זהירות שטחים מתים

מערכת חדשה לזיהוי שטחים מתים שנבנתה במכללת אפקה להנדסה תודיע לנהג בעזרת סימון על המראה הצדדית האם ה"שטח המת" בצידי הרכב פנוי או לאו
14.5.12
מי לא מכיר את קריאת המ…. כשהוא מזהה ברגע האחרון רכב העוקף אותו מאחוריו. בעיית השטחים המתים (המרחב הנמצא בקרבת הרכב, כל צד שהוא, המוסתר מעיני הנהג על ידי גוף הרכב עצמו), ידועה ומצאה את פתרונה החלקי עם מערכות אתרעה המגיעות כחלק אינטגרלי של רכבים חדשים והעובדות באמצעות מכ"מ או זיהוי תמונה.
השטחים המתים גורמים למספר רב של תאונות צד. תאונות צד בכביש מהיר מתרחשות על פי רוב בעת מעבר מנתיב לנתיב, אם כאשר יוצאים לעקיפה או בעת השתלבות בתנועה, לרוב התאונות מתרחשות במהירות גבוהה יחסית ועלולות להיות קטלניות בשל כך. כמעט מחצית מהתאונות באוטובוס מתרחשות בצד שמאל או ימין של האוטובוס. מכאן גם ברורה החשיבות הרבה במציאת פתרון כולל לבעיה.
זוהר זיו סטודנט במכללת אפקה להנדסה הקדיש את פרויקט הגמר שלו בתואר הנדסת חשמל לנושא הוא מציג את המערכת שפיתח ביריד פרויקטי גמר של מכללת אפקה להנדסה שיתקיים ביום שלישי הבא, ה- 22.05, בשעה 13:00 בקמפוס המכללה.
זיו פיתח אב טיפוס למערכת המתריעה על המצאות מכשול בשטחים מתים בצדי רכב ומניעת תאונות במעבר נתיבים בכבישים בין-עירוניים. המערכת פועלת על פי עקרונות סונאר אקטיבי (אות גל קול בתדר גבוה) ויודעת לסנן מקרים בהם רכב אחד חולף על פני רכב שני ונותנת מענה למצב בו שני רכבים נמצאים בתנועה אחד ליד השני בכביש בינעירוני. את המערכת החדשה ניתן יהיה להתקין על כל רכב מכל סוג והיא תוכל לשדרג כל רכב מבחינה בטיחותית.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg