קרוסאובר חשמלי הראשון של אאודי בישראל

e-tron תחילת עידן החשמל של אאודי, SUVעם טווח נסיעהשל יותר מ- 400 ק"מ והספק של 408 כ"ס. מחיר מ- 392,500 ₪.

16/11/18
חטיבת
Audi בישראל, מבית צ'מפיון מוטורס, חושפת כאן לאחר החשיפה הבינלאומית של הדגם את ה-e-tronשהינו סנונית ראשונה לתחילתה של תקופה חדשה בתחום התחבורה הפרטית, הרכב החשמלי.

Audi e-tron הוא SUV המשלב בין יכולות ספורטיביות לפונקציונאליות משפחתית, עם תא נוסעים מרווח במיוחד בגודל שבין Q5 ל-Q7 הפופולאריים. הרכב כולל שני מנועים חשמליים, המנוהלים בעזרת מערכת ה-quattroומספקים עד 408 כ"ס (300 קילוואט) וטווח נסיעה של יותר מ-400 ק"מ! ה-e-tron מציע את טכנולוגיית הקצה שיש כיום ל-Audi להציע בתחום, לצד ה-DNA המוכר של Audi, אלגנטיות עיצובית, ספורטיביות, קידמה טכנולוגית ואיכות בלתי מתפשרת. Audi e-tron ישווק בישראל עם מגוון מערכות טכנולוגיות מתקדמות, בטיחות אקטיבית ללא פשרות וכל זאת לצד עיצוב מרהיב בשפת המותג.

Audi e-tronמציע חוויית נהיגה של עידן חדש עם שני מנועים חשמליים בהספק משותף של 408 כ"ס ומומנט של 68 קג"מ הזמינים במהירות. ה-Audi e-tron מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות, כשהמהירות המרבית שלו היא 200 קמ"ש (מוגבל אלקטרונית). לדגם דור חדש של מערכת quattro עם ויסות רציף ומשתנה של החלוקה האידיאלית של מומנט ההנעה בין שני הסרנים – המתבצע בתוך שבריר שנייה. במרבית המקרים, ה-SUVהחשמלי משתמש בעיקר במנוע החשמלי האחורי שלו, ואם הנהג דורש יותר כוח ממה שמנוע זה יכול לספק, ההנעה החשמלית לכל הגלגלים מעבירה מחדש את המומנט לסרן הקדמי בהתאם לצורך.

מנוע וביצועים- ה-Audi e-tronמסוגל לעבור יותר מ-400 ק"מ (נתוני WLTP). נתון זה נובע בין היתר ממערכת השבת האנרגיה החדשנית שנכנסת לפעולה בזמן גלישה או בלימה. מערכת זו עושה שימוש במנועים החשמליים של הרכב לצורך בלימה והאטה, דבר המבטיח טעינה של הסוללה תוך כדי נסיעה והפחתת העומס מבלמי הרכב. גורם מפתח לאופי הספורטיבי והדינמי של הרכב הינו המיקום הנמוך והמרכזי של רכיבי חטיבת ההינע. מערכת הסוללות מותאמת באופן אופטימלי לממדי ה-Audi e-tron, וממוקמת בין הסרנים בתצורה שטוחה מתחת לתא הנוסעים. דבר זה מעניק ל-Audi e-tronמרכז כובד דומה לזה של מכונית סדאן עם חלוקת עומס בין הסרנים ביחס קרוב ל-50:50. ה-Audi e-tronהוא הרכב הראשון מייצור סדרתי שמסוגל להיטען בעמדות טעינה מהירות עם זרם ישיר (DC) בעד 150 KW. משמעות הדבר היא כי שהרכב יכול להיות מוכן לקטע הארוך הבא של הנסיעה בתוך כחצי שעה. ניתן גם לטעון את ה-SUVהחשמלי באמצעות זרם חילופין (AC) בעד 11 קוו"ט – המשמעות היא שטעינת לילה מבטיחה סוללה מלאה המספיקה ליותר מ-400 ק"מ מידי בוקר.

עיצוב- החלל הפנימי e-tronAudi מציג את העיצוב החדש של תאי הנוסעים של Audi עם מראה נקי ומתוחכם המוכר מדגמי הסאלון של המותג. חווית המשתמש החדשה של המותג כוללת כסטנדרט שלושה מסכים שונים בתא הנוסעים: שני מסכי מגע מתקדמים ומסך נתונים Audi Virtual Cockpit המחליף את לוח השעונים הקונבנציונאלי. הדגם יוצע בתחילה בשתי רמות גימור. ברמת הגימור Advance, מציע ה-Audi e-tronמפרט אבזור שופע כסטנדרט, הכולל בין היתר: מתלי אוויר, חלון גג פנוראמי, ריפודי עור, מפתח חכם, חישוקי 20". בתחום הבטיחות כוללת רמת גימור זו מגוון רחב של מערכות בטיחות אקטיביות 360 מעלות שהוצגו ב-A8 החדשה: מערכת לבלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת סיוע בפקקי תנועה, מערכת לזיהוי שטח מת, מערכת סיוע לכניסה לצומת, מערכת לעזר לבלימה ביציאה מחניה ומניעת פתיחת דלתות בתנועה חולפת.

חבילת Premium מציעה בין היתר גם מראות צד וירטואליות מהפכניות, מערכת שמע B&O, וחישוקי 21 ותוצע בתוספת תשלום.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg