מכירות דו גלגליים – 2012

ירידות במכירות בכל סוגי האופנועים בשנת 2012
9.1.13
בדומה לשוק המכוניות מכירות 2012 שחווה ירידה בשיעור של 9 אחוזים לעומת שנת 2011 כך גם שוק הדו גלגליים חווה ירידה דומה שעמדה על שיעור של 10 אחוזים לעומת 2011.
השוואת נתוני 2011 ל-2012 נמצא כי חל שינוי בתמהיל הדו גלגלים העולים על הכביש.
השינוי הבולט ביותר הוא הירידה בשיעור של 20 אחוז ברכישת האופנועים הקטנים
(51-125 סמ"ק) ובאופנועי הענק (750+ סמ"ק). הצמצום ברכישת האופנועים הקטנים מתווסת במידה מסויימת בעלייה ברכישת אופנועי הביניים בנפח מנוע של 126-250 סמ"ק.
נישת השוק שצמחה באופן משמעותי היא נישת האופנועים בנפח של 501-750 סמ"קאם כי חשוב לציין כי העליה המרשימה באחוזים איננה מצביעה על עלייה גדולה במספרים מוחלטים.
נפח מנוע
שנה
51-125
126-250
251-500
501-750
750+
ס"ה (כולל מנועים עד 50 סמ"ק וחשמליים)
2011
7780
4,744
1,477
496
421
15,112
2012
6,219
(-20%)
4,857
(+2.3%)
1,383
(-6.4%)
646
(+30%)
339
(-19%)
13,605
(-10%)
בשנת 2012 עלו על הכביש 13,605 אופנועים מנפח מנוע של 50 סמ"ק ועד לאופנועים בנפח מנוע של 750 סמ"ק פלוס וכן מספר מצומצם (136) של אופנועים חשמליים.
חלוקת האופנועים על פי נפח המנוע מצביעה כי הישראלי מתמקד באופנוע הקטן יותר שנפח מנועו נע בין 51 ל-125 סמ"ק. ב-2012 נרכשו 6,219 אופנועים בגודל הזה שהם
כ-46 אחוז מכלל האופנועים שעלו לכביש. הקטגוריה השניה בגודלה (35 אחוז) היא אופנועים בנפח של 126-250 סמ"ק. 4,857 אופנועים מגודל זה עלו הכביש. מהקטגוריה הגדולה יותר, 251-500 סמ"ק, נרכשו 1,383 אופנועים המהווים כ-10 אחוזים כמלל הרכישות. בקטגורית האופנועים הגדולים נרכשו 646 אופנועים בנפח של 501-750 שהם כחמישה אחוזים ועוד 339 אופנועים, 2.5 אחוזים בקטגוריתהעל, מעל 750 סמ"ק.
המותגים המובילים בישראל – 2012
מותג
נפח מנוע
51-125
125-250
251-500
501-750
750+
ב.מ.וו
24
98
דוקאטי
12
47
הונדה
532
243
14
657
54
ימהה
137
240
182
228
סאן יאנג
2,581
2,478
403
סוזוקי
12
116
102
15
פיאג'יו
195
906
124
8
קואנג יאנג
4,609
758
315
קוואסקי
3
155
56
47
קטמ
101
78
114
65
14
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg