צמיגים בתערוכת ג'נבה

צמיגי העתיד וספורט בתערוכת ג'נבה

גוד ייר, חושפת את צמיגי ה-Eagle F1 Super Sport ואת הצמיג שעתיד להניע על הקרקע וגם באוויר את המכונית המעופפת ה- AERO
7/3/19

יצרנית הצמיגים GOODYEAR חושפה בתערוכת הרכב בז'נבה שני חידושים חשובים מאוד, אחד להווה ואחד לעתיד שעד כה נחשב לדמיוני. במקביל להשקת מגוון גדול מאוד של רכבי 'על' וספורט בתערוכת הרכב, חושפת GOODYEAR את משפחת צמיגי ה-Eagle F1 Super Sport – צמיגי הדגל של GOODYEAR. צמיגים אלה נעזרים בהנדסה מתקדמת ובתרכובות חדשות כדי לענות טוב יותר לעליה המתמדת ביכולות ובהתאם לכך לדרישות, של מכוניות 'על' וספורט. צמיגים אלה שמיועדים לשימוש על מסלול המירוצים וכן על הכביש הציבורי, מסייעים בהשגת זמני הקפה קצרים יותר, מקצרים באופן משמעותי את מרחק הבלימה, מעלים מאוד את רמת התחושה בפניות ומציעים אחיזה משופרת המאפשרת יצירה חזקה מפניות..

צמיגי העתיד AERO

האם מכונית העתיד תדע לנתק את עצמה מהכביש ולהמריא לאוויר בדרכה אל היעד הבא ? GOODYEAR כבר מסמנים מטרות ומציגים את מה שעשוי להיות הגורם המניע של המכונית המעופפת האוטונומית העתידנית. צמיג זה, אם ניתן לקרוא לו כך, נועד לשלב יכולות שלכאורה מנוגדות זו לזו – נסיעה על הכביש וכן תעופה. כיצד ? ממש כך:

רבגוניות – צמיג זה נועד לשימוש בשני מישורים – בצורתו האנכית, לייצר גלגול כשל כל צמיג אחר על כבי הכביש ולכן מצויד בסוליה קונבנציונלית המייצרת אחיזה בבלימה ופניות וספיגת זעזועים משיבושי הדרך. על ידי סיבוב למצב אופקי, הצמיג הופך בעצם לפרופלור בדומה לנעשה ברחפנים ובעזרת כנפיים מובנות, לייצר כוח עילוי מסיבובו.

גמישות – צמיג ה-AERO אינו כולא אוויר בתוכו בדומה לצמיגים קונבנציונליים. במקום זאת, הכנפיים המובנות במרכז הצמיג מחד חזקות מספיק כדי לעמוד בלחצי תעופה ומנגד, גמישות מספיק כדי לייצר ספיגת מהמורות מהדרך.

הינע מגנטי – צמיג ה-AERO לא יונע בצורה מכאנית, אלא על ידי כוח מגנטי שיספק שליטה מלאה ומדויקת על מהירות הסיבוב, גם בנסיעה על הכביש או בתעופה ובכך גם יפחית כמעט לאפס את החיכוך הכרוך ביצירת ההינע.

חיישנים אופטיים – צמיג ה-AERO מצויד בחיישנים אופטיים שמפקחים באופן קבוע על איכות הכביש עליו נוסע הרכב, שחיקת הסוליה בצמיג והשלמות המבנית של מבנה הצמיג לבטיחות גבוהה במיוחד.

אמנם מדובר בצמיג קונספט, אבל הוא מבוסס על טכנולוגיות קיימות בצמיגי GOODYEAR כיום כמו צמיגים ללא שימוש בלחץ אוויר לשמירה על המבנה והקשיחות, או בטכנולוגיות אחרות הנמצאות כיום בשלבי פיתוח עבור צמיגים קונבנציונאליים אשר יהוו בסיס לצמיגים המיועדים לעתיד הקרוב יותר. ויותר מהכל, צמיגי ה-AERO נועדו להצית את הדמיון בקרב יצרניות הרכב ולהציג עבורן טכנולוגיה חדשנית שאולי תוליד את המכונית המעופפת הראשונה.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg