ועידת Cars 2016


ועידת
Cars 2016
אוריאל לין בוועידת Cars2016של איגוד לשכות המסחר וגלובס: יש לעזוב לשנתיים שלוש את מתווה הגז ולעבור למתווה על מיסוי הרכב.
8/1/16
עו"ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר: "בשנת 2003 מדינת ישראל יבאה 110,000 רכבים, לפי רשות המיסים. ב- 2014 280,000 מכוניות. לרכב יש השפעה דרמתית על החיים של הישראלי. ואני לא אוהב את כל ההשפעות המקרו, השפעות אלו בהרבה מקרים מביאות לשגיאות שאין כמותן. בישראל אין תחליף ריאלי לשימוש בכלי רכב פרטי. אף משפחה ממוצעת לא יכולה לתפקד באופן תקין ונורמאלי ללא אחזקת כלי רכב, ועל המדינה להתמודד עם המציאות הזו. כמעט ואין מדינה בעולם שהמיסוי בה על רכישה ואחזקת רכב הם כה גבוהים כמו בישראל ". במסר זה נפתחה ביום 7/1/16 ועידת Cars2016, הוועידה השנתית לענף הרכב והתחבורה בישראל של איגוד לשכות המסחר. עוד ציין לין, כי המיסים שאנחנו סופגים, משפחה ממוצעת כדי להחזיק רכב והשפעתה על הישראלי היא דרמתית. בשנת 2014 הוצאנו 70 מיליארד ש"ח על רכישת רכבים, משלמים מס קניה 60% בממוצע ממחיר הרכב, על הדלק משלמים 2/3 בערך הדלק. להחזיק מכונית בישראל למשפחה ממוצעת עולה 2,000 ש"ח, מה זה עושה למשפחה? כמה אנחנו לוקחים מהמשפחה מיסים על החזקת הרכב כי חייבת להחזיק הרכב הזה? גורמים להורדת המשאבים שלנו. מפעם לפעם עושים ניסיונות להוריד יוקר המחייה בארץ בתחומים כמו מזון, אם רוצים להשיג באמת להגדיל את ההכנסה הפנויה של משפחה מה שצריך לעשות, בחשיבה נכונה, מצד אחד להשתדל להגדיל הכנסה פנויה של המשפחה ויחד עם זה לחזק את כוח הקניה, כך צריך לעשות, אבל אנחנו לא יכולים להגדיל את ההכנסה הפנויה של המשפחה כי היא צריכה להחזיק רכב, היא משלמת מיסים גבוהים, אנחנו סופגים מהמשפחה בגלל הרכב, אנחנו מורידים את רמת החיים של המשפחה בישראל, במקום שיותר כסף יהיה פנוי למזון טוב, חינוך, תרבות ובידור הוא הול לתשלום מיסים על הרכב. זו מציאות עגומה.
עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה, ציין, כי ענף התחבורה במדינת ישראל תופס תאוצה, משפיע על חיי היום יום שלנו, אנו נעים ממקום למקום והרכב דבר חשוב. בשנה האחרונה משרד התחבורה המשיך לקדם ולפתח את התשתיות במדינת ישראל כמו שלא היה מאז הקמתה, הרבה שנים עניין זה, התשתיות היו מוזנחות וראינו גם בשנה האחרונה פיתוח של כבישים, שדרוג, הנחת מסילות ברזל, הקמת תחנות רכב והמון תשתיות ביבשה שהיו מוזנחות והן מקודמות. גם כביש אילת עובדים משני הצדדים, כביש 6 הוארך עד לצומת שוקת ועוד 10 ק"מ, עושים במהלך השנה הקרובה, כך ממשיכים ומקצרים את הדרכים . במשרד התחבורה, זו קדנציה שלישית של שר התחבורה וזה נותן יציבות וכשיש יציבות יש המשכיות והמדיניות מתבססת ומתקיימת ודברים יוצאים לפועל.
באוגוסט האחרון יצאנו לדרך עם בניית הרכבת הקלה. העיר ת"א כרגע הפוכה אך זה דבר שהיה צריך להיות לפני 100 שנה, אבל לא היה האומץ ולא הנחישות לחפור את כל העיר ת"א, זו תהא תקופה קשה, אך אין ברירה, זה מחויב המציאות. פרויקטים אלו של הקמת והפעלת מערכות להסעת המונים זה דבר שאנו צריכים ונדרשים לו כי היום אי אפשר לזוז בעיר ת"א 11 קמ"ש בעיר, זה משהו לא נורמלי ואם לא נעשה משהו ולא נחפור ונסתכל קדימה, גם לדור הבא. זה מתקשר לעניין התחבורה הציבורית, נכון, מכיר הדעות על הרכב הפרטי שמשפחה לא יכולה בלי רכב פרטי וכי זה מוצר נדרש, אך אם רוצים להיות מדינה נורמלית ומתקדמת, אנו חייבים לפתח התחבורה הציבורית.
מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת, בניית שדה התעופה בצומת באר אורה, שיסתיים כנראה בשנת 2017, אין לי ספק שיחולל שינויים דרמתיים, גם בתעשיית התיירות של העיר אילת. כביש הערבה, שודרג ב- 45 ק"מ הראשונים, יש אישור לעוד 10 ק"מ ואני אומר כי כוונת שר התחבורה, להתחבר עד כביש 6, להגיע לצומת הערבה, משם לכיוון דימונה ואין שום סיבה עולם שלא נקרב את הציוויליזציה האילתית לציוויליזציה התל אביבית.

ועידתCars2016, הוועידה השנתית לענף הרכב והתחבורה בישראל של איגוד לשכות המסחר, התקיימה בפעם השנייה ב-7-9 בינואר 2016 במלון הרודס אילת.
הוועידה, עסקה באתגרים האקטואליים של ענף הרכב בישראל, במטרה ללבן את הנקודות השונות בפאזל הגדול של תעשיית הרכב לשיפור המשק הישראלי ומצבם של העסקים והצרכנים. בין היתר, חוק רישוי רכב, השפעת תאונות הדרכים על ענף הרכב ועל הצרכן הישראלי, השפעת הטכנולוגיה על המרחב האורבני ועל תרבות הצריכה, כיצד העידן הממוחשב ישפיע על פיתוחי המכוניות, תרומתה הכלכלית של התחבורה השיתופית למדינה, התחבורה הציבורית מול התחבורה השיתופית, ועוד.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg