תערוכת ג'נבה 2016


תערוכת ג'נבה 2016
תערוכת המכוניות בג'נבה נפתחה, עם חשיפת מבחר רב של דגמים יוקרתיים ומרשימים. חלקם אף פונים לשוק הישראלי.
תערוכת ג'נבה, נפתחה לעיתונות ב-1 במרץ ולקהל בסוף השבוע. המאפיין בתערוכה זו הוא חשיפת דגמי יוקרה ופרימיום הפונים לרוב לשוק האירופאי. הפעם יותר מתמיד, נצפים לא מעט דגמים עממים לצד רכבי יוקרה. את חלקם נראה בעתיד הקרוב גם בישראל.
4/3/16


אופל
– חשפה את המשפחתית שלה האסטרה, שזוכה בעיצוב תואר מכונית השנה באירופה לאחר בחירת 58 עיתונאי הרכב ממדינות היבשת. אופל מצפה שהאסטרה החדשה תחזיר אותה למסלול הרויוחיות. אופל מציגה דגמים נוספים: אמפרה, מוקה X ומכונית ספורט GT לחץ כאן.


אאודי
– הציגה ה- Q-2 שהינו קרוסאובר קומפקטי במידות אורך של: 4,190 מ', בסיס גלגלים של 2,600 מ'. העיצוב שלה בקו היצרן שהוא אלגנטי ודינאמי. ל- Q-2 מגוון מנועים בהם טורבו בנזין בנפים של 1.0 ליטר 115 כ"ס, ומנוע 1.4 בהספק של 150 כ"ס כמו בדגמי הפאסט ובסופרב. מנוע דיזל מוצעים בנפחי 1.6 ליטר ו2.0. תיבת ההילוכים, אוטומטית כפולת מצמדים מסדרת DSG 7 הילוכים וטיפטרוניק. בתחום הבטיחות מציעה אאודי, מערכת התרעה לסטייה מנתיב ולשמירת מרחק, לרבות מערכת בלימה אדפטיבית שבולמת אוטומטית בעת חירום.


בוגאטי
– מותג שאינו תואם לכבישי ישראל. בוגאטי חשפה בג'נבה את מחליפת הווריון שעונה לשם שירון, שקדימון לה נחשף בתערוכת פרנקפורט. מדובר במכונית לשני נוסעים, הנחשבת למהירה ועוצמתית בעולם. מבנה המכונית עשוי מסיבי פחמן והוא קל במשקל שעומד על 1995 ק"ג. לעומת דגם ה-ווריון, המנוע חדש עם 8 צילינדרים ו- 4 מגדשי טורבו, וזוכה לתוספת עוצמה, של 490 כ"ס מספק 1500 כ"ס ומומנט של 163 קג"מ. המהירות המרבית של השירון, עומדת על לא פחות מ- 420 קמ"ש. זמן התאוצה מ- 0 ל- 100 קמ"ש עומד על 2.5 שניות. התאוצה ל- 200 קמ"ש תושג בתוך 6.5 שניות בלבד. תיבת ההילוכים אוטומטית עם 7 הילוכים . הנעת הגלגלים מתבססת על דיפרנציאל אלקטרוני, שמווסת את תנועת הגלגלים. רמת האבזור משופרת וכך גם עיצוב הפנים שזוכה לעדכון. המחיר המוצע לשירון עומד על 2.3 מיליון יורו. היצרנית מתכננת ליצר כ- 500 יחידות של דגם השירון.


הונדה
– הסוויק המשפחתית הוותיקה של הונדה עומדת להשתנות בקרוב. המכונית שמיוצרת במפעלי הונדה באנגליה, מוצגת בג'נבה בקדימון, לעיצוב העתידי שלה שצפוי לייצור בשנה הקרובה. מדובר בדור עשירי לדגם הנפוץ של הונדה. קו העיצוב מדגיש את הכיוון הספורטיבי והדינאמי. המנועים חדשים, כאשר הונדה פונה מעתה לטכנולוגיה טורבו בנזין ודיזל. בבנזין מנועים בנפח של 1.0 ליטר ו- 1.5 ליטר. גרסת דיזל מוצעת עם מנוע בנפח 1.6 ליטר. מידות המכונית משופרות, בתוספת אורך מרכב ובסיס גלגלים. הגובה נמוך במקצת משיקולי עיצוב אווירודינאמי. לישראל תגיע בתחילת 2017.

טויוטה– גי'ופן חדש גם לטויוטה. העונה לשם CH-R . ההנעה שלו היברידית, בשילוב המכללים המוכרים בטויוטה. מנוע בנזין 1.8 ליטר ומנוע עזר חשמלי, שמספקים יחד 122 כ"ס. תיבת ההילוכים אוטומטית ורציפה. העיצוב,בקווים חדים ובדגש דינאמי. מידות הרכב גדולות בזכות הפלטפורמה ממודולרית TNGA של היצרן. המידוןת עם אורך: 4.20 מ', רוחב: 1.80 מ' ובסיס גלגלים של 2.60 מ'.

יונדאי
– יונדאי פונה לטכנולוגיה היברידית. לאחר שהחלה לשווק את הסונטה ההיברידית בהצלחה רבה, היא חושפת בג'נבה מכוניות משפחתית העונה לשם איוניק. הרכב במבנה משפחתי דו שימושי ומונע באופן היברידי וחשמלי, לרבות גרסת פלאג אין או על חשמל בלבד.


סיאט
– השיקה לראשונה רכב קרוסאובר משלה, הקרוי אטקה. מדובר ברכב הפנאי הקומפקטי, המתבסס על שלדת פולקסווגן גולף, עם אורך של 4,360 מ' ובסיס גלגלים של 2,640 מ'. מנועי טורבו בנזין ודיזל. בנזין בנפח 1.0 ליטר עם 3 צילינדרים שמספק 115 כ"ס. הוא פועל כיום בהצלחה באיביזה של סיאט. מנוע 1.4 ליטר מספק 150 כ"ס ומנועי דיזל בנפחים של 1.6 ו- 2.0 ליטר. תיבת ההילוכים, כפולת מצמדים DSG עם 7 הילוכים וטפטרוניק להעברת הילוכים ידנית. בתחום הבטיחות מציעה האטקה, מערוכת התרעה לשמירת מרחק לרבות בלימה אדפטיבית, אוטומטית במהירות עירונית עד 60 קמ"ש. בנוסף קימות מערכות התרעה לסטייה מנתיב הנסיעה. מצלמת 360 מעלות לחנייה, ואופציה למערכת שמבצעת את פעולת החנייה אוטומטית.


פיאט
– פיאט חוזרת לקטגוריה המשפחתית עם הטיפו שלה. הרכב משפחתי במבנה 5 או 4 דלתות סדאן. גרסת הסדאן באורך של 4,530 מ' ובסיס גלגלים של 2,460 מ' ונפח תא מטען של 520 ליטר. המנוע בנפח 1.6 עם 110 כ"ס. היא צפוייה להגיע לישראלהשנה ולהתמודד בקטגורייה המשפחתיות הקומפקטיות כדוגמת: יונדאי i-25 וסקודה ראפיד.


קיה
– קיה הציגה את הנירו, שהינו רכב קרוסאובר קומפקטי. הרכב מתבסס על פלטפורמה של יונדאי איוניק, ופועל על מנוע היברידית.
אופטימה– מכונית המנהלים של קיה, שתפסה בישראל בעיקר בתחום המוניות, נחשפה עם שני גרסאות חדשות בהם גרסת SW סטיישן וגרסה היברידית . האופטימה ההיברידית, פועלת בשיטת פלאג-אין וניתנת לטעינה בעמדות טעינה או בשקע חשמל בייתי. המנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר, שמספק 156 כ"ס ומנוע חשמלי עם 67 כ"ס. הסוללות חדישות מסוג ליתיום פולימר, מעניקות טווח יעיל של 54 ק"מ לנסיעה חשמלית.


רנו
– חשפה את הסניק המשפחתית הוותיקה והמורחבת. הפעם במבנה קורוסאובר, שמזכיר מאוד את דגם הקפצ'ור. מבנה המכונית זוכה לשיפור מידות אורך, רוחב, גובה ובסיס גלגלים של 2.73 מ'. עיצוב הפנים מקבל עדכון עיצובי תוך שיפור באיכות החומרים. ראוי לציין כי הפעם לוח השעונים חוזר להתמקם בסביבת ההגה מול עיני הנהג ולא במרכז הפנל. בבטיחות מתווספות מערכות התרעה לשמירת מרחק וסטייה מנתיב. בנוסף מערכת בלימה אדפטיבית שיעילה למהירות אופיינית בתחום עירוני, עד 60 קמ"ש. מגוון מנועים לדגם בהם, טורבו בנזין 1.2 בהספק של 115 ומנוע דיזל 1.6 עם 130 כ"ס.
דגם הגראנד סניק שמיועד ל- 7 נוסעים יכנס לפס ייצור בהמשך השנה .

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg