ירידות במכירות בכל סוגי האופנועים בשנת 2012
9.1.13
בדומה לשוק המכוניות מכירות 2012 שחווה ירידה בשיעור של 9 אחוזים לעומת שנת 2011 כך גם שוק הדו גלגליים חווה ירידה דומה שעמדה על שיעור של 10 אחוזים לעומת 2011.
השוואת נתוני 2011 ל-2012 נמצא כי חל שינוי בתמהיל הדו גלגלים העולים על הכביש.
השינוי הבולט ביותר הוא הירידה בשיעור של 20 אחוז ברכישת האופנועים הקטנים
(51-125 סמ"ק) ובאופנועי הענק (750+ סמ"ק). הצמצום ברכישת האופנועים הקטנים מתווסת במידה מסויימת בעלייה ברכישת אופנועי הביניים בנפח מנוע של 126-250 סמ"ק.
נישת השוק שצמחה באופן משמעותי היא נישת האופנועים בנפח של 501-750 סמ"קאם כי חשוב לציין כי העליה המרשימה באחוזים איננה מצביעה על עלייה גדולה במספרים מוחלטים.
נפח מנוע
|
|
|||||
שנה
|
51-125
|
126-250
|
251-500
|
501-750
|
750+
|
ס"ה (כולל מנועים עד 50 סמ"ק וחשמליים)
|
2011
|
7780
|
4,744
|
1,477
|
496
|
421
|
15,112
|
2012
|
6,219
(-20%)
|
4,857
(+2.3%)
|
1,383
(-6.4%)
|
646
(+30%)
|
339
(-19%)
|
13,605
(-10%)
|
בשנת 2012 עלו על הכביש 13,605 אופנועים מנפח מנוע של 50 סמ"ק ועד לאופנועים בנפח מנוע של 750 סמ"ק פלוס וכן מספר מצומצם (136) של אופנועים חשמליים.
חלוקת האופנועים על פי נפח המנוע מצביעה כי הישראלי מתמקד באופנוע הקטן יותר שנפח מנועו נע בין 51 ל-125 סמ"ק. ב-2012 נרכשו 6,219 אופנועים בגודל הזה שהם
כ-46 אחוז מכלל האופנועים שעלו לכביש. הקטגוריה השניה בגודלה (35 אחוז) היא אופנועים בנפח של 126-250 סמ"ק. 4,857 אופנועים מגודל זה עלו הכביש. מהקטגוריה הגדולה יותר, 251-500 סמ"ק, נרכשו 1,383 אופנועים המהווים כ-10 אחוזים כמלל הרכישות. בקטגורית האופנועים הגדולים נרכשו 646 אופנועים בנפח של 501-750 שהם כחמישה אחוזים ועוד 339 אופנועים, 2.5 אחוזים בקטגוריתהעל, מעל 750 סמ"ק.
המותגים המובילים בישראל – 2012
מותג
|
נפח מנוע
|
||||
|
51-125
|
125-250
|
251-500
|
501-750
|
750+
|
ב.מ.וו
|
24
|
98
|
|||
דוקאטי
|
12
|
47
|
|||
הונדה
|
532
|
243
|
14
|
657
|
54
|
ימהה
|
137
|
240
|
182
|
228
|
|
סאן יאנג
|
2,581
|
2,478
|
403
|
||
סוזוקי
|
12
|
116
|
102
|
15
|
|
פיאג'יו
|
195
|
906
|
124
|
8
|
|
קואנג יאנג
|
4,609
|
758
|
315
|
||
קוואסקי
|
3
|
155
|
56
|
47
|
|
קטמ
|
101
|
78
|
114
|
65
|
14
|