להתמקד בהסעת המונים
אוריאל לין: "אם רוצים להילחם בפקקים, יש לפזר את האתרים של מקומות עבודה גדולים, המאלצים עובדות ועובדים מערי הלוויין להגיע למרכזי העיר. בטכנולוגיה של היום אפשר לתקשר ביעילות מבלי להגיע פיזית למקום אחד".
28/1/18 צילום: יוד צילומים
ועידת Cars2018, הוועידה השנתית לענף הרכב והתחבורה בישראל של לשכת המסחר תל אביב והמרכז, בשיתוף עם עיתון גלובס, התקיימה בסוף ינואר באילת. ועידת Cars2018, התקיימה זו השנה הרביעית, ועסקה בין השאר בשינויים הטכנולוגיים אשר פוקדים את ענף הרכב בישראל ובעולם והשפעתם של מרכזי הפיתוח על עתיד הרכב בישראל. הפאנלים השונים בחנו מיהם מותגי העל של תעשיית הרכב העולמית הצובעים את השוק הישראלי והאם הרכב החשמלי העתידי כבר כאן. כמו כן, הועידה עסקה ברגולציה בענף הרכב בישראל.
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פתח את ועידת הרכב cars2018 ואמר: "אחת מהבעיות של כולנו הם הפקקים, פקקי התחבורה, פקקי התעבורה בכבישי הארץ, כולנו יודעים היטב מהו המחיר הגבוה שאנחנו משלמים ומשלמים מאוד גבוה, באיכות החיים, איבוד שעות עבודה, תאונות דרכים וגם שימוש מיותר באנרגיה, שזה אומר הרבה כסף למדינה זו. בעיית הפקקים הולכת ומעצימה ונראה כי אין פתרון ואין כזה. אנחנו יכולים להשקיע המון בתעבורה ובכבישים, וזה חשוב. אך הפיצוץ בכבישים ימשיך ויעלה, לא משנה כמה נשקיע, גשרים, כבישים, בין עירוניים, הפקקים יגברו. במדינת ישראל יש לנו מלכוד פשוט, אנחנו קונים הרבה רכבים ונמשיך לקנות. בשנים 2016, 2017 נרשמו 550,000 רכבים והרכישה נמשכת. תקציב המדינה נשען במידה רבה מאוד על רכישת הרכבים. לא יעזור אם נשקיע בתשתיות, הפקקים יעלו. לכן צריך לחשוב בצורה שונה, להבין כי זו לא אחריות רק של משרד התחבורה, זה מחייב גישה כללית". עוד לדברי לין: "יש מיתוס, נת"צ, מה זה נתיב תחבורה ציבורית? השקענו מאות מיליארדים בתשתיות כבישים וכשאתם תקועים בפקקים בשני נתיבים, הנתיב השלישי פנוי, למה? כי הוא משמש נתיב תחבורה ציבורית. מה זה נתיב תחבורה ציבורית? גוזרים שליש מהתשתית כדי לעודד אנשים להשתמש בתחבורה ציבורית במקום ברכבים פרטיים, אך זה לא עובד, אתם ממשיכים להשתמש ברכבים הפרטים כי אתם לא רוצים להמתין בתחנות האוטובוסים ולהתעכב. היום 2 שליש מהתעבורה היבשתית הוא ברכבים פרטיים ואין הצדקה לגזול שליש מהכביש. הנהג הישראלי לא יעבור לתחבורה ציבורית." לין מציע להתחיל לחשוב אחרת, בואו ננתץ את מיתוס הנת"צ, ונבין שמה שנקרא הסעת המונים, צריך להתמקד רק ברכבות, רכבות פרברים ולא בתנועה יבשתית של מכוניות. התפיסה של תחבורה ציבורית יבשתית נכשלה ותמשיך להיכשל. יש לנו ניסיון של עשרות שנים שלא ייווצר שום שינוי מבני, הנתיבים של תחבורה ציבורית, יוקדשו לתנועה מדוללת בעוד שאנו נתקע בשני הנתיבים הנותרים".