מושבי בטיחות לילדים יעילים מונעים תמותה.


בטיחות המושבים בכלי הרכב.
מושבי בטיחות יעילים מפחיתים את תמותת הילדים הנוסעים ברכב בכ- 70%.
20/5/2014
מנתוני ארגון בטרם עולה כי, היפגעות נוסעים ברכב מהווה סיבה מובילה לתמותת ילדים. מושבי בטיחות יעילים, מפחיתים את תמותת הילדים בכ- 70 אחוזים. מחקרים בעולם מלמדים כי שימוש נכון במושבי בטיחות מפחית בכ-70% את שיעור תמותת הילדים ומפגיעות גוף בתוך הרכב. בסקר תצפיות שנערך בין השנים 2008-2011 נמצא כי בממוצע 13% מהנוהגים לא חגרו את ילדיהם בזמן הנסיעה, 33% חגרו את ילדיהם אולם לא באופן תקין ויעיל ורק 53% בממוצע חגרו את ילדיהם כהלכה.

התקנה שגויה למושבי בטיחות
במחקר שעסק בנושא עמדות והתנהגות הורים בנושא בטיחות ילדים, נמצא כי 72% מהמושבים ברכב מותקנים עם שגיאה קריטית. עוד נמצא כי כ-58% מההורים לא נתקלים בקושי בהתקנת מושב הבטיחות, רק 16% טענו על בעיות במידה גבוהה והשאר דיווחו על בעיות שונות בהתקנת הכיסאות.הבעיה העיקרית שזוהתה הייתה התקנה לא נכונה של מושב התינוק. ב- 56% מהמקרים המושב אינו בטוח בחיבורו באופן הדוק ( 2.5 ס"מ) ב-45% מהמקרים, נעשה שימוש לא נכון במנגנוני הסגירה של הרצועות. ב- 21% מהמקרים החגורות לא היו במסלול הנכון להם. ב-16% מהמקרים החגורות לא היו הדוקות על גוף הילד. ב-10% מהמקרים הרצועות לא היו בגובה המתאים. עוד נמצא כי הורים מושיבים את ילדם במושב שליד הנהג מול כרית אוויר פעילה, או שהם לא מקפידים להושיב את ילדם בניגוד לכיוון הנסיעה. אם חשבתם שזאת בעיה של הישראלים טעיתם, שכן הבעיה חוצה גבולות. במחקרים שנעשו במדינות שונות כמו: ארה"ב, גרמניה, צרפת, אירלנד נמצא כי ב-73% מהמקרים נעשו טעויות בהתקנת מושבי הבטיחות.
מהם השיקולים לרכישת מושבי בטיחות לילדים?
מחקרי צרכנות מצאו כי ב- 56% מהמקרים הרוכשים חושבים על נוחות הילד. 49% חושבים על מחיר המושב. ל-32% מהרוכשים חשוב שיהיה תו התקן. 30% מתחשבים בשם המותג של יצרן מושב הבטיחות. שיקולים נוספים שנלקחים ברכישה מראה הכיסא ונוחות התקנתו במושב המכונית. מסתבר כי המודעות להתקני בטיחות למושבי ילדים נמוכה. רק 30% מההורים ידעו על שיטות ריתום ועגינה שונות. מתוכם 19% היו מודעים להתקני איזופיקס, (התקן המתחבר לשלדת הרכב) . 70% מהנשאלים לא יודעים מה התקן איזופיקס ובמה מדובר ומה היתרון של עגינת המושב באמצעות ההתקן.
חוגרים ילדים בנסיעות קצרות
73% מההורים חוגרים את ילדיהם בגיל 5-14 שנים גם בנסיעות קצרות. לעומת זאת, כאשר מדובר בילדים קטנים בגיל של עד 4 שנים, רק כ- 41% מההורים חוגרים את ילדיהם.
עד איזה גיל יש להושיב את הילד במושב בטיחות או בבוסטר, טרם המעבר לחגירה רגילה?
40% מהנשאלים ציינו כי הם חוגרים את ילדיהם בטווח הגילים של 3-7 שנים. 24% ציינו שהמעבר לאחר גיל 8 שנים (ע"פ החוק ). 23% ציינו כי הגיל למעבר הוא 9-11 שנים.

מסקנות
: רמת המודעות לכיסאות והתקני בטיחות לילדים ולתינוקות נמוכה. השימוש הנכון לוקה בחסר. ההורים לא בקיאים בשיטות עגינה מתקדמות כדוגמת האיזופיקס, המחוברת לשלדת הרכב. לבטיחות הילדים חשובה הגברת המודעות לבטיחות בהסעת ילדים במכונית
.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg