תתבטל ולכל היותר ייעשה עדכון.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg