אגרות רישוי לרכב בישראל

ישראל מובילה בעולם בשיעור אגרות רישוי לרכב. הכנסות המדינה נאמדות בכ- 4 מיליארד ₪ בשנה.

9/1/17

ועדת הכלכלה של הכנסת דנה בנושא גובה תעריף אגרות הרישוי השנתיות המשולמות לרכב חדש ומשומש. מנתונים שנמסרו בדיון עולה, כי עלות אגרות הרישוי בישראל גבוהות משמעותית מול מדינות אחרות בעולם.
התעריף בישראל עומד על 1370 ₪ בממוצע לשנה. לעומת מדינות כמו איטליה שבה משלמים 295 ₪, בבריטניה235 ₪, בלגיה 121 ₪ ובספרד 100 ₪.

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל אמר כי התעריף הגבוה בישראל גובל בחזירות. אין מדינה בעולם שגובה כל כך הרבה עבור אגרות רישוי.
כבל התחייב לפעול להוזלת התשלום ופנה לנציגי האוצר לקבלת הסברי לאופן התחשיב לקביעת שיעור האגרות, בייחס להשקעה בתשתיות הכבישים.

משרד האוצר: התשלום מתיחס לעלות התשתיות

נציגי האוצר טענו בדיון כי, העלות הממוצעת של אגרות הרישוי לרכב עומדת על 1370 ₪, בו בזמן שהעלות עבור השימוש בתשתיות לרכב עולה למדינה 2,100 ₪.

משרד התחבורה: יש להפחית את גובה אגרת הרכב באופן משמעותי.

בתגובה להודעת ועדת הכלכלה של הכנסת על גובה אגרות הרישוי לרכב, הודיע משרד התחבורה כי אגרות הרישוי לרכב הן באחריותו המוחלטת של משרד האוצר וכי גובה האגרות נקבע על ידו.
הכנסות המדינה מאגרות הרישוי לרכב מועברות ישירות למינהל הכנסות המדינה ומהוות מקור לתקציב המדינה יחד עם אגרות אחרות ומיסים הנגבים על ידי מדינת ישראל. תהליך קביעת האגרה ושינוי של אגרה קיימת נתון לועדת האגרות הבינמשרדית שברשות משרד האוצר וכל שינוי באגרות מחייב את אישורם של אגף התקציבים ומשרד האוצר, ועדת האגרות שברשות מנהל הכנסות המדינה ושר האוצר.
שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ הביע את דעתו בפני יושב ראש ועדת הכלכלה של הכנסת, איתן כבלכי יש להפחית את גובה אגרת הרכב שהמדינה גובה באופן משמעותי.

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg