צמתים בעיר מסוכנים יותר ב-2013


צמתים בעיר מסוכנים יותר
עלייה של 28% במספר ההרוגים בתאונות דרכים ב- 2013 בצמתים עירוניים. הצמתים בתל אביב הם המסוכנים ביותר בארץ.
18/2/2013 צילום: מד"א
50 בני אדם נהרגו בשנת 2013 בתאונות דרכים שהתרחשו בצמתים העירוניים, כך עולה מנתוני אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר על עלייה משמעותית של 28% במספר ההרוגים לעומת שנת 2012, במהלכה נהרגו 39 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים העירוניים. בסך הכל בשנת 2013 נפגעו 7,089 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים העירוניים. גם במספר הפצועים קשה בצמתים העירוניים ישנה עלייה של 21% בשנת 2013 (366 פצועים קשה) לעומת שנת 2012 (303 פצועים קשה). בממוצע, מדי שנה בעשר השנים האחרונות (2004-2013) נפגעים כ – 9,764 בני אדם בשנה בתאונות דרכים בצמתים העירוניים, כ- 50 בני אדם נהרגים וכ- 366 נפצעים קשה.
בתל אביב הצמתים הכי מסוכנים בישראל
בתל אביב נפגעו 1030 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2013, שבעה בני אדם נהרגו ו- 76 נפצעו באורח קשה.
בירושלים נפגעו 621 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2013, ארבעה בני אדם נהרגו ו- 52 נפצעו באורח קשה.
בבאר שבע נפגעו 485 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2013, אדם אחד נהרג ושמונה נפצעו באורח קשה.
באשדוד נפגעו 415 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2013, ארבעה בני אדם נהרגו ו- 15 נפצעו באורח קשה.
בחיפה נפגעו 403 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2013, שלושה בני אדם נהרגו ועשרה נפצעו באורח קשה.
בפתח תקוה נפגעו 377 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2013, ארבעה בני אדם נהרגו ועשרה נפצעו באורח קשה.
בראשון לציון נפגעו 318 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2013, שני בני אדם נהרגו ושמונה נפצעו באורח קשה.

הסכנות בצמתים
צומת הוא מקום הצטלבות של תנועות מכיוונים שונים, ובו סיכוי ההתרחשות של תאונות חזית- צד בין מכוניות הוא הגבוה ביותר. לעיתים ההתנגשויות הללו מתרחשות בשל העדר רמזור והסדרי תנועה בצומת.
בצמתים מתקיימת תנועה מעורבת של משתמשי דרך רבים שונים ומגוונים לצד כלי הרכב כולל הולכי רגל ורוכבי אופניים. תאונות אלו לרוב קטלניות יותר מתאונות בין שני כלי רכב, בשל פגיעותו הרבה של הולך הרגל.
בכדי לצמצם את מספר הנפגעים בתאונות דרכים בצמתים ולהפחית את מספר ההרוגים בהם, יש כמה אופציות פשוטות לשיפור תשתית הצומת. אופציה אחת היא להתקין בצומת מעגל תנועה המרסן את מהירות הנסיעה וגורמת להולכי הרגל לחצות את הכביש, בשני מעברי חציה קטנים ולא במעבר חציה אחד ארוך. פתרון אחר הוא התקנת רמזור המחייב עצירה בצומת ומאפשר מעבר בטוח גם להולכי הרגל. בנוסף, על המדינה לוודא כי הצמתים מוארים היטב בכדי לאפשר לנהגים ולשאר משתמשי הדרך ראות טובה יותר של הנהגים האחרים, רוכבי האופניים או הולכי הרגל. כמו כן, יש לוודא כי בקרבת הצומת ישנו שילוט בולט המתריע בפני הנהג על כך שהוא מתקרב לצומת וכי עליו להאט את מהירות הנסיעה ולהיות מוכן לכניסה לצומת.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg