נפתח גשר מוצא


נפתח לתנועה גשר מוצא
סוף לסיבוב מוצא המיתולוגי, גשר מוצא מירושלים לתל אביב נפתח לתנועה ויבטל את סיבוב מוצא המסוכן.
30/5/16
סיבוב מוצא, המוכר שנים רבות לנהגים הנוסעים מירושלים לתל אביב כסיבוב המוות, יהפוך ללא רלוונטי החל מ- 31/5/16. משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל חנכו היום את גשר מוצאהחדש, מכיוון ירושלים לתל אביב, שיבטל את סיבוב מוצא המסוכן. הגשר שנחנך, הוא אחד משני גשרים מקבילים, באורך של כ- 800 מטרים כל אחד, החולפים מעל עמק מוצא. עלות הקמת צמד הגשרים נאמדת בכ-380 מיליון ₪ .
הגשר השני (הדרומי), מכיוון תל אביב לירושלים, יפתח לתנועה בחודש נובמבר 2016 יחד עם פתיחת מנהרות הראל, שיבטלו את העלייה המיתולוגית לקסטל. שני הגשרים, המתנשאים לגובה של 30 מטרים, כוללים שלושה נתיבים כל אחד, לכל כיוון.
הגשרים הוקמו באמצעות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. כל גשר מורכב מ-250 חוליות, באורך של 3 מטרים. חיבור החוליות נעשה באמצעות כבלי פלדה שנמתחו בתוך החוליות לאורך כל הגשר. משקל כל אחד מהגשרים מגיע ל-20 אלף טון.
מדובר בצעד גדול נוסף לחיבור הבירה לכל חלקי מדינת ישראל. פתיחת הגשר החדש תשפר את זרימת התנועה באחד מעורקי התנועה המשמעותיים ביותר בישראל. ביטול סיבוב מוצא המסוכן יאפשר לעשרות אלפי הנוסעים לחלוף על הפקקים ולהגיע מירושלים לתל אביב, במהירות ובבטיחות.
הקמת צמד הגשרים במוצא, מבוצעת כחלק משדרוג כביש מס' 1, בקטע שבין שער הגיא לירושלים. במסגרת הפרויקט מורחב הכביש לשלושה נתיבים, לכל כיוון, תוך שיפור הבטיחות, לאורך הקטע המשודרג, באמצעות ביטול סיבובים חדים, עליות תלולות והוספת שוליים רחבים ותקניים בצדי הדרכים. עלות שדרוג כביש 1, נאמדת בכ-2.5 מיליארד ₪.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg