צמיגים GOOD-YEAR


צמיגים חדשים בגוד-ייר

יבואנית צמיגי GOOD-YEARבישראל השיקה שלוש משפחות צמיגים חשובות בישראל, לכלי רכב פרטיים, משאיות ואוטובוסים.

22/7/19

ב.מ.ב יבואנית צמיגי גוד-ייר השיקה בישראל, שלוש משפחות הצמיגים מהחשובות ביותר של מותג GOOD-YEAR . הראשונה כוללת את צמיג ה-Eagle F1 ASYMMETRIC 5עבור תחום הרכב הפרטי, השניה, משפחת צמיגי ה-KMAXלמשאיות כבדות ובה דגמי ה-Extremeאשר תוכננו לעבודה בתנאי חום קיצוניים עבור משאיות כבדות המבלות את מרבית זמנן בעומס כבד והנסיעות בינעירוניות ממושכות. ומשפחת הצמיגים השלישית, ה-MARATHON COACHהחדשים שפותחו במיוחד עבור אוטובוסים והודות לקוד משקל גבוה ביותר וסוליה בעיצוב אה-סימטרי חדש, מציעים אורך חיים גבוה במיוחד, דופן עמידה מאוד בפני פגיעות, צריכת דלק משופרת.

צמיג Eagle F1 ASYMMETRIC 5-הדור החדש, מעלה שוב את רף היכולות. בתכנונו של הצמיג החדש ביצעו GOOD-YEARשלל שדרוגים כדי לעמוד ולהתאים ברף היכולות העולה בהתמדה של כלי הרכב החדשים הם נעשים חזקים יותר, מצוידים במתלים מתוחכמים, במערכות עזר אלקטרוניות ובהתאם גם ציפיות הצרכנים עולות בהתאם לשיפור באחיזה, בבלימה, בכבישים מפותלים, מבלי לפגוע בנוחות הנסיעה ובאורך החיים. צמיגי ה-ASYMMETRIC 5מוגדרים כצמיגי Ultra High Performanceלכל תנאי נהיגת כביש – רטוב ויבש ובעזרת טכנולוגיה מתקדמת הם משפרים את כושר הבלימה בתנאים רטובים והתנהגות הכביש בתנאים יבשים מבלי ללא פשרות ברעש הדרך ובנוחות הנסיעה. הודות לתרכובת חדשה ולמבנה סוליה אשר מתרחב בעת הפעלת עומסי בלימה, שטח המגע של הצמיג עם הכביש גדל בדומה לצמיגי מירוץ, כך שהתוצאה היא קיצור של 4% במרחק הבלימה לעומת צמיגי ה-ASYMMETRIC 3היוצאים. לדוגמה, אם בממוצע כלי רכב זקוק ל-40 מטרים של מרחק בלימה נטו כדי להגיע לעצירה מלאה ממהירות של 100, קמ"ש, הרי שעם צמיגי ה-ASYMMETRIC 5יתקצר מרחק זה במעט יותר מ-1.5 מטר – מה שיכול להיות הבדל בין תאונה לכמעט בלבד. שיפור בקשיחות מבנה הצמיג והסוליה מבטיחים עמידות גבוהה יותר בפני עומסי הצד, מה שמתורגם לחדות משופרת בהיגוי, אחיזה גבוהה יותר, תחושה טובה יותר וכמובן הנאה מהנהיגה. צמיגי ה-ASYMMETRIC 5יוצעו במגוון רחב של מידות, החל מ-17 אינץ' ועד 22 אינץ', ברוחב החל מ-205 מ"מ ועד 315 מ"מ ובחתך החל מ-50 ועד 25. לדוגמה, פולקסווגן גולף, מרצדס Cקלאס, ב.מ.וו סדרה 3 ואף פורשה 911.

משפחת צמיגיKMAX מיועדת עבור משאיות כבדות לנסיעה על כביש. צמיגים אלה מציעים עמידות גבוהה המבטיחה אורך חיים ארוך ואחיזה גבוהה באספלט בכל ימות השנה ותנאי מזג האוויר. טכנולוגיית ה-INTELLIMAXשמיושמת בצמיגים אלה מפחיתה משמעותית את ההתנהגות לגלגול (ובכך משפרת את צריכת הדלק של המשאית) ומעלה את רמת האחיזה. תכנון מתקדם של שלד הצמיג, מבטיח שגם בצמיגים המיועדים להיגוי, ישנה חלוקה אופטימלית של הלחצים על סוליית הצמיג המבטיחה שחיקה אחידה וכן אחיזה גבוהה תחת עומס פניות. עיצובה של הסוליה, כולל הכתפיים הרחבות של הצמיג, מבטיחים פינוי מים מהיר משטח המגע עם הכביש וכן פינוי עצמאי של אבנים וחצץ הנוטים להיתפס בין חריצי הצמיג למניעת נזק מתמשך. שתי תרכובות גומי שונות מבטיחות מצד אחד אורך חיים ארוך במיוחד ומנגד, פיזור חום וקירור יעיל לכל היקף הצמיג. הצמיגים המיועדים לסרני ההינע (Drive) עוצבו גם כדי להפחית משמעותית את הרעש המופק בנסיעה. עולם צמיגי רכבי המשא הכבד שונה מאוד במהותו מעולם הצמיגים עבור כלי רכב פרטיים. כאן, סעיפי אורך החיים של הצמיג ועמידותו מתורגמים באופן כמעט מדעי לעלויות פר קילומטר בתפעולה של המשאית. מתוך הכרה זו ובהמשך לניסיון רב השנים של GOOD-YEARבתחום רכבי המשא הכבד, פותחה משפחת צמיגי ה-KMAX Extreme. צמיגים אלה פותחו במיוחד עבור מדינות חמות באופן קיצוני כמו מדינות המפרץ למשל, שם הטמפרטורות נוסקות גבוה מאוד, מלהיטות את האספלט אשר עליו נוסעות המשאיות עמוסות במשקלים כבדים באופן חריג ולמרחקים גדולים בכבישים בינעירוניים. תנאים קיצוניים אלה יצרו ביקוש לצמיגים בעלי עמידות מתאימה אשר תסייע כמובן בהפחתת העלות התפעולית של כלי הרכב הכבדים.

בדיוק עבור מטרה זו, GOOD-YEARמשיקים את משפחת צמיגי ה-KMAX Extremeבחלוקה לקטגוריות – S (Steer)עבור גלגלי ההיגוי, Dעבור גלגלי ההינע (Drive) ו-Tעבור גלגלי הנגרר- Trailer סוליה מחוזקת עם מקטעים מגשרים בין החריצים, מבנה צלעות מתקדם מסייע בשיפור העמידות תחת עומס ובלימה ותרכובת ייחודיות מבטיחה שחיקה נמוכה מאוד גם בתנאי קיצון של חום, משקל ומרחק נסיעה גדול. כל אלה מסתכמים באורך חיים שלעתים רבות כפול מזו של צמיגי המותגים המתחרים. ולכן גם בעלויות תפעוליות נמוכות יותר לאורך חיי המשאית.

KMAX CARGO– GOOD-YEARגם את משפחת צמיגי CARGO. צמיגים אלה גם כן מיועדים עבור משאיות כבדות, אך מציעים תכנון ייעודי עבור אלה המבלות את מרבית זמנן בתנאים מורכבים, צפופים ותחת עומס גבוה, למשל משאיות להובלת קונטיינרים, משאיות חלוקה גדולות, משאיות שילוח ומטען וכו' בחלוקה לקטגוריות – S (Steer)עבור גלגלי ההיגוי, Dעבור גלגלי ההינע (Drive) ו-Tעבור גלגלי הנגרר (Trailer).הדור חדש של צמיגי ה-CARGOבנוי מתרכובת חדשה לגמרי המפחיתה באופן משמעותי את השחיקה ומאריכה את אורך חיי הצמיג, מה שמביא להפחתה בעלויות התפעוליות של המשאית. צמיגים אלה מצוידים גם ב'ביד' (טבעת החיבור בין הצמיג לג'נט) ושלד מחוזקים, מה שמקנה לו עמידות גבוהה יותר לעבודה בתנאי עומס כבד וחלוקה אופטימלית של המשקל והלחץ לכל רוחב הסוליה ושטח המגע בכביש. צלעות הצמיגים החדשים מחוברות זו לזו באמצעות גשרים, אשר מסיעים בחלוקת העומס ויוצרים תמיכה טובה יותר של הצלעות זו בזו. התועלת בכך באה לידי ביטוי בעמידות גבוהה יותר לעומסי פניות ובלימות. מבנה החריצים בצמיגי ה-KMAX CARGOהחדשים מונע גם מאבנים וחצץ להיתקע בין הצלעות ולגרום להן נזק מתמשך.

MARATHON COACH– צמיגי אוטובוסים. עלויות התפעול וצריכת הדלק של רכבי ההיסעים והאוטובוסים הפכו השנים האחרונות לקריטיות עבור החברות המפעילות והנהגים הפרטיים. לפי סקרים שערכה GOOD-YEARבאירופה, השיבו 89 אחוזים מהנשאלים כי הורדת עלויות התפעול של האוטובוסים נמצאת בראש סדר העדיפויות בעת רכישת צמיגים חדשים לכלי הרכב. מתוך הבנה זו, פיתחה GOODYEARאת צמיגי ה-MARATHON COACHהחדשים. צמיגים אלה בנויים משלד חדש לגמרי אשר מציע דופן עמידה במיוחד כנגד פגיעות במדרכות וכו' וכן מתרכובת חדשה אשר מאריכה באופן משמעותי את חיי הצמיג. מבנה סוליה אה-סימטרי, לא רק מפחית רעשים ומשפר את פינוי המים משטח המגע עם הכביש, אלא גם מחלק טוב בהרבה את עומסי המשקל, מבטיח שחיקה אופטימלית ומאוזנת לכל אורך חיי הצמיג ומעלה את רף הבטיחות עם קיצור מרחקי הבלימה על גבי כביש יבש או רטוב.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg