תאונות חזית-אחור

מחצית מהתאונות מסוג חזית-אחור מתרחשות בערים
67 תאונות קטלניות אירעו בשלוש שנים האחרונות מסיבת אי שמירת מרחק, מחצית מהתאונות התרחשו ב- 74 ערי ישראל מהן כ- 700 בעיר תל אביב.
מאת: נועם קום 27/4/10
כ- 5,700 תאונות מסוג חזית-אחור אירעו בישראל בשלוש השנים האחרונות, כך מדווחת עמותת אור ירוק בהסתמך על נתוני הלמ"ס. על פי הנתונים, בתקופה האמורה אירעו בכל רחבי ישראל 67 תאונות חזית-אחור קטלניות וכ- 360 תאונות קשות, מהן 8 תאונות חזית-אחור קטלניות ו- 115 תאונות קשות קרו בערי ישראל.
אי שמירת רווח בין כלי רכב היא הסיבה הנפוצה בישראל כגורם לתאונות דרכים. הגורם לה הם כל אותם הפעולות הקשורות להיסח דעת והפרעות קשב מצד הנוהגים. הבעיה העיקרית היא אי יכולת הנהג לאמוד מרחק בטוח בין כלי הרכב שלפניו ולכן מהירות המכונית אינה תואמת לתנאי הדרך. בנוסף התעסקות עם גורמים מסיחי דעת או אילו הגורמים להסטת מבט מהכביש לשניות בודדות כדוגמת טלפונים מחמירים את הסיכון למעורבות בתאונה.
מבין חמש הערים הגדולות, ב- תל אביב אירעו, כאמור, כ- 700 תאונות חזית-אחור בשלוש השנים 2007-2009, מהן אחת קטלנית, 21 קשות וכל השאר קלות. ב- ירושלים כ-270 תאונות חזית-אחור, מהן תאונה אחת קטלנית ו- 10 תאונות קשות. ב- חיפה 207 תאונות, מהן אחת קטלנית ו- 14 קשות (2 מהן ב-2007, 6 ב-2008 ועוד 6 תאונות קשות ב-2009). ב- ראשל"צ 123 תאונות, מהן 5 קשות (אף לא אחת מהן ב-2009) וב- אשדוד אירעו אומנם 39 תאונות חזית-אחור בלבד, הרבה פחות מערים הקטנות ממנה משמעותית, אך 2 מהן היו קטלניות (אחת ב-2007 ואחת ב-2008) ועוד 5 תאונות קשות. מבין 9 הערים הבינוניות ב- חולון אירעו 168 תאונות 'חזית-אחור' בתקופה האמורה בין השנים 2007-2009. ב- רמת גן אירעו 127 תאונות מסוג זה, ב- באר שבע אירעו 104 תאונות 'חזית-אחור' בתקופה האמורה, ב- בת-ים 77, ב- פתח תקווה, העיר השישית בגודלה בישראל, אירעו רק 60 תאונות חזית-אחור, ב- רחובות 59, ב- בני-ברק 57 תאונות, ב- נתניה 43, והרחק מכולם, במקום ה- 36 נמצאת העיר אשקלון, בה התרחשו בתקופה האמורה 14 תאונות חזית-אחור בלבד.
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "הדפוס ההתנהגותי של נהגים הנוסעים קרוב מדי ידוע כאי-שמירת מרחק. זוהי נהיגה אגרסיבית. חקר התופעה של אי-שמירת מרחק קשור גם ללימוד ההתנהגות האנושית וגם למאפיינים שונים של כלי הרכב. על מנת להתמודד עם התופעה של נהיגה אגרסיבית ואי-שמירת מרחק, יצרני הרכב משקיעים מאמצים רבים בפיתוח מערכות סיוע ובטיחות לנהג, כמו מערכות הימנעות מהתנגשות. מערכות אלו מבוססות על מחקרים המסייעים לקידום נושא זה, כמו גם למומחי הבטיחות, לגופי האכיפה ולמורי הנהיגה".
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg