מצלמות מהירות לא יעילות


מצלמות מהירות א'- 3 דו"ח מבקר המדינה
המשטרה העלתה את רף המהירות ל-פי שתיים מהמהירות המותרת. מתחילת הפרויקט עלה מספר התאונות בכ- 22 אחוזים.
24/2/16
משרד מבקר המדינה, מפרסם דו"ח חמור בנושא, התנהלות פרויקט מצלמות המהירות א'- 3 (אכיפה- אוטומטית- אלקטרונית). שיצא לדרך בחודש מרץ 2012. התקציב ליישומו עמד על 100 מיליון ₪. וכלל תכנון להצבת 300 מצלמות מהירות ורמזור בכבישים עירוניים ובינעירוניים המוגדרים מסוכנים, ברחבי ישראל.
בשנת 2015 פעלו כ- 120 מצלמות בלבד. בהם 45 מצלמות משולבות לאכיפת מהירות ומעבר ברמזור אדום, המצלמות, הוצבו בצמתים בינעירוניים ובערים. ממצאי מבקר המדינה קובעים, כי עקב הנפקת דוחות רבים נוצר עומס בבתי המשפט, על כן הוחלט במשטרה להעלות את רף האכיפה למהירות של פי 2 מהמהירות המותרת לאותו מקום בכביש ולעיתים אף ליותר מכך. לדוגמא: בכבישים בינעירוניים עם מהירות מותרת של 90 קמ"ש כוילה המצלמה לצילום רכב שנוסע במהירות של 185 קמ"ש. בעיר ירושלים, בכביש בו המהירות המותרת היא 80 קמ"ש כוילה המצלמה למהירות של 165 קמ"ש הכל בכוונה שלא יתפסו נהגים רבים. בתל אביב, בכביש בו המהירות המותר היא 50 קמ"ש כוילה המצלמה על 250 קמ"ש. בצפון, במקום שמותר לנסוע על 90 קמ"ש כוילה המצלמה על 165 קמ"ש.
פטורים מדוחות מתנועה- עוד מצא המבקר, מחדל חמור בטיפול בדוחות תנועה שבוצעו על ידי שוטרים וקציני משטרה בכירים. הדוחות נסגרו בטענה לנסיעה מבצעית. גם על תיירים פסחו ברישום דוחות למרות שעדין שהו בישראל באותה תקופה. לנהגים מהרשות הפלסטינאית בוטלו הדוחות בטענה שקשה לאתר אותם.
עלות תועלת- נתוני תאונות הדרכים מעידים כי מתחילת יישום פרויקט המצלמות מספר התאונות דווקא עלה במעל ל- 20 אחוזים.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg