נפתח מרכז פניות נהגים ארצי (מפנ"א) באגף התנועה

לראשונה במשטרת ישראל, נחנך מרכז פניות נהגים ארצי באגף התנועה , המאגד תחת קורת גג אחת ברמה הארצית את כלל גורמי המקצוע בתחום המענה לפניות נהגים, במטרה לשפר את השירות לאזרח וטיוב תהליכי עבודה בתחום .
מאת: נועם קום 22/8/2010
עד כה מערך פניות הנהגים, פעל בכלל המחוזות המשטרה בישראל במקביל ליחידות התנועה הטריטוריאליות, פתיחת המרכז, תביא לאיחוד כוח האדם , לרבות הכשרתו ושדרוג האמצעים במוקד אחוד, המהלך ישפר היכולות האופרטיביות ואת רמת השירות . המענה לפניות הציבור הן הטלפוניות והן המתקבלות בכתב המסתכמות בלמעלה 400,000 פניות במהלך השנה .
במסגרת הקמת המרכז הארצי, הושם דגש על איתור והכשרת מועמדים, שתפקידם יהיה לטפל כאמור במאות אלפי פניות במגוון נושאים, בהם : בקשות למידע כללי אודות דו"חות , לרבות דוחות תאגידים, ובקשות בכתב להסבתם שיוגשו בתוך 90 יום ובטרם שולם הקנס , בקשות להמרה באזהרה תוך 30 יום ובהתאם לקריטריונים החדשים, בקשות להישפט באיחור, בקשות להרשעות שמתקבלים מחו"ל , כונס נכסים , טענה לאי המצאות במקום העבירה , דו"ח שגוי , התיישנות בדו"חות אוטומטיים , פטירת הנאשם וכן דו"חות חניה שנרשמו לנכים ועוד …
במשטרה מציינים כי קדמה למהלך הקמת המרכז,זה עבודת מטה, במסגרתה נבחנו תהליכי העבודה וסביבת העבודה במערך פניות נהגים וכפועל יוצא את תפוקותיו בהיבט המקצועי והשירותי לאזרח , ממנה עלה הצורך כאמור בהקמת מערך ארצי לטיפול בפניות נהגים מתקדם לשם ייעול תהליכי עבודה באופן שירותי ומקצועי תוך זמינות מרבית, ניצול אופטימאלי של כ"א ומשאבים תחת קורת גג אחת, קיום אסטרטגיה ניהולית אחידה ומרוכזת , עבודה מוכוונת איכות ושירותיות עפ"י תהליכי עבודה מובנים ומוגדרים.
תהליך ריכוז הפעילות במרכז פניות הנהגים הארצי וניתוב הפניות מהמחוזות אליו יהא במדורג , כאשר תהליך זה עתיד להסתיים תוך מספר חודשים בהתאם להכשרה הנדרשת והטמעתו בקרב כלל הגורמים .
מפכ"ל המשטרה , רנ"צ דודי כהן , ציין בטקס הפתיחה : "קיימת חשיבות מהמעלה הראשונה בהקמת מרכז פניות נהגים ארצי המהווה קשר ישיר ושירותי לאזרח , שכן נגישותו של השוטר אל מול האזרח מבטאת באופן ישיר את שלטון החוק בישראל" .
ראש אגף התנועה – ניצב אבי בן חמו ציין : " מערך פניות הנהגים מאופיין בממשק גבוה עם הציבור, בהיקף של כמעט חצי מיליון פניות מדי שנה ולמעשה הקמת מרכז פניות הנהגים הארצי (מפנ"א) יספק שירות הן פנים ארגוני , בכך שיסיר משימה זו מהמרחבים והמחוזות וישפר את השירות כלפי הציבור ע"י מתן מענה מקצועי וזמין ביותר ברמה הארצית , בדגש על מענה טלפוני ובאינטרנט, דבר שיחסוך את הטרחה מצד האזרח לגשת ולשלוח פנייתו בדואר .

ליצירת קשר עם מפנ"א – מרכז פניות הנהגים הארצי של משטרת ישראל
טלפון: 9666*
כתובת: ת.ד. 120 פ"ת מיקוד 49100

להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg