מצלמות האכיפה האלקטרוניות שיותקנו במסגרת הפרויקט החדש (א-3), יוצבו רק בכבישים אדומים. זאת ועוד המסקנות לאחר פגישת השרים המטפלים בנושא.
מאת: נועם קום 12/11/2010
שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ והשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ החליטו לאחרונה לפעול במשותף לקידום פרויקט מצלמות האכיפה האלקטרוניות א3, ולהציג חזית אחידה מול משרד האוצר בנושא. שני השרים הודיעו חד משמעית כי התקציב להפעלת המצלמות לא יילקח מהתקציב המיועד למימון משטרת התנועה, תקציב המועבר מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, העומד כיום על 65 מיליוני שקלים.
השר כ"ץ אמר כי "אסור שהפעלת המצלמות תהיה על חשבון תקציב האכיפה שהוא הכלי היעיל ביותר כיום להרתעת עבריני התנועה ולצמצום תאונות הדרכים. קיצוץ בתקציב משטרת התנועה הינו הפקרת חיי אדם ".
השר אהרונביץ אמר כי " אין ספק שקיצוץ במשטרת התנועה יהווה מכת מוות לאכיפה בישראל. האוצר צריך להבין שחלק מקורבנות הכבישים יהיו על אחריותו".בפגישה שהתקיימה בין השרים כ"ץ ואהרונוביץ, וראשי שני המשרדים, סוכם כי פריסת המצלמות תהיה אך ורק על פי מוקדי סיכון ובכבישים אדומים ולא בכבישים מהירים, שיכולים רק להעשיר את קופת המדינה. שר התחבורה הדגיש כי בכל מקרה התקציב למימון תפעול המצלמות, העומד על 25 מיליוני שקלים, לא ימומן מתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. עוד הבהיר השר כי השנה לא יהיה קיצוץ בתקציב שמעבירה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים למשטרת התנועה והוא יעמוד על 65 מיליוני שקלים :" נפעל בשנה הבאה להחזיר את התקציב רשות הלאומית המיועד למשטרת התנועה, ליותר 100 מיליוני שקלים " הוסיף כ"ץ .לטענת השר לביטחון פנים: "הכנסת מצלמות האכיפה יחד עם תוכניות נוספות כמו הכנסת משטרת התנועה לערים ואכיפה מוגברת בכבישים הבינעירוניים , תוכל להקפיץ את מדינת ישראל מדרגה במלחמה בתאונות הדרכים, למרות שהדרך עוד ארוכה"