תאונות בערים בישראל


35 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים, עליה של 20% ביחס לנתוני שנת 2014. הצמתים בתל אביב הם המסוכנים ביותר בארץ.
35 בני אדם נהרגו בשנת 2015 בתאונות דרכים שהתרחשו בצמתים העירוניים, כך עולה מנתוני אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (נכון לנובמבר 2015). מדובר בעליה של 20% במספר ההרוגים ביחס לשנת 2014 באותה התקופה. בשנת 2015 (עד חודש נובמבר) נפגעו בתאונות דרכים בצמתים עירוניים 6,145 בני אדם, מדובר בעליה של כ-10% במספר הנפגעים ביחס לתקופה המקבילה בשנת 2014, במהלכה נהרגו 5,624 בני אדם.
תאונות בערים בישראל- בתל אביב הצמתים הכי מסוכנים בישראל (חודשים ינואר-נובמבר)
בתל אביב נפגעו 1,077 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2015, שלושה בני אדם נהרגו.
בירושלים נפגעו 611 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2015 , אדם אחד נהרג.
בבאר שבע נפגעו 412 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2015 , שני בני אדם נהרגו.
באשדוד נפגעו 366 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2015 שני בני אדם נהרגו.
בחיפה נפגעו 302 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2015 , ארבעה בני אדם נהרגו.
בפתח תקוה נפגעו 254 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2015, ארבעה בני אדם נהרגו.
בחולון נפגעו 242 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת בשנת 2015 .
בנתניה נפגעו 240 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת בשנת 2015 (חודשים ינואר-נובמבר), שלושה בני אדם נהרגו.
באשקלון נפגעו 223 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת בשנת 2015 .
ברמת גן נפגעו 155 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת בשנת 2015 .
בצמתים מתקיימת תנועה מעורבת של משתמשי דרך, כלי רכב, הולכי רגל ורוכבי אופניים וכן הצטלבות תנועתם מכיוונים שונים. בצומת גדל הסיכוי לתאונת חזית-צד בין מכוניות וכן חושפת את הולך הרגל לסיכון גבוה להיפגעות בהיעדר רמזורים והסדרי תנועה אחרים.
בכדי לצמצם את מספר הנפגעים בתאונות דרכים בצמתים ולהפחית את מספר ההרוגים בהם, יש כמה אפשרויות פשוטות לשיפור תשתית הצומת. אפשרות אחת היא להתקין בצומת מעגל תנועה ("כיכר") המרסן את מהירות הנסיעה וגורמת להולכי הרגל לחצות את הכביש, בשני מעברי חציה קטנים ולא במעבר חציה אחד ארוך. פתרון נוסף, הוא התקנת רמזור המחייב עצירה בצומת ומאפשר מעבר בטוח גם להולכי הרגל. בנוסף, על משרד התחבורה מוטלת האחריות לוודא כי הצמתים מוארים היטב בכדי לאפשר לנהגים ולשאר משתמשי הדרך ראות טובה יותר של הנהגים האחרים, רוכבי האופניים או הולכי הרגל. כמו כן, יש לוודא כי בקרבת הצומת קיים שילוט בולט המתריע בפני הנהג על כך שהוא מתקרב לצומת וכי עליו להאט את מהירות הנסיעה ולהיות מוכן לכניסה לצומת.
להדפסה

שיתוף המאמר:

Facebook
Twitter
Email
WhatsApp

אוטוקום ניוזלטר

לקבלת מבזקי רכב בנושאי חדשות רכב, צרכנות בתחבורה ומבחני דרכים מלאו פרטים:

shutterstock_445850944(1).jpg