טויוטה קאמרי על הכביש


טויוטה קאמרי. הנמכרת ביותר בארה"ב
יוניון מוטורס מתחילה בשיווק טויוטה קאמרי והופכת ליבואנית הראשונה בישראל המייבאת באופן סדיר מותג יפני בתקינה אמריקאית
19.8.13
מאז השקתה ב-1983, הפכה הקאמרי ללהיט של המותג טויוטה. עד היום, נמכרו ברחבי העולם למעלה מ-15 מיליון רכבי קאמרי, והיא הוכתרה כמכונית הנמכרת ביותר בארה"ב ב-15 מתוך 16 השנים האחרונות.
יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, מתחילה בשיווק טויוטה קאמרי, מכונית המנהלים המיוצרת בקנטאקי, ארה"ב. הייבוא הסדיר מתאפשר בעקבות תקנות משרד התחבורה משנת 2011, המאפשרות ייבוא של דגמי רכב המיוצרים על-ידי יצרנים שאינם אמריקאים לפי התקינה הפדראלית של ארה"ב. בארץ תשווק הקאמרי בשתי גרסאות: גרסת בנזין עם מנוע 2.5 ליטר המספק 178 כ"ס, וגרסה היברידית המציעה הספק משולב של 200 כ"ס.
ביצועים וניצולת דלק
מודל 2013 של הקאמרי הנו הדור השביעי של הדגם, והוא מוצע בשתי מערכות הנעה: מערכת הנעה היברידית – עם מנוע 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים. נתוני תצרוכת הדלק של הקאמרי ההיברידית עומדים על 21.3 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית, 19.6 ק"מ לליטר בנסיעה בכביש מהיר ו-20.4 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. נתונים אלו, יחד עם פליטת מזהמים משולבת של 99 ג'/ק"מ, מציבים אותה בקבוצת ציון ירוק 3.
מערכת ההנעה ההיברידית מסתייעת בתיבת הילוכים אחורית ייחודית ומשלבת בין מנוע בנזין לבין מנוע חשמלי עם מומנט גבוה. שילוב זה מאפשר למערכת להפיק 200 כ"ס ולחלק את ההספק בהתאם לצורך – למנוע הבנזין בלבד, למנוע החשמלי בלבד או לשני המנועים גם יחד. שילוב שני מקורות הכוח במערכת ההיברידית, מעניק לקאמרי יכולת האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.6 שניות בלבד.
למערכת אופציה ייחודית של מצב נהיגת EV המאפשר לנהג לתפעל את הקאמרי ההיברידית תוך שימוש במנוע החשמלי בלבד בנסיעה של עד 2.5 ק"מ במהירויות נמוכות (פחות מ-40 קמ"ש). בנוסף, יש מצב נהיגת ECO מתאים לנסיעה יומיומית רגילה בדגש על חסכון בדלק.
הגרסה השניה מצויידת במנוע בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטרים, המצויד במערכת Dual VVT-i (תזמון שסתומים משתנה כפול חכם). המנוע מספק 178 כ"ס ומומנט מרבי של כ-23.56 קג"מ. זמן ההאצה מ-0 ל-100 עומד על 9.1 שניות והמהירות המרבית עומדת על 180 קמ"ש. לגרסה זו יש תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, שמציעה 6 מהירויות. נתוני צריכת הדלק הנם: 12.2 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית, 17.9 ק"מ לליטר בנסיעה בכביש מהיר, ו-14.3 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. פליטת מזהמים משולבת של 135 ג'/ק"מ, מציבים את דגם הבנזין בקבוצת ציון ירוק 6.
עיצוב חיצוני
הקאמרי הנוכחית, בניגוד לקודמותיה, מאופיינת במנח רכב רחב ונמוך יותר בהשוואה למודלים קודמים. בצד זאת יש אמירה של יוקרה שקטה בזכות הפנסים הקדמיים, חתך הרוחב של הדלתות, המתאפיין בקימור חד.
עיצוב פנים
מרכיבי תא הנוסעים בדור הנוכחי של הקאמרי משיגים חלל פנימי רחב יותר מזה של קודמיו ומשדרגים את תחושת הנוחות של הנהג והנוסעים כאחד. טווח ההטיה של גלגל ההגה הטלסקופי גדל ב-33% ביחס לדור הקודם. המושב האחורי האמצעי זכה לתוספת מקום לרגליים של כ-5 ס"מ. ככלל עיצוב המושבים זכה להקפדה יתירה בדמות מסגרות מושב חדשות, מסעדי גב גבוהים יותר וכריות מושב ארוכות יותר. חימום מושבים מוצע כסטנדרט בשתי הגרסאות ויש אף אפשרות לויסות הטמפרטורה. תשומת לב מיוחדת ניתנה גם ליושבים מאחור, על-ידי תכנון מרווח ישיבה מפנק, המתאפשר באמצעות עיצוב ייחודי של משענות הגב במושבים הקדמיים, והרצפה השטוחה שלרגלי הנוסעים במושב האחורי.
איכות וגימור החומרים הנם ברמה הגבוהה ביותר – דיפוני עץ וניקל מהודרים בקונסולה המרכזית ובדלתות, ריפודי עור איכותיים ותפירה אקסקלוסיבית, מחזקים את הנראות האלגנטית והיוקרתית של תא הנוסעים.
ביטחון ובטיחות
הקאמרי מספקת מענה לתקני הבטיחות האקטיביים והפאסיביים המחמירים ביותר ומאפשרת הגנה משופרת לנוסעים ברכב ומפני פגיעה בהולכי רגל. הקאמרי השיגה את הדירוג המרבי, 5 כוכבים, במבחני הריסוק של ה-NHTSA (תקן הבטיחות האמריקאי).
דגמי הקאמרי מצוידים ב-10 כריות אוויר: כריות אוויר קדמיות מתקדמות עם מערכת בטיחות SRS ופעולה דו שלבית, כריות אוויר צידיות המותקנות על המושבים הקדמיים והאחוריים, כריות אוויר בצידי הרכב הנפתחות כוילון ויוצרות חיץ בין הנוסעים לבין חלונות הרכב, וכן כריות אוויר לברכי הנהג והנוסע הנוסף במושב הקדמי.
מרכב הקאמרי מעוצב כך שיסייע לספיגת עוצמת הפגיעה בעת התנגשות ולצמצום דפורמציה של תא הנוסעים כתוצאה מהפגיעה. מסגרות המושב עוצבו כדי לעזור לספיגת עומס בעת התנגשויות צידיות. זאת ועוד, מכסה המנוע הפנימי וקונסטרוקציית הקצה הקדמי של הרכב עוצבו במטרה לסייע להפחתה בעוצמת הפגיעה בהולכי רגל בעת התנגשות.
אמצעי הבטיחות כוללים, בין היתר: מערכת לחלוקת עומס בלימה באופן אלקטרוני
(
EBD), מערכת המחזקת את הבלימה (BA) ומערכת עצירה חכמה (SST). מערכות לבקרת אחיזת כביש (TRC) ולבקרת יציבות (VSC) זמינות אף הן.
רמת גימור
הקאמרי החדשה תוצע בישראל ברמת גימור אחת, XLE, אשר הינה רמת הגימור הגבוהה ביותר בה מוצע הדגם. האבזור הסטנדרטי כולל, בין היתר: ריפודי עור, מושבים בכוונון חשמלי, מערכת שמע עם 10 רמקולים, מסך מגע 8 אינץ', מערכת ניווט, מצלמת רוורס, דיבורית Bluetooth, חימום מושבים קדמיים, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים מקוריים, מראה מתכהה אוטומטית עם מצפן וחישוקי סגסוגת קלה "17.
מחיר גרסת הבנזין: 219,900 ש"ח
מחיר הגרסה ההיברידית: 239,900 ש"ח
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg