שוק הרכב הסיני בירידה

בישראל מדברים על תחילת החדירה של מכוניות סיניות. בסין רואים מציאות מעט שונה, שבה קצב המכירות לדאבונם של היצרנים מואט ואף צונח.
13.3.12
הכלכלה הסינית היא קרוב לוודאי הכלכלה הצומחת ביותר בעולם ואף היא לא עומדת אדישה, ככל הנראה, למשבר הכלכלי בעולם המערבי. נתוני המכירות של תעשיית הרכב הסינית כפי שפורסמו על ידי איגוד תעשיית הרכב הסינית, הם הגרועים ביותר מאז שנת 2005. בחודשים ינואר פברואר המכירות צנחו בשיעור של 4.4 אחוזים ובחודשים אלו נמכרו רק(!) 2.37 מיליון כלי רכב. הירידה במכירות נצפתה בכל סוגי כלי הרכב. כך למשל, מכוניות דו שימושיות ירדו ב-12 אחוז ונישת ה-SUV הצטמצמה ב-10 אחוזים.
הנתונים האלו הנם מכה לא קלה עבור תעשיית הרכב האירופאית שקיוותה לשפר את נתוני המכירות שלה, שירדו באירופה, עם עליה במכירות בסין. כך למשל מכירות GMבסין צנחו בחודשים אלו ב-30 אחוז. במפתיע, ואולי לאו דווקא, נישת המכוניות היוקרתיות צמחה. פולקסוואגן ואאודי מדווחות על עליה של 66 אחוז במכירות (31,352 כלי רכב).
אחת מהסיבות לירידה במכירות היא, ככל הנראה, העליה המואצת במחיר הדלק וקביעת שיאים שלילים, דווקא בתחום הרגיש הזה. מחיר הדלק בסין האמיר ל-4.2 דולר לגלון לשם השוואה בתקופה המקבילה מחיר הגלון בארה"ב עומד על כ-3.72 דולר. הסינים נערכים לעליה במחיר הדלק כשהם מתכוונים לבסס מדיניות אנרגיה חדשה שתכלול מרכיבים שונים כמו: גריטה של מכוניות ישנות, עידוד היצרנים לשימוש באנרגיה אלטרנטיבית ובנוסף מתכננים הרשויות הסיניות מדיניות מס מפלה לטובה מכוניות חסכניות בדלק.
הסבר נוסף לירידה במכירות היא שתעשיית הרכב המקומית הגיעה לשלב שבו היא צריכה למכור מכוניות יותר איכותיות ובטוחות מה שקרוב לוודאי יעמיק את שיתופי הפעולה עם חברות אמריקאיות ואירופאיות.
T
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg